• 1
  • 2
2011-09-29, 21:04
Medlem
greatones avatar
Har aldrig haft problem tidigare, programmet laddas upp men när reklamen innan ska starta så blir det bara svart.
Har en MacBook, använder chrome som webbläsare, har testat med flera andra webbläsare också.
Uppkopplingen är det inget fel på, kan se på alla andra playkanaler! Har liknande problem på Aftonbladet, men där fungerar det oftast. Det finns inga nya programuppdateringar, Mac OS X 10.6.8
Vad kan problemet vara?!
Citera
2011-09-29, 21:37
Medlem
Att du inte har Flash installerat? (går ju inte på en Mac)
Citera
2011-09-29, 21:42
Medlem
greatones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSt

Ehh, jo, Adobe - Flash Player...

Och jag har ju kunnat se allt på tv3 play tills för någon vecka sedan...
Citera
2011-09-29, 21:45
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSt
Va?
Citera
2011-09-30, 00:37
Medlem
soers avatar
Testa att högerklicka på flashvideon, välj inställningar och bocka ur maskinvaruaccelerering och se om det blir någon skillnad!
Citera
2014-03-29, 00:01
Medlem
InDrogoVeritass avatar
Som ämnet säger så kan jag inte se på tv3 play. Rutan är bara svart. Svt play går däremot utmärkt.
Adobe flash nyinstallerat. Datorn kraschade förra veckan så nånting fattas då det fungerade tidigare, frågan är bara vad. Någon rådig människa som har ett svar till mig?
Hade verkligen uppskattats.
Citera
2014-03-29, 15:31
Medlem
quiteuniques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InDrogoVeritas
Som ämnet säger så kan jag inte se på tv3 play. Rutan är bara svart. Svt play går däremot utmärkt.
Adobe flash nyinstallerat. Datorn kraschade förra veckan så nånting fattas då det fungerade tidigare, frågan är bara vad. Någon rådig människa som har ett svar till mig?
Hade verkligen uppskattats.

Är flash updaterat då?
Har du ställt in i webläsaren så att cookies endast blockerar third parties och ads samt att webläsaren tar emot java och plug-ins?
Citera
2014-03-29, 20:47
Medlem
Det har vart samma sak för mig idag fast på tv6 play. och det är ju samma slags play-sidor. Funkar inte på tv3 heller för mig varken på tv6 eller tv3.
Senast redigerad av hmmmKlurigt 2014-03-29 kl. 20:50.
Citera
2014-03-29, 20:49
Medlem
hoppas det funkar imorrn för det är ett program jag vill se som bara är tillgängligt 2 dagar till...
Citera
2014-03-29, 22:48
Medlem
installera en ny webläsare...Crome är bra
Citera
2014-03-30, 00:41
Medlem
InDrogoVeritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quiteunique
Är flash updaterat då?
Har du ställt in i webläsaren så att cookies endast blockerar third parties och ads samt att webläsaren tar emot java och plug-ins?
Enda plugins där är just nu är flash (uppdaterat) och MS silverlight. Vad mer behöver jag? Och isf var/hur gör jag det (pedagogiskt skulle uppskattas).

Citat:
Ursprungligen postat av hmmmKlurigt
Det har vart samma sak för mig idag fast på tv6 play. och det är ju samma slags play-sidor. Funkar inte på tv3 heller för mig varken på tv6 eller tv3.
Funkar som sagt perfekt på SVT där dom även uppmanar en till att acceptera kakorna. Icke så hos 3an(viasat).

Citat:
Ursprungligen postat av 1claes
installera en ny webläsare...Crome är bra
Kan vara värt att testa
Citera
2014-03-30, 01:00
Medlem
InDrogoVeritass avatar
Har varit lite antiChrome tidigare men en snabb installation löste biffen
Citera
  • 1
  • 2