Jag har gått och grubblat på en fråga ett tag, säljer frukt? Detta beror på alla annonser av alla slag som blossat upp på internet, allt från datorer till bostäder.
Säljer frukt så bra att man kryddar på med dem? Själv känner jag inget ökad köpbehov för att det ligger en fruktkorg på instrumentbrädan på bilen jag vill köpa..
Det är symboliskt förknippat med lyx, överflöd och i moderna tider även hälsa. Tänk någon bild på dom gamla grekerna där någon oldschool-stekargrek ligger iklädd enbart ett skynke och blir matad med vindruvor av en massa heta brudar.
Det är lite lustigt, och det är hela grejen. Lustiga annonser sprids med facebook etc, och skapar på så sätt gratis reklam. .
Dock så är nyhetens behag kort. Snart kommer inte frukt att vara "roligt" längre, därför ingen vidare spridning på nya annonser som läggs ut med frukt. Då kommer nästa "roliga" inredning. Jag hoppas på dildos och porr.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!