Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-28, 17:03
  #1
Medlem
Hej på er,

Jag sitter och gör ett planerings verktyg i Excel. Jag har kommit relativt långt nu men behöver en sista sak för att få den som jag vill.

För en specifik dag så har folk olika uppgifter, varje uppgift denna människan har under dagen är markerat för honom. Detta dyker upp som ett "X" under en tidslinje, indelad i 10 minuters intervall / celler. Dock så dyker det bara upp "X" där han faktiskt har något att göra, så att man kan se när hans "downperioder" är. Detta ska till slut generera arbetspass, där han då kommer ha "luckor" mitt i.

Det jag är ute efter är första gången på en rad som "X" dyker upp - ska då skriva upp motsvarande tid som finns i tidsaxel-raden som där "X":et finns. Samma sak med den sista gången på raden, och ska då skriva ut motsvarande tid som fins i tidsaxel-raden.

Jag bifogar en bild så att ni förstår själv upplägget.

Jag vet att det finns funktioner som Index, Match, Lookup och Vlookup. Men jag får det inte till när det inte är en rad som är fylld från början till slut liksom.

Så jag hoppas någon har något riktigt bra tips!

Tack!
2011-09-28, 17:05
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Var god använd den officiella Office-tråden -> https://www.flashback.org/t878289

//Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback