2011-09-27, 18:52
Medlem
Skulle behöva hjälp med att publicera min iWeb till en nyköpt domän hos Cliche.se.
Har försökt jobba med filezilla men förstår inte riktigt hur man gör.. Ftp är alldeles för krångligt för mig men om någon har lust o ge en liten kort väldigt enkel guide?
Citera
2011-09-27, 18:59
Bannlyst
Detta gör du via att klicka på Webbplats (i vänster- kolumnen) och sedan byta i scrollfältet längst upp från Mobile Me till FTP/Lokal Server
Citera
2011-09-27, 19:00
Medlem
Tihihis avatar
iWeb har inbyggd överföringsfunktion för FTP, använd den.

Sen kan jag ju tycka att man kanske inte ska börja använda iWeb nu när produkten är nedlagd och kanske kommer det inte ens fler uppdateringar. Det är bättre att satsa på någon annan produkt.
Senast redigerad av Tihihi 2011-09-27 kl. 19:04.
Citera
2011-09-27, 19:02
Medlem
Har redan gjort det. Har både ändrat direkt på iWeb alltså med domän, host osv. Och har också "published to folder" sparat det på skrivbordet och sedan överfört via Filezilla men hemsidan är fortfarande tom!
Citera
2011-09-27, 19:06
Medlem
Om man laddar upp via Filezilla ska man förvänta sig att hemsidan visas direkt?
Citera
2011-09-28, 20:40
Medlem
Citat:
Om man laddar upp via Filezilla ska man förvänta sig att hemsidan visas direkt?

Absolut, är filerna där så är de. Med allra största sannolikhet har du lagt dem tokigt, i en undermapp eller liknande, eller så ligger webhotellets standard-filer kvar.

T.ex har surftown en index.html fil, och har inte den skrivits över av iWeb så ser du bara den.

Vad har du för katalogstruktur i roten på webhotellet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in