2011-09-28, 09:54
Medlem
Flytande_argots avatar
Jag såg det här klippet på Fox"news" där Bill O´Reilly debatterar med Jon Stewart om rapparen Common och det faktum att Obama bjudit in honom till Vita Huset på en "Poetry slam".

Hade ingen koll på honom så det här var den första bilden jag fick av honom:

http://www.youtube.com/watch?v=b11eADJAt8w

Och här är han på TDS när han intervjuas av Jon Stewart:

http://www.thedailyshow.com/watch/we...14-2011/common

Allvarligt talat. Hur fan kommer Fauxnews undan med den jävla propaganda och smörja som de spyr ut? Jag menar - kolla in båda klippen. Känns inte direkt som om det är samma person som O'Reilly pratar om som Jon i klipp två intervjuar?
Citera
2011-09-28, 10:23
Medlem
Det är ju fortfarande inte olagligt på något sett och deras demokratiska rättighet att säga vad dem vill gäller väl fortfarande? Även om det dem säger är förkastligt.
Citera
2011-09-28, 10:28
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cakje001
Det är ju fortfarande inte olagligt på något sett och deras demokratiska rättighet att säga vad dem vill gäller väl fortfarande? Även om det dem säger är förkastligt.

Ja, jag blev bara så förvånad när jag fick se TDS-intervjun. Fauxnews bullshit-maskineri gick ju på högvarv i typ två veckor kring det här så jag förväntade mig nån sorts badass supergangsta-snubbe. In kommer en kille som Vanilla Ice förmodligen kunnat spöa.
Citera
2011-09-28, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Ja, jag blev bara så förvånad när jag fick se TDS-intervjun. Fauxnews bullshit-maskineri gick ju på högvarv i typ två veckor kring det här så jag förväntade mig nån sorts badass supergangsta-snubbe. In kommer en kille som Vanilla Ice förmodligen kunnat spöa.

Haha ja det förstår jag verkligen. Man börjar ju undra exakt hur många amerikaner som går på det här egentligen? Är det så att alla republikaner sitter och hurrar åt O'Reilly eller hur ser det ut? Någon med insikt?

OT: man undrar ju också lite över vad andra tycker vi 'går på' eller blir lurade till . Det är intressant vad som är självklart för vissa men inte för andra...
Citera
2011-09-28, 21:40
Moderator
skunkensunes avatar
Rekommenderar Flytande argot att se Outfoxed som är en intressant dokumentär om kanalen.

Fox News är en väldigt konservativ kanal så att de kritiserar en musikgenre som hip-hop är knappast förvånande. Oavsett vilken typ av hip-hop det är.
Citera
2011-09-30, 18:39
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Rekommenderar Flytande argot att se Outfoxed som är en intressant dokumentär om kanalen.

Fox News är en väldigt konservativ kanal så att de kritiserar en musikgenre som hip-hop är knappast förvånande. Oavsett vilken typ av hip-hop det är.

Jag tror jag har sett den, men den kan man säkert se igen!

För övrigt så läste jag att många konservativa makthavare på högerkanten i USA anser att TDS och "The Colbert Report" är det största hotet mot den agenda de försöker driva. Anledningen är att det är mest unga personer som kollar på TDS och Colbert medan Foxnews har ett fast grepp om den äldre generationen.

"Risken" är alltså att dessa unga individer som växer upp med Stewart och Colbert får liberala värderingar ingjutna i sig som sedan blir kvar där upp i vuxen ålder.

Ett exempel på det här (även om det givetvis inte bara är TDS och Colbert) som är med och påverkar är ju hur snabbt USA svängde i frågan om bögar inom militären.

Bland yngre generationer är det inte många som bryr sig att en bög tillåts vara bög när han åker iväg till ett främmande land för att skjuta ihjäl folk.

John McCain framstod verkligen som ett levande fossil på slutet när han gick ut och försvarade DADT-policyn.

Kika på det här t.ex:

http://www.thedailyshow.com/watch/we...ay-men---women

Det är alltså från 2010!
Citera
2011-09-30, 19:14
Medlem
stereosnuttans avatar
Ass[ grejjen med common som Fox news och bill o reilly tyckte va s[ hemsk ar att common traffat tva tre svarta pantrar som domts for brott.

p.s gjort n[n weird inst'llning p[ datorn som p[verkar tangenterna. Jag bytte det flesta av dom mot a och o, men om n[n fattar vad jag gjort pma mig eller svara i tr[den sn'lla.
Citera
2011-10-01, 08:44
Medlem
Citat:
Hur fan kommer Fauxnews undan med den jävla propaganda och smörja som de spyr ut?

De kommer ju inte undan? Om du inte menar att de borde fråntas sändningsrättigheter och skickas till omskolningsläger.

Citat:
Känns inte direkt som om det är samma person som O'Reilly pratar om som Jon i klipp två intervjuar?
... förväntade mig nån sorts badass supergangsta-snubbe. In kommer en kille som Vanilla Ice förmodligen kunnat spöa.
De visade ju Common i O'Reilly's klipp också: en kostymklädd pk-poet med mjuk röst. SÅ chockad kan du inte ha blivit.
Men du har rätt, det är inte samma person de diskuterar. O'Reilly är inte intresserad av Commons person utan av Obamas publika image: att han hängt med terrorister och amerika-hatare som Ayers, Dohrn, Wright etc. och att folk som besöker polismördare på Kuba är välkomna på poesiafton.

O'Reilly suger verkligen. Han har en vinnande kulturkrigsfråga: popvänstern som slickar polismördare, men han slarvar bort det genom att ursäkta jesusfiguren Bono. Man undrar varför.
Jon Leibowitz vinner alltså på självmål, fast Leibowitz är falsk när han låtsas att det inte spelar någon roll vem presidenten umgås med; naturligtvis är han medveten både om budskapet i att bjuda in radikala figurer och det viktiga i att låtsas som att det inte är viktigt.

Måste förresten skratta åt din seriösa rubriksättning och inramning av diskussionen, menar du att Fox News = The O'Reilly Factor och att Verkligheten = Jon Leibowitz studio?
Citera
2011-10-01, 09:17
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifswiljan
De kommer ju inte undan? Om du inte menar att de borde fråntas sändningsrättigheter och skickas till omskolningsläger.

Nej jag tycker de ska ha rätt att sprida lögner och propaganda som skulle gjort Joseph Goebbels grön av avundsjuka. Det jag tycker är märkligt är ju att riktiga nyhetskanaler inte vågar stå upp mot dem.

Citat:
De visade ju Common i O'Reilly's klipp också: en kostymklädd pk-poet med mjuk röst. SÅ chockad kan du inte ha blivit.
Men du har rätt, det är inte samma person de diskuterar. O'Reilly är inte intresserad av Commons person utan av Obamas publika image: att han hängt med terrorister och amerika-hatare som Ayers, Dohrn, Wright etc. och att folk som besöker polismördare på Kuba är välkomna på poesiafton.

Han var märkligt tyst när Bush hängde med terrorister och kriminella?

Eller hans försvar av Sarah Palins uppmaning "Don't retreat, reload!".

"First time I shot her - I shot her in the side! It was hard to watch her suffer, but with the second shot she died."

"Early one morning while making my rounds, I took a shot of cocaine and shot my woman down!"

Vilken blodtörstig idiot sjöng det? Johnny Cash. Inbjuden till Vita huset av knarkarfyllot Bush.

Och Sean Hannity som försvarar dåren Ted Nugents direkta dödshot mot Obama. Patetiskt.

http://www.thedailyshow.com/watch/we...cs-controversy

Citat:
O'Reilly suger verkligen. Han har en vinnande kulturkrigsfråga: popvänstern som slickar polismördare, men han slarvar bort det genom att ursäkta jesusfiguren Bono. Man undrar varför.
Jon Leibowitz vinner alltså på självmål, fast Leibowitz är falsk när han låtsas att det inte spelar någon roll vem presidenten umgås med; naturligtvis är han medveten både om budskapet i att bjuda in radikala figurer och det viktiga i att låtsas som att det inte är viktigt.

Å andra sidan har vi Bush-regimen som släppte in landsförrädaren Elliott Abrams i den innersta kretsen. Han gillade även att gulla med den grova förbrytaren Oliver North. Tror inte ens vi behöver gå in på hans tungkyssar och handhållande med Saudiska despoter.

Citat:
Måste förresten skratta åt din seriösa rubriksättning och inramning av diskussionen, menar du att Fox News = The O'Reilly Factor och att Verkligheten = Jon Leibowitz studio?

Och vem ligger närmast sanningen? Foxnews? Haha...

http://www.politifact.com/personalities/jon-stewart/

http://www.politifact.com/personalities/bill-oreilly/

http://www.politifact.com/personalities/glenn-beck/

Eller för att göra det lite enklare.... "Pants on fire"-lögndetektorn:

http://www.politifact.com/truth-o-me...gs/pants-fire/
Citera
2011-10-01, 13:34
Medlem
Men både komediprogrammet du kallar "verkligheten" och andra inflytelserika media kritiserar Fox hela tiden. Det är ju därför du fått det här bisarra agget, den här illviljan du imiterar.
Nu har du fått se två sidor av en poet du annars aldrig hört talas om, är inte det bra med olika perspektiv?
Du verkar upprörd över att den här poeten som du inte kände till förut har svartmålats av det onda Fox, men du har inte nämnt någon specifik osanning*
Vad fan klagar du över egentligen? Vad ska diskuteras?

*själv såg jag bara snuttar av O'Reilly och såg Leibowitz intervju med ljudet avstängt, så jag kan ju ha missat ett hemskt karaktärsmord på den stackars kubaturisten/polismördargroupien Common. Som trådstartare kan du ju peka ut det i så fall.
Senast redigerad av lifswiljan 2011-10-01 kl. 13:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in