2011-09-28, 15:14
Medlem
Moakers avatar
Hejsan har börjat få utslag när jag kör sub dem blir lite röda och se kliar de som fan någon som vet var de kan vara är de en allergisk reaktion eller kan de vara något annat? De brukar förasvinna efter någon vecka om jag inte kör något.
Citera
2011-09-28, 15:19
Medlem
Moakers avatar
Någon som vet?
Citera
2011-09-28, 15:22
Medlem
Rosens Rauks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moaker
Hejsan har börjat få utslag när jag kör sub dem blir lite röda och se kliar de som fan någon som vet var de kan vara är de en allergisk reaktion eller kan de vara något annat? De brukar förasvinna efter någon vecka om jag inte kör något.

Citat:
Ursprungligen postat av Moaker
Någon som vet?

Du får nog allt ge lite mer information åt oss... Vilket är ditt intagningssätt på sub? Skjuter du andra droger? Har du någon födoämnesallergi? Äter du några mediciner?
Citera
2011-09-28, 15:23
Medlem
galnabullens avatar
låter som allergisk reaktion.
Citera
2011-09-28, 15:24
Medlem
Moakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosens Rauk
Du får nog allt ge lite mer information åt oss... Vilket är ditt intagningssätt på sub? Skjuter du andra droger? Har du någon födoämnesallergi? Äter du några mediciner?

Jag började få de efter jag skjutit men nu tar jag de bara via näsan. Håller på med de mesta men lagt de på hyllan. Har ingen födoämnes allergi vad jag vet. Äter lite olika medeciner som ja får utskrivet men detta börja efter jag skjutit de en gång i sommras.
Citera
2011-09-28, 15:33
Medlem
Rosens Rauks avatar
Kan vara att när du skjutit sub första gången så överreagerade kroppen mot något av de ingående ämnena.
Det låter som om du har fått en allergisk reaktion iaf. Jag menar att få i sig något i venen är ju inte samma sak som rening av partiklar med levern och mot bakterier med magen etc..

Du kan ju testa med innehållsdeklarationen som finns på fass och systematiskt testa alla ämnena. Använd din fantasi och lycka till!

/RR
Citera
2011-09-28, 15:39
Medlem
Kungensbordells avatar
Jag brukar få röda märken av opiater öht. Oftast på kinder och fingrar. Vet inte vad detta beror på men det går bort med lite mildison.

Dom kliar dock inte så mycket, bara när man börjar klia på dom.
Citera
2011-09-28, 15:41
Medlem
Rosens Rauks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungensbordell
Jag brukar få röda märken av opiater öht. Oftast på kinder och fingrar. Vet inte vad detta beror på men det går bort med lite mildison.

Dom kliar dock inte så mycket, bara när man börjar klia på dom.

Histaminfrisättning varierar från opiat till opioid.
Citera
2011-09-28, 15:51
Medlem
Kungensbordells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosens Rauk
Histaminfrisättning varierar från opiat till opioid.

Men det har att göra med histaminfrisättning? Går det att ta antihistamin för att slippa detta?
Citera
2011-09-28, 16:13
Medlem
Rosens Rauks avatar
Ja. Samtliga anthistaminer bör fungera dock beroende på dess styrka.
30mg Lergigan tar ex. bort min klåda på kodein helt.
Med Dolcontin IV däremot måste jag ta en större dos Lergigan och med ett större tidsfönster till opiaten för att slippa stickningarna som kommer. Detta är inte farligt. Dock så tycker många jag känner att de inte vill slippa klådan.. Smaksak helt enkelt. Tjo

/RR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in