Citat:
Ursprungligen postat av Kayana
Ja, testa du och gör dig av med chansen till all form av medicinsk hjälp i framtiden om du åker dit. Hur fan resonerar du?

Varför skulle jag göra mig av med all medecinhjälp i framtiden?
Min benso nedtrappning är avslutat och jag har nu varit ren över ett år,, Jag bor inte i närheten av ett apotek och tycker det är bekämnt att beställa medecinerna som jag äter till min lokala ica handlare. Varje gång jag gör detta så står där ett recept på xanor och varje gång så undrar jag mest för nyfikens skull vad som skulle hända om jag beställde ett paket xanor tillsammans med de andra medecinerna?
Receptet är ju utskrivet på mig och ingen annan, varför skulle då två textrader göra någon skillnad?
Detta är mest av nyfikenhet och jag undrar om någon annan gjort något liknande?
Det värsta som kan hända är ju att hon som paketerar läkemedlena läser igenom den påklistrade lappen och ringer upp läkaren som inte finns kvar utan troligtvis befinner sig i norrrland någonstans och arbetar som stafettläkare. Jag är nyfiken att lägga dessa 50kr det handlar om bara för att testa om det fungerar, vad jag sedan skulle göra med medecinen är en annan fråga. Det enda rätta är att lämna in paketet till apoteket i en sån där gulplastpåse som de har för överblivna läkemedel!
Så jag förstår inte varför jag inte skulle få hjälp i framtiden? Jag tror att du menar hjälp ifrån beroendevården? När jag väl blivit inskriven på beroendevården så måste jag sköta mig det förstår jaag och accepterar men nu när jag inte har något alls att göra med beroende vården varför skulle jag nekas framtida vård?
Har du testat det? Eller tycker du det bara är en dålig ide?