2011-09-27, 19:36
Medlem
Hallå

Köpte nyss en dator, fast nu är det så att den blir otroligt varm när jag spelar.
När jag kör BFBC2 så blir den så varm att man knappt kan hålla på den när man känner.
Jag vågar heller inte öppna den för då spricker garantin, vet inte vad jag ska göra , blir datorer så här varma eller är det något fel?

här är en link på temp
http://data.fuskbugg.se/skalman02/80601031_asdfs.png (GPU ligger på ca 55-60 grader i spel)

Ska jag ringa komplett (där jag köpte den) eller öppna den och sätta in fläktar?, är det någon risk att hårdvaran blir skadad när den är såhär varm,

tack på förhand!
Citera
2011-09-27, 19:41
Medlem
Upp mot 80 grader så är det kritiskt. 60 är inte allt för farligt.
Men nya fläktar vore ju inte fel.
Citera
2011-09-27, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Upp mot 80 grader så är det kritiskt. 60 är inte allt för farligt.
Men nya fläktar vore ju inte fel.

Aa , men förstår inte att en helt ny dator kan ligga på 80 grader när man inte ens har några program uppe.. stämmer speedfan till 100%?
Citera
2011-09-28, 18:38
Medlem
p9s avatar
äsh....de har byggt datorn med custom parts, det är inte en OEM dator.
Du har garantiavtal för var och en komponent i datorn, sedan ett speciellt garantiavtal från komplett.se eftersom de ansvarar för att de har byggt datorn.

Men tex moderkortet har en garanti på ett år, och det har även ramminnena. Men garantierna är separata eftersom det är två olika produkter.

Beställ hem en sådan här

thermalright-silver
Eller en
http://www.inet.se/artikel/5321388/noctua-nh-u12p-se2
noctua-nh-u12p om ditt chassi är lite trångt

Kylpasta
Artic ceramique
Skrapa bort kylpastan som sitter på kylaren du köper, torka rent med lite alkohol; tex. aceton eller rubbing alcohol eller liknande.
Den kylpastan som sitter på vid köp är lika med..skräp
Rengör också processorn från den gamla kylpastan...innan du kleta på ny.
Kleta på lite av det du köpte, så att det täcker hela ytan på processorn och ett likadant lager på den nya kylaren.
Citera
2011-09-28, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p9
äsh....de har byggt datorn med custom parts, det är inte en OEM dator.
Du har garantiavtal för var och en komponent i datorn, sedan ett speciellt garantiavtal från komplett.se eftersom de ansvarar för att de har byggt datorn.

Men tex moderkortet har en garanti på ett år, och det har även ramminnena. Men garantierna är separata eftersom det är två olika produkter.

Beställ hem en sådan här

thermalright-silver
Eller en
http://www.inet.se/artikel/5321388/noctua-nh-u12p-se2
noctua-nh-u12p om ditt chassi är lite trångt

Kylpasta
Artic ceramique
Skrapa bort kylpastan som sitter på kylaren du köper, torka rent med lite alkohol; tex. aceton eller rubbing alcohol eller liknande.
Den kylpastan som sitter på vid köp är lika med..skräp
Rengör också processorn från den gamla kylpastan...innan du kleta på ny.
Kleta på lite av det du köpte, så att det täcker hela ytan på processorn och ett likadant lager på den nya kylaren.

Tusen tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in