• 1
  • 2
2011-09-28, 14:35
Medlem
Sitter med värre ågren än aldrig förr eftersom jag helt självförvållat genom mitt poker spelberoende torskat hela mitt studiebidrag och har fortfarande inte betalt min hyra .. Har sedan tidigare spelproblem betalningsanmärkning hos kronofogden så kan inte lösa problemet med sms-lån, eftersom jag har för dålig likviditet. Det värsta är dock att jag delar lägenhet med en kompis så mitt idiotiska agerande drabbar inte bara mig denna gången, har inte berättat något för honom än i hopp om att mirakulöst få tag på en sista livlina. Men mår så jävla piss så det enda jag gör förutom att tänka på detta problemet är att försöka sova för att dämpa ångesten.

Min budget för hela månaden är 400 jag har fasta utgifter på ca 10ggr den summan. Jag har ingen rik vän eller släkting som kan rädda mig. Socialen lär inte gå in och hjälpa mig när jag spelat bort mina pengar ? Jag vänder mig nu till er för att få perspektiv på situationen, För just nu i mitt huvud finns det bara satsa mina sista pengar på något och ha en jävla tur eller dö.
Citera
2011-09-28, 14:38
Medlem
Hora för att klara denna månad, och sen lär du förhoppningsvis lära dig av dina misstag.
Citera
2011-09-28, 14:45
Medlem
About7Beggarss avatar
För det första, satsa inte resten av pengarna!

Men du får väl ta och sälja något? Sälj din dator eller något av värde tills du kommer tillbaka på benen och då kan du spara till en ny dator igen.

Annars får du väl fråga någon i din familj om de kan stötta dig och om ingen har tillräckligt med pengar kan du fråga ifall de vill lägga ihop pengar och att du betalar tillbaka så snabbt du kan.
Citera
2011-09-28, 15:13
Medlem
Precis. Sälj av nått som är lättsålt på loppis/Tradera/Blocket eller belåna på pantbank. Förlusten och fet ränta får du ta. Sen ger du fan i det satans spelandet. Du sumpar ditt liv och värre kommer det bli om du inte slutar med skiten omedelbart.
Citera
2011-09-28, 18:23
Medlem
septemberpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Hora för att klara denna månad, och sen lär du förhoppningsvis lära dig av dina misstag.

Prostitution är faktiskt inte ett dåligt alternativ när man har ont om pengar. Var skyldig ett suspekt gäng några tusen kronor en gång och domedagen kom allt närmare, då var det bara att hora lite så hade man helt plötsligt de pengarna som behövdes.

Men det är självklart något man måste ta ställning till och bestämma sig för om man tycker att det är moraliskt rätt och personligt rätt.
Citera
2011-09-28, 19:10
Medlem
Delar du hyran med kompisen eller betalar du hela hyran och låter kompisen bo där gratis? Om ni delar på hyran, och den inte är så hög, så kanske din kompis kan tänka sig att betala hela denna hyran men att du blir skyldig din hyresdel och ska betala tillbaks så fort du kan?

Då har du i alla fall löst det med hyran, hur du ska lösa det med övriga fasta utgifter är ett annat bekymmer. Sälja på blocket och annat, så får du in pengar den vägen. Du kanske har kurslitteratur och annat som du inte behöver längre..
Citera
2011-09-28, 19:32
Medlem
klinger75s avatar
Som sagt tidigare , sälj prylar .

att sälja sig själv funkar säkert men kanske inte så kul.... 99,9 % av alla brudar kan nog få betalt oavsett utseende skulle gissa att 70-80% av yngre killar kan få betalt ... tydligen finns det fler manliga som sålt sex än kvinnliga....

Se även till att skaffa ett extraknäck bra både på kort och lång sikt . bästa är ju givetvis ett helgjobb eller nåt du får bra ob för om du jobbar på kvällar

knalla runt på alla resturanger /barer etc och fråga om du kan få jobb säg att det är ok med svarta pengar så får du pengar i näven snabbt . Har du jobb så har du mindre tid över till att spela bort kosing ...

du kan ju även sätta upp lappar om trädgårdshjälp /fönsterputs etc

sen finns det ju stipendier att söka
Citera
2011-09-28, 20:51
Medlem
Messerschmitts avatar
Om 30 år har du antagligen glömt hela saken! Antingen p g a att det löste sig eller p g a att du knarkat eller supit bort dina minnen. Ville bara erbjuda några tröstande ord...
Citera
2011-09-28, 23:18
Medlem
Diseaseds avatar
Jag var i en liknande situation en gång, och lösningen för mig var att låna av min flickvän som jag bodde med. Nu förstår jag att du kanske inte kan göra något liknande men hon lånade till min del av hyran i 2månader.

Hursomhelst, du säger att du har studiebidrag och då är du ju student. Studentkårer brukar väl ibland kunna erbjuda nödlån på ett par tusenlappar så det kan ju vara ett alternativ. Annars kan du försöka göra dig av med studielitteratur som du säkert har samlat på dig, eller som redan nämnts, din dator.

Ett sista alternativ är såklart att panta burkar. Du lär inte få ihop till hyran i första taget men åtminstone så slipper du gå hungrig, och nu när jag nämner hunger så kan du ju försöka dig på "dumpster-diving", alltså att rota i containrar vid affärer efter mat som är slängd utan att för den sakens skull vara dålig. Var en gång på en förfest i ett kollektiv där dumpsterdiving var vad som fick allting att gå runt då de hade extremt dåligt med pengar av någon anledning. Så om du kombinerar pant + dumpsterdive så kan du få gratis mat och sakta men säkert samla ihop för hyra och räkningar.
Inte den stoltaste lösningen men det kan du väl få uppleva när du har satt dig själv i skiten på det här sättet
Citera
2011-09-29, 01:43
Medlem
tack för de hjälpsamma alternativen får försöka lösa hyran genom att sälja min telefon, får väl låna pengar till nudlar, kommer suga att käka det en månad men det är jag värd .
Citera
2011-09-29, 02:27
Medlem
BallsofSteels avatar
Försök hitta något av värde att sälja. Tradera, blocket, loppis. Kanske pantbank? Även fast det är 10 kr du tjänar på tex. en t-shirt du kan sälja är det iaf 10 kr mer än du hade tidigare.

Nu när det krisar extremt mycket så kanske du kan sälja datorn så du lär dig en redig läxa och dessutom tappar du din tråd till spelberoendet. Sen tycker jag att du ska söka hjälp, borde väll finnas något liknande AA fast för de som fastnat i spel?
Citera
2011-09-29, 18:46
Medlem
Rainbowfaces avatar
Jag sitter just nu i samma sits som dig pyrrus, dock har jag inget beroende som suger mycket pengar, må hända att snus är rätt dyrt, men inte i samma utsträckning och jag pluggar inte. Däremot är jag arbetslös och har inte a-kassa (alfa-kassa) Men den här månaden räckte det inte i alla fall pga att man dum som man är åkte utomlands för den tidigare lönen man fick...

Har en LED-TV som jag tänkte sälja för 10k om jag inte får låna av någon polare. Ja, det suger otroligt mycket att veta att man inte kan betala hyran.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in