2013-01-23, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenBoy
Nån som har målnumret?

B 13594-11
Citera
2013-07-25, 20:09
Medlem
Dr.Wöhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossbarn
B 13594-11
Vad hände egentligen här? Har inte hört ett dugg sen i våras....
Citera
2013-09-01, 17:40
Medlem
http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid459.dbp.asp
Citera
2013-09-02, 00:52
Medlem
MrInks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LB542
http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid459.dbp.asp
Spännande. Är det Stockholms TR?
Citera
2013-09-05, 07:03
Medlem
Bara Glads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrInk
Spännande. Är det Stockholms TR?

Svar ja.

Tycker det verkar otroligt dumt alltihop, vad fan tänkte killen med? Han har alltså köpt volymer precis innan en disclosure på ett sådant sätt att börssystemets automatiska varningssystem har aktiverats. Trodde han verkligen att det skulle vara oupptäckbart bara för att han handlade några av aktierna i en kapitalförsäkring? Vad fan gjorde killen under sin studietid egentligen? Att han dessutom handlat aktier åt sin pappa lägger ju bara ytterligare en nivå av idioti på snubben. Vad har de för jävla kultur på Vinge egentligen?
Citera
2013-10-18, 16:39
Medlem
MrInks avatar
Avskedad Vinge-jurist döms för grovt insiderbrott – Åklagaren: Det känns som om det var väldigt nära

"En man, som tidigare arbetat som biträdande jurist på Vinge, döms nu till villkorlig dom och dagsböter för två fall av insiderbrott - ett grovt och ett av normalgraden. Enligt tingsrätten framstår det som fullständigt osannolikt att juristen skulle ha råkat köpa de aktuella aktierna vid just de aktuella tidpunkterna utan att ha fått kännedom om insiderinformationen.

Enligt tingsrätten är straffvärdet dock inte så högt att annan påföljd än fängelse är utesluten. Med hänsyn till att mannen inte är straffad sedan tidigare, att han förlorat sitt arbete samt suttit frihetsberövad i knappt en månad dömer tingsrätten honom till villkorlig dom och sammanlagt 30 000 kronor i dagsböter.

Åklagaren Stig Åström meddelar att han kommer att överklaga domen.

I domen skriver nämligen tingsrätten att omständigheterna kring aktieköpen är besvärande eller till och med utomordentligt besvärande för juristen. Något som väcker åklagarens förhoppning om att han skulle kunna dömas på fler åtalspunkter.

- Det känns som om det var väldigt nära och bland annat därför kommer jag att överklaga domen, säger han till Dagens Industri.
"
Citera
2013-10-21, 08:46
Medlem
Så det blev en fällande dom alltså mot Granqvist. Trevligt!

Nån som har något att förtälja angående Granqvist nuvarande situation som notarie?
Hur är hans anseende på tingsrätten m.m.?
Har han fått alla behörigheter, får han ex. döma i FT-mål/notariebrottmål?

Enligt Linkedin började han sitta ting januari 2012, alltså några månader efter att han kom ut från häktet. 1 år och 10 månader upp till dagens datum. Dock är jag tveksam till om Granqvist blir tingsmeriterad!

http://www.linkedin.com/profile/view...cmpt%3Aprimary
Citera
2013-10-24, 08:47
Medlem
Bara Glads avatar
Eftersom han kom in med arbetslivserfarenhet sitter han ju bara i ett och ett halvt år, så CG är så vitt jag fått höra av bekanta tingsmeriterad och färdig. Jag skulle dock gärna vilja veta vad han gör nu!

Av mina kursare som suttit på Attunda tillsammans med honom var han tydligen både trevlig och duktig, men några var förstås lite nervösa när de fick höra att han skulle börja. Han hade inga restriktioner i måltyper, och som notarie dömer man ju bara i rätt enkla mål så det är inte aktuellt med dom i några brottmål mer än möjligtvis fortkörningsdomar om man nu tycker att det är straffliknande
Senast redigerad av Bara Glad 2013-10-24 kl. 08:51.
Citera
2013-10-24, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara Glad
Eftersom han kom in med arbetslivserfarenhet sitter han ju bara i ett och ett halvt år, så CG är så vitt jag fått höra av bekanta tingsmeriterad och färdig. Jag skulle dock gärna vilja veta vad han gör nu!

Av mina kursare som suttit på Attunda tillsammans med honom var han tydligen både trevlig och duktig, men några var förstås lite nervösa när de fick höra att han skulle börja. Han hade inga restriktioner i måltyper, och som notarie dömer man ju bara i rätt enkla mål så det är inte aktuellt med dom i några brottmål mer än möjligtvis fortkörningsdomar om man nu tycker att det är straffliknande

Mig veterligen finns det något rättsfall där en tingsnotarie, under sin tingstid, dömdes för misshandel. Det resulterade i att den aktuella tingsnotarien visserligen fick behålla sitt jobb tiden ut, men han blev inte tingsmeriterad i slutändan.

Intressant att Granqvist fick alla behörigheter under sin tingstid. Men det var ju också som sagt innan domen föll.

Stämmer det att Christian Granqvist slutade redan efter 1,5 års tjänstgöring så "hann han" alltså klart med tingstjänstgöringen innan domen föll, och han skulle därför som du skriver ha hunnit bli tingsmeriterad! Lucky bastard! Han bör tacka EBM:s långa handläggningstider för det.

Frågan är dock vad den käre Christian Granqvist nu ska hitta på ... !
Någon som vet?
Citera
2013-10-27, 16:21
Medlem
Bara Glads avatar
Spontanansökan till MSA och G&D nu kanske?
Citera
2013-10-27, 17:37
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benniejet
Mig veterligen finns det något rättsfall där en tingsnotarie, under sin tingstid, dömdes för misshandel. Det resulterade i att den aktuella tingsnotarien visserligen fick behålla sitt jobb tiden ut, men han blev inte tingsmeriterad i slutändan.

Intressant att Granqvist fick alla behörigheter under sin tingstid. Men det var ju också som sagt innan domen föll.

Stämmer det att Christian Granqvist slutade redan efter 1,5 års tjänstgöring så "hann han" alltså klart med tingstjänstgöringen innan domen föll, och han skulle därför som du skriver ha hunnit bli tingsmeriterad! Lucky bastard! Han bör tacka EBM:s långa handläggningstider för det.

Frågan är dock vad den käre Christian Granqvist nu ska hitta på ... !
Någon som vet?
Han kanske får göra som den stackars saten som fick sparken från Roschier eller vad det nu var för byrå pga att han hade kopplingar till en sajt som sålde "högerextrem" litteratur enligt vänsterfascisterna på Expo. Han startade eget i Flen vill jag minnas. Silfverstolpe, Ridderstolpe eller vad han nu hette. Så där har Expo på lösa grunder förstört ännu ett liv.
Citera
2013-10-29, 21:17
Medlem
Bara Glads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Han kanske får göra som den stackars saten som fick sparken från Roschier eller vad det nu var för byrå pga att han hade kopplingar till en sajt som sålde "högerextrem" litteratur enligt vänsterfascisterna på Expo. Han startade eget i Flen vill jag minnas. Silfverstolpe, Ridderstolpe eller vad han nu hette. Så där har Expo på lösa grunder förstört ännu ett liv.

Hehe, detta minns jag. Inget kul att skämta om vid kaffeautomaten den veckan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in