Citat:
Ursprungligen postat av IR5
I litorala miljöer, Herr Månsan, är utmaningen ingenting som går att försumma. Ni läser tydligen inte mina inlägg! Strategiska fördelar kan ibland vara avgörande, och den Iranska teknologin och strategin i kombination med det som nämndes tidigare är ingenting USA kan förbise. Sen om ni upplever att jag överdriver eller presenterar felaktigheter får ni gärna invända, men jag tror knappast att man kommer någon vart genom att hela tiden upprepa Nordkorea, Ryssland etc
För info;
Enligt mig så kommer ni inte att lyckas även om ni skickar in toppmoderna UUV. Min okunnighet kanske främst beror på att många av er har fostrats med en bild som inte stämmer överens med verkligheten. Teknologier ni pratar om kallas teknoterrorism.
Låt mig sammanfatta problemet här på FB:
Jag tror på GUD och ni tror på muskler

Du får dina inspirationer från en logik som kallar människan för det förnuftiga djuret medan jag har svårt för att acceptera en liknande logik. Utgången blir per automatik att ni släpper massa kärnvapen på oskyldiga människor medan jag i egenskap av en Iranier och så länge jag lever kommer att bekämpa en liknande destruktiv logik.
Jag håller med dig om en sak: att attityden här på Flashback och i gemene hem är att USA inte oroar sig alls, de tar detta som en lek och hånskrattar åt Irans ubåtar. Men verkligheten är oftast mera allvarlig än så - USA tar Iran som ett reellt hot. Om chansen finns att Iran skulle lyckas sänka ett amerikanskt fartyg så tar den amerikanska försvarsledningen hotet på största allvar. Sen om man kommer med nån klyftig kommentar i media är en annan sak - man vet att man är överlägsen på alla fronter, men för den delen tas ändå hotet på allvar - något annat är naivt att tro. Även sönderrostiga gamla luftvärnssystem kan vara ett dödligt hot, något USA har erfarenhet av. Att vara försiktig kan vara skillnaden mellan liv och död i ett krig.
Sen vill jag gärna opponera mig mot att du tror på Gud men inte jag. Min verklighet ser ut som så att jag visste tror på Gud, men jag tror även på evolutionen...men inte fan blandar jag in Gud i krigslycka. Det har bevisats miljontals gånger i världshistorien - spelar ingen roll hur mycket du ber och gråter över din Gud, nog fan förlorar man striden ändå!
Något mellanöstern borde lära sig av den västliga världen är att krig inte styrs igenom böner, utan genom väl genomtänkta strategier och taktiker. En tillförlitlig teknologi samt en hög moral hos soldaterna, sjömännen och flygarna. Som inte bara nås genom att knäböja inför någon religion, utan att det finns gott om mat i magen, starka taktiska ledare och andra nödvändigheter!
Visserligen kan religion vara moralhöjande, men religionen ska inte vara grunden i moralen. Det finns mycket västvärlden har lärt av "er" (islam). Räknekonster, astronomi etc - men om ni vill lära er något av västvärlden, så lär er att religionen
oftast bara sätter käppar i hjulen för en stark samhällsutveckling.