2011-09-27, 16:54
Medlem
Några personer påstår en massa saker om mig. Jag har blivit anklagad för hot mot lärare och elever. Det har framkommit över hela skolan. Några hade t.o.m skaffat personskydd i rädsla. De hade loggar och sa att loggar är omöjliga att förfalska. Ingen trodde på min version av historian.

Nu undrar jag hur man gör för att få tag i alla gedigna loggar man någonsin haft på fb? Sen undrar jag om dessa kan vara till hjälp i en polisanmälan?

fb=fäcebook
Citera
2011-09-27, 19:30
Medlem
Mitander1234s avatar
Vad menar du med loggar? logginlägg eller loggar över chathistorik?
Citera
2011-09-27, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitander1234
Vad menar du med loggar? logginlägg eller loggar över chathistorik?

Chatthistoriken menar jag. Ledsen om jag var otydlig.
Citera
2011-09-27, 19:58
Medlem
Mitander1234s avatar
Okej , du kan kolla under "meddelanden", till vänster om "händelser". Tryck på valfri vän i listan du har chattat med så hittar du er historik!
Citera
2011-09-27, 20:00
Medlem
Mitander1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emotionsickness
Chatthistoriken menar jag. Ledsen om jag var otydlig.
http://ryanspoon.com/blog/wp-content...ifications.png

Symbolen där de står "5" är den jag menar
Citera
2011-09-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitander1234
Okej , du kan kolla under "meddelanden", till vänster om "händelser". Tryck på valfri vän i listan du har chattat med så hittar du er historik!

Historiken visar inte meddelande från fb i mobilen. Sen går den bara några månader tillbaka. Måste ha minst 1 år bakåt och även loggar från fb i mobilen. Mobilen min sparar inga loggar alls.

En sak till undrar jag över. Kan vem som helst gå till polisen och få alla mina msn och fb loggar bara de frågar?
Senast redigerad av emotionsickness 2011-09-27 kl. 23:42.
Citera
2011-09-28, 00:25
Medlem
Suck, ingen som svarar....

Aja, tydligen så spelar det ingen roll vad som är sant eller inte för skolan. De tänker på sitt rykte istället och eftersom det är flera personer emot mig, inklusive lärare har jag ingen chans känns det som.

Snart 30 år och aldrig haft ett jobb, trodde utbildning skulle fixa saken. Men nu ger jag nog totalt upp och lever på bidrag resten av livet. Om inte detta går att fixa...
Citera
2011-09-28, 22:31
Medlem
Mitander1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emotionsickness
Historiken visar inte meddelande från fb i mobilen. Sen går den bara några månader tillbaka. Måste ha minst 1 år bakåt och även loggar från fb i mobilen. Mobilen min sparar inga loggar alls.

En sak till undrar jag över. Kan vem som helst gå till polisen och få alla mina msn och fb loggar bara de frågar?
Trist att höra

Prata med polisen och en advokat så lär dom väl kunna få ut dina loggar på något sätt? Tror facebook samarbetar med polisen i sådana fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in