2011-09-28, 23:59
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Men är det inte konstigt att fördelningen är så olika mellan riksdagsmännen? Jag kan köpa att Petzäll behöver åka mkt, men flera andra är ju nästan helt okända. Antigen är det Petzäll som åker för mkt - eller så är det hotbildsnivån som är alldeles för generell.

Jag förstår inte riktigt vad det är du vill säga. Vi kan inte säga någonting om ifall någon på den här listan har åkt onödiga resor med taxi på skattebetalarnas bekostnad, även om det finns fog att misstänka att så gäller i Petzälls fall då han uppenbarligen har åkt väldigt mycket taxi. Men vi vet ingenting om vilka resor som har gjorts och varför, vilket leder till att allting enbart är meningslös spekulation.

Som jag sa tidigare, en person som bor centralt i Stockholm kan göra många onödiga resor med taxi och ändå inte komma upp i samma kostnad som en person som enbart gör nödvändiga resor i sin roll som riksdagsledamot helt enkelt på grund av att personen bor långt bort.

Förstår verkligen inte vad du menar med att hotbildsnivån kan vara alldeles för generell. Ifrågasätter du Säpos beslut? Tror du att du hade gjort en bättre bedömning av hotbilden? Sitter du inne med fakta som SÄPO inte gör?
Citera
2011-09-29, 00:01
Medlem
Fredrik Federley, C, åker också mycket taxi. Han säger att han har rekommenerats att göra det av säkerhetsskäl.
Citera
2011-09-29, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Men är det inte konstigt att fördelningen är så olika mellan riksdagsmännen? Jag kan köpa att Petzäll behöver åka mkt, men flera andra är ju nästan helt okända. Antigen är det Petzäll som åker för mkt - eller så är det hotbildsnivån som är alldeles för generell.

Det kan bero på hur långt man har till en flygplats. Många riksdagsledamöter bor ju ute i landet och kommer till Stockholm när riksdagen arbetar.

Stockholmsledamöterna bör därför generellt sett ha lägre taxikostnader. Yvonne Ruwaida åkte ju dock taxi från Farsta till riksdagen.

Sedan beror det på hur mycket resor till andra arrangemang man gör.
Citera
2011-09-29, 00:07
Medlem
Zenophobias avatar
Tycker att den här historien känns väldigt överdriven. SD-politiker har åkt mycket taxi enligt riksdagens regelverk och säpos rekommendationer. So what? Sedan ska man naturligtvis inte slösa med statens och skattebetalarnas pengar men det tror jag inte att de gjort. Jag ser inget problem med att riksdagsmän väljer taxi om det är snabbare och säkrare än andra färdmedel. En ambitiös riksdagsmans tid är dyrbar och ska inte slösas bort på någon perrong i väntan på försenade tåg.
Senast redigerad av Zenophobia 2011-09-29 kl. 00:10.
Citera
2011-09-29, 00:13
Medlem
Det är väl fan inte så konstigt att dem är tvungna att välja mer säkra färdmedel. Man är fan dum i huvudet om man inte ser att hotbilden är bra mycket större för en SD politiker.
Citera
2011-09-29, 00:15
Medlem
Kingen_kings avatar
Petzäll har varit sjukskriven i 3 månader och varit ytterligare 1 månad på behandlingshem, ändå lyckas han komma upp i 100 papp i taxiresor. 100 000 på 8 månader... Till hans försvar kan ju sägas att han inte har varit i körbart skick...
Citera
2011-09-29, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxi-Dragan
Och var tror du att SOCIALDEMOKRATERNAS pengar till Månas gigantiska lön kommer ifrån? Hårt ärligt intäktsgenererande arbete eller skattemedel i form av partibidrag???

Min enkla poäng är att SD:are yrat i denna tråd om att Mona får lön från riksdagen. Vad S får partistöd ifrån redovisar de öppet (till skillnad från M). Vad de gör med sitt partistöd (från fack, organisationer, privatpersoner och staten) bestämmer de själva. För övrigt är det knappt jag står ut med tanken på att SD får mina skattepengar i partistöd som de mest verkar lägga på alkohol...
Citera
2011-09-29, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MysteriousX
Det är väl fan inte så konstigt att dem är tvungna att välja mer säkra färdmedel. Man är fan dum i huvudet om man inte ser att hotbilden är bra mycket större för en SD politiker.

Ohly har samma hotbild och SÄPO-rekommendation. Men han är inte så dum i huvudet att han utnyttjar det till bristningsgränsen som SD-parasiterna. När de inte istället låter SÄPO köra dem till Systemet förstås...
Citera
2011-09-29, 00:22
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Petzäll har varit sjukskriven i 3 månader och varit ytterligare 1 månad på behandlingshem, ändå lyckas han komma upp i 100 papp i taxiresor. 100 000 på 8 månader... Till hans försvar kan ju sägas att han inte har varit i körbart skick...

Har han varit hemma under den tiden han var sjukskriven eller var han inlagd någon stans? I det första fallet så blir det 11 månader.
Citera
2011-09-29, 00:23
Medlem
Man undrar, läste TS hela artikeln innan han började ondgöra sig över taxinotan..?

Citat:
(underrubrik) Hot mot samtliga SD:are
Lennart Gustafsson, säkerhetschef i riksdagen, bekräftar att det finns ett hot mot samtliga SD-ledamöter. Han har tillsammans med Säpo rekommenderat alla att välja taxi.
– I jämförelse med andra alternativa skyddsåtgärder så anses det vara kostnadseffektivt.

Riksdagens säkerhetschef, tillsammans med säkerhetspolisen, rekommenderar alltså SD-ledamöterna att åka taxi, pga att det finns ett hot mot dem. Och se på fan, de anammar rådet och åker taxi!

Är det något som är tragiskt så är det själva hotbilden snarare än taxinotan som är en följd av den.
Citera
2011-09-29, 00:25
Medlem
Tänk att folk orkar gnälla över 600.000 kr på ett år.
Vi betalar betydligt mer för ett så kallat minderårigt ensamkommande flyktingbarn per år. Och som alla vet så är det den så kallade ensamkommande barnet inte minderårigt hos nån annan än Migrationsverket och idiotvänstern.
Citera
2011-09-29, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Berätta mer. När angreps en v-riksdagsman på stan?

ALLA allvarliga attentat mot politiker i Sverige har varit mot vänstern - Olof Palme, Anna Lindh.

Kanske SD:s historia av att rispa hakors i pannan på sig själv eller tejpa fast sig själva på en stol i köket och sen påstå sig ha blivit överfallen är just för att de ska få gratis taxi? Nä, det är nog för att folk ska tycka synd om dem för att de är så "utsatta". Ledsen, men "politiker" som inte är humana nog att hjälpa flyende människor som VERKLIGEN är utsatta, är det j-ligt svårt att tycka synd om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in