2011-09-28, 22:54
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fireheadswe
Ni som försvarar SDs vidriga taxiresor på skattebetalarnas bekostnad, gör det med argumenten:
- Jamen alla andra gör det ju också. Se på Schyman, Rwanada och Ohly.

Det ni säger är att det inte är nån skillnad. De är precis som vilka politiker som helst.
De ville ju in i riksdagen för att de inte ville vara som alla andra.
Det tog knappt ett år innan de berusas av makten.

Är du ens läskunnig? De flesta här försvarar resorna därför att det är SÄPO som beordrat SD-ledamöterna att ta taxi, pga av hot mot deras säkerhet från diverse vänsterslödder. De SKA åka mycket taxi, såsom varandes det mest utsatta partiet.
Citera
2011-09-28, 22:57
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Borgerliga eller SD-väljare brukar inte angripa vänsterpolitiker på stan.
Vänsterdrägget däremot har en lång och dokumenterad historik av trakasserier, hot, slagsmål, attentat och våld mot alla som råkar ha en avvikande politisk uppfattning. I synnerhet om de representerar SD.

Nej SD-väljare hotar på nätet istället. Vakten som hamnade i bråk med vår alldeles egna lilla FB-politiker Erik Almqvist fick ju utstå hot från vad jag misstänker är SD-anhängare. Det känns som att du är lite snett ute när du framställer som SD-väljare som fromma lamm. Varför skulle således inte en SD-väljare angripa en Vänsterpolitiker?
Citera
2011-09-28, 22:57
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
-
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Alltså, om jag förstår dig rätt så hävdar du numera att SÄPO är för inkompetenta för att korrekt bedöma en hotbild mot ett parti samt att du kan göra ett bättre jobb. Detta baserar du dels på dina egna spekulationer som du själv hävdar inte är baserade på all fakta, dels på att man inte ska ha "en övertro på att beslutsfattare alltid tar rätt beslut". Inget konkret med andra ord. Min första fråga kvarstår, förväntar du dig att andra ska ta dig på allvar?

Appropå Petzälls taxikostnader så kan varken du eller jag avgöra om de är onödigt höga eller om de går att rättfärdiga då vi inte vet vilka resor han har gjort för dem. Det finns definitivt skäl att misstänka att flera av dem har varit onödiga utgifter, men då ingen av oss vet någonting säkert så kan vi enbart spekulera i saken, vilket måhända är kul på småtimmarna, men totalt meningslöst att basera sina åsikter om en människa på.
PK-tomtarna saknar argument mot SD:s logiska budskap att asylinvandringen är MYCKET kostsam för vårt land. Därför jobbar de istället stenhårt på att försöka misskreditera SD:are som personer.
Dystert.
Senast redigerad av FritzDaCat 2011-09-28 kl. 23:00.
Citera
2011-09-28, 23:09
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Nej SD-väljare hotar på nätet istället. Vakten som hamnade i bråk med vår alldeles egna lilla FB-politiker Erik Almqvist fick ju utstå hot från vad jag misstänker är SD-anhängare. Det känns som att du är lite snett ute när du framställer som SD-väljare som fromma lamm. Varför skulle således inte en SD-väljare angripa en Vänsterpolitiker?

Det är knappast jag som gör bedömningen i detta fall utan Riksdagens säkerhetschef Gustavsson och SÄPO. Har de förordat att alla v-politiker bör åka taxi pga av en konkret hotbild mot dem?
Inte vad jag vet.
Citera
2011-09-28, 23:14
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fireheadswe
Ni som försvarar SDs vidriga taxiresor på skattebetalarnas bekostnad, gör det med argumenten:
- Jamen alla andra gör det ju också. Se på Schyman, Rwanada och Ohly.

Det ni säger är att det inte är nån skillnad. De är precis som vilka politiker som helst.
De ville ju in i riksdagen för att de inte ville vara som alla andra.
Det tog knappt ett år innan de berusas av makten.

Är du helt pantad? Har du fortfarande inte fattat att Riksdagens säkerhetschef i samråd med SÄPO rekommenderat samtliga SD-ledamöter att ta taxi.

Det handlar således inte om maktberusning i detta fall utan om omsorg om riksdagsmännens liv och hälsa.
Citera
2011-09-28, 23:14
Medlem
Besvärjarens avatar
Bara 600K, det är mindre än småpengar för statsapparaten , och när det går till att hindra att x10 gånger mer behövs till SÄPOs-livaktsbudget, så kan man argumentera för att det till och med är väl spenderade pengar.
Den större frågan bör vara varför de behöver så mycket skydd för överhuvudtaget, svensk demokrati befinner sig i en allt mer ovärdig och overklig situation.

Men som sagt, ni som blöter ner trosorna över "de höga kostnaderna", kan starta trådar om de 4 miljarder i merkostnader som helikoptrar kommer kosta försvaret.
Eller starta "det kostar trådar" om de miljarder som Sverige ger till EU(högsta kostnad av alla EU27), största biståndet(hela jorden), eller den dyraste invandringen(hela jorden igen).
Nu gå och starta trådar, troll!!
/god natt ni andra
Senast redigerad av Besvärjaren 2011-09-28 kl. 23:19.
Citera
2011-09-28, 23:23
Medlem
Var det krav på helsvenska förare?
Citera
2011-09-28, 23:35
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Dina misstankar väger lätt i jämförelse med de domar mot vänsteraktivister som finns efter deras faktiska våldsdåd mot SD-medlemmar.
Vänsteraktivister har ju t.o.m lagt ut videos på YT, där de skryter om sina dåd.

Jag känner inte till något fall då "SD-väljare skulle ha angripit en Vänsterpolitiker".
Senast redigerad av FritzDaCat 2011-09-28 kl. 23:37.
Citera
2011-09-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leffe00
Sen va det nått ljushuvud som skrev att det var billigare än att låta alla i SD få personskydd, problemet är att alla SD:s ledamöter har personlig livvakt. Detta handlar inte om något annat än lathet, bekvämlighet och en yster hos riksdagsnya SD av att kunna nyttja alla förmåner.

Nej, endast ett fåtal har personligt Säposkydd - Kenth Ekeroth, Jimmie Åkesson, Erik Almqvist och kanske någon till, och dessa är inte högt upp på listan.

Men det kom ju inte som en chock direkt att snyltaren Petzäll toppade listan...
Senast redigerad av Lanky 2011-09-28 kl. 23:45.
Citera
2011-09-28, 23:39
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Är du helt pantad? Har du fortfarande inte fattat att Riksdagens säkerhetschef i samråd med SÄPO rekommenderat samtliga SD-ledamöter att ta taxi.

Det handlar således inte om maktberusning i detta fall utan om omsorg om riksdagsmännens liv och hälsa.

Men är det inte konstigt att fördelningen är så olika mellan riksdagsmännen? Jag kan köpa att Petzäll behöver åka mkt, men flera andra är ju nästan helt okända. Antigen är det Petzäll som åker för mkt - eller så är det hotbildsnivån som är alldeles för generell.
Citera
2011-09-28, 23:51
Medlem
.ANDERSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smajo
Av vem då hade du tänkt? Någon som är anställd hela dagen och ska ha full lön, även fast personen i fråga åker två resor per dag? Du tänkte nog inte igenom det helt ordentligt.

Ähh vafan han kan gott skaffa sig en egen bil att glida runt i!
Citera
2011-09-28, 23:56
Medlem
EvilGuys avatar
Visst låter det mycket med taxi för 600.000:- för oss enskilda individer, men delar man ut det på SD's mandat så tycker jag inte att det är så farligt. Det är, uppskattningsvis, vad en (1) Säpo-anställd kostar på ett år. Peanuts!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in