2011-09-28, 23:31
Medlem
Vet att det händer i andra länder. Hur ser det ut i Sverige? Har ni någon erfarenhet?

Vet av egen erfarenhet att de inte är så stränga med legkoll på salstentor i Sverige.
Citera
2011-09-28, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av losmi
Vet att det händer i andra länder. Hur ser det ut i Sverige? Har ni någon erfarenhet?

Vet av egen erfarenhet att de inte är så stränga med legkoll på salstentor i Sverige.
Vad går du för utbildning där de inte är stränga med legkollen?
Citera
2011-09-28, 23:40
Medlem
Aquabots avatar
Citat:

Var har du skrivit tentor om man får fråga? Jag har aldrig skrivit en tenta där tentavakten som tagit emot den inte har kollat så att både namn och personnummer har stämt överens med de uppgifter som de har på sina papper.
Citera
2011-09-28, 23:42
Medlem
Samhällsvetenskapligt samt ekonomi...

Har märkt att de aldrig kollat om ID stämmer överens med mig som person, brukar kolla bara id-papper....
Citera
2011-09-29, 01:30
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Samhällsvetenskapligt samt ekonomi...

Har märkt att de aldrig kollat om ID stämmer överens med mig som person, brukar kolla bara id-papper....
Så du menar att de mest är intresserade av att namn och personnummer är korrekta men inte brukar kolla ifall bilden på legget överensstämmer med personen som står framför dem? Det känns ju ganska så riskabelt måste jag säga, ifall de bara ägnar en halv sekund åt att glo lite extra på leg och person så åker ni ju dit.
Citera
2011-09-29, 06:37
Medlem
Testa och byt id-kort med en polare som skriver samma tenta och se om de märker något. Även om de kanske inte har stenkoll borde de väll upptäcka att personen på bilden inte är samma som i bänken, det tycker man iaf. Det borde inte kräva någon direkt noggrann undersökning för att konstatera att så är fallet.

Jag gissar på att de lär upptäcka att något inte stämmer.
Citera
2011-09-29, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aquabot
Så du menar att de mest är intresserade av att namn och personnummer är korrekta men inte brukar kolla ifall bilden på legget överensstämmer med personen som står framför dem? Det känns ju ganska så riskabelt måste jag säga, ifall de bara ägnar en halv sekund åt att glo lite extra på leg och person så åker ni ju dit.

Exakt. Brukar inte så noggrant kolla att bilden överenstämmer med personen som skriver.

Tror nog det inte är så lätt att åka dit kan alltid ta id kortet och gå därifrån.
Citera
2012-01-14, 11:43
Medlem
Langobards avatar
Ni borde kolla senaste avsnittet av cbs 60 minutes, ett reportage handlade om en kille i USA som skrev High School SAT's åt andra personer mot betalning. han verkar ha tjänat en rejäl hacka, men åkte ju dit till slut..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in