Citat:
Ursprungligen postat av
Bara Glad
Eftersom han kom in med arbetslivserfarenhet sitter han ju bara i ett och ett halvt år, så CG är så vitt jag fått höra av bekanta tingsmeriterad och färdig. Jag skulle dock gärna vilja veta vad han gör nu!
Av mina kursare som suttit på Attunda tillsammans med honom var han tydligen både trevlig och duktig, men några var förstås lite nervösa när de fick höra att han skulle börja. Han hade inga restriktioner i måltyper, och som notarie dömer man ju bara i rätt enkla mål så det är inte aktuellt med dom i några brottmål mer än möjligtvis fortkörningsdomar om man nu tycker att det är straffliknande
Mig veterligen finns det något rättsfall där en tingsnotarie, under sin tingstid, dömdes för misshandel. Det resulterade i att den aktuella tingsnotarien visserligen fick behålla sitt jobb tiden ut, men han blev inte tingsmeriterad i slutändan.
Intressant att Granqvist fick alla behörigheter under sin tingstid. Men det var ju också som sagt innan domen föll.
Stämmer det att Christian Granqvist slutade redan efter 1,5 års tjänstgöring så "hann han" alltså klart med tingstjänstgöringen innan domen föll, och han skulle därför som du skriver ha hunnit bli tingsmeriterad! Lucky bastard!

Han bör tacka EBM:s långa handläggningstider för det.
Frågan är dock vad den käre Christian Granqvist nu ska hitta på ... !
Någon som vet?