2011-09-29, 19:04
Medlem
Jag har svårt att gå upp i vikt och äta ordentligt för jag jobbar väldigt olika tider och har svårt att få in rutiner när det gäller maten. Jag jobbar på en max hamburger-restaurang vilket innebär mycket rörelse och springa på dagarna. ´Är inte så bra på att räkna kalorier och sånt men är ganska säker på att jag inte får i mig tillräckligt varje dag. Nu har jag fått lite information om att Lyxshaken på max innehåller väldigt mkt kalorier.
En lyxshake jordgubb = ca 500-600 kalorier
En lyxshake choklad = 750-800 kalorier

Vad tror ni om att jag ska trycka i mig en sån varje dag för att få i mig mer kalorier? Är det ens möjligt att en milkshake innehåller så mkt kalorier?

Vad tror ni?
Citera
2011-09-29, 19:07
Medlem
SNKgraffitis avatar
du har svårt att gå upp i vikt, och du jobbar på max? du förstår nog om det låter lite konstigt
Citera
2011-09-29, 19:17
Medlem
Grazpops avatar
Prova choklad och massa kebab
Citera
2011-09-29, 19:25
Medlem
Förstår om det låter konstigt att jag har svårt att gå upp i vikt fast jag käkar burgare varje dag. Fast om man jobbar 9 timmar dagligen och ständigt går/springer så förbränner man en och en annan kalori haha
Citera
2011-09-29, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walruss
Jag har svårt att gå upp i vikt och äta ordentligt för jag jobbar väldigt olika tider och har svårt att få in rutiner när det gäller maten. Jag jobbar på en max hamburger-restaurang vilket innebär mycket rörelse och springa på dagarna. ´Är inte så bra på att räkna kalorier och sånt men är ganska säker på att jag inte får i mig tillräckligt varje dag. Nu har jag fått lite information om att Lyxshaken på max innehåller väldigt mkt kalorier.
En lyxshake jordgubb = ca 500-600 kalorier
En lyxshake choklad = 750-800 kalorier

Vad tror ni om att jag ska trycka i mig en sån varje dag för att få i mig mer kalorier? Är det ens möjligt att en milkshake innehåller så mkt kalorier?

Vad tror ni?
Dricker du en sån får du i dig kom kcalen, ja...
Ja en milkshake på 4-5dl kan utan problem innehålla så mkt kcal.
Citera
2011-09-29, 19:36
Medlem
Kritisk.s avatar
Man har ju hört att den där lyxshaken innehåller en del kalorier

vill du testa att äta massa kalorier för att se om du verkligen kan gå upp i vikt? det kommer vara i form av fett på magen iaf, du kan inte testa att äta lite nyttigare saker i större mängd ist? hela dagsbehovet av socker lär ju finnas i en sån shake
Citera
2011-09-29, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walruss
Förstår om det låter konstigt att jag har svårt att gå upp i vikt fast jag käkar burgare varje dag. Fast om man jobbar 9 timmar dagligen och ständigt går/springer så förbränner man en och en annan kalori haha

Låter inte alls konstigt. Du äter lite på jobbet och knappt något hemma. Klart du är smal. Jag var själv pinnsmal när jag jobbade på Mcdonalds en gång i tiden.

Tycker du gör helt fel som riktar in dig på en matprodukt när du har flera tusentals att välja på och kan variera efter humör. 1 liter mjölk är 450 kalorier (lättmjölk). Klart en milkshake är såpass många kalorier. Tänk till och sätt saker i perspektiv innan du frågar.

Varför inte bara sätta en gräns på att "jag ska äta 3000 kalorier om dan". Svårare är det inte. Då kan du ju äta precis vad du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in