• 1
  • 2
2011-09-27, 03:08
Medlem
bombaccis avatar
Ibland tittar jag på de olika polisprogrammen t ex road wars och cops, rätt trista program men vad gör man inte när man ska käka middag framför teven eller itne kan sova.

Oftast är det väldigt trist för att poliserna vinner så enkelt de få gånger det blir lite fight, oftast blir det inte ens fight, utan brottslingen springer. polisen springer efter o ropar att han ska lägga sig ned, något han oftast gör. Men det är så tråkig teve.

Jag undrar varför brottslingar i gemen är så usla på att slåss? Det är roligt att se dem få stryk men hade varit ok om de spöat någon kaxig polis eller prisjägare någon gång. Istället för att ligga på mage kan de väl gå in i guard och försöka få in någon låsning. Först ha matchen stående och sparkas och slå m.m.

Bara för att de är loser kriminella så är det faktiskt ingen ursäkt att inte ge oss bra teveunderhållning och att hålla sig i fighting form.
Citera
2011-09-27, 03:11
Bannlyst
Slåss? Snutarna brottar ju ner dig, du hinner inte slåss.
Citera
2011-09-27, 03:14
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoMuddaFacka
Slåss? Snutarna brottar ju ner dig, du hinner inte slåss.

Jag är en aktsam medborgare så mig behöver de inte brotta ned. Däremot tränar jag kampsport ibland och vet hur mma fungerar. Anser att Al Capone wannabeen borde ha lärt sig detta med. Take down defense finns det något som heter och då blir det stående kamp, om man dras ned så gå in i guard och arbeta därifrån. Synd att det förmodligen är ett brott men hade kunnat ge de kriminella lite tips från coahen så de kunde erbjuda bättre motstånd och roligare teve.
Citera
2011-09-27, 03:15
Medlem
Det har att göra med straffen du får för att slå en polis. Det är inte värt att sitta några extra år för att du slår ner en polis. Dessutom om du slår en polis så kommer det 20 till som ska slå tillbaka och hjälpa sin kollega.
Citera
2011-09-27, 03:18
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Det har att göra med straffen du får för att slå en polis. Det är inte värt att sitta några extra år för att du slår ner en polis. Dessutom om du slår en polis så kommer det 20 till som ska slå tillbaka och hjälpa sin kollega.

Det är det där tänkandet som gör att brottslingarna är superloser. De måste ju gå in med inställningen att de kan komma undan med stålarna, annars kan de lika gärna lägga ned.

Spöar de en eller två poliser kan de ta pistolerna och springa vidare.

Tror förövrigt inte det dr gäller alla brottslingar då en del försöker göra motstånd och andra flyr tills polisen hinner ifatt dem.
Citera
2011-09-27, 03:20
Medlem
CommonKnowledges avatar
Så du utgår från det du får se på tv? Aldrig slagit dig att dom inte visar dom gånger det går åt helvete och snuten blir nerslagen, i värsta fall dödad?!?
Citera
2011-09-27, 03:22
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Så du utgår från det du får se på tv? Aldrig slagit dig att dom inte visar dom gånger det går åt helvete och snuten blir nerslagen, i värsta fall dödad?!?

De visar ibland på road wars när en polis får stryk, finns på youtube sök. Men det är så ovanligt och det är oftast ganska kassa tekniker som används, Hellooooo rallarsvingar.
Citera
2011-09-27, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Det är det där tänkandet som gör att brottslingarna är superloser. De måste ju gå in med inställningen att de kan komma undan med stålarna, annars kan de lika gärna lägga ned.

....

har det gått så långt att polisen vill gripa dig så är det redan försent att "komma undan med stålarna". Polisen har antagligen redan starka bevis mot dig och det finns ingen anledning att göra det värre. Kan du fly undan så du får några extra dagar att tänka igenom situationen/ eller ta en semester innan det knasar kan det vara värt att göra det. Men det är inte värt att lägga till mer tid i det kommande straffet genom att slå ner poliser.

Edit: Slår du ner en polis vet de vem du är och även om de inte tar dig på plats kommer de säkerligen springa på dig igen någon gång och då får du sitta för det.
Citera
2011-09-27, 03:25
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
har det gått så långt att polisen vill gripa dig så är det redan försent att "komma undan med stålarna". Polisen har antagligen redan starka bevis mot dig och det finns ingen anledning att göra det värre. Kan du fly undan så du får några extra dagar att tänka igenom situationen/ eller ta en semester innan det knasar kan det vara värt att göra det. Men det är inte värt att lägga till mer tid i det kommande straffet genom att slå ner poliser.

Såklart inte. Det här handlar om personer som är på flykt. Inte när polisen gör sina trista husransakningar utan det gäller när rånarna flyr då vet inte polisen vem det är. Finns förövrigt fall där efterlysta rika amerikaner åkt till mexiko och varit bortsa så läönge de velat men sedan åkt tillbaka till usa för att chansa i en rättegång.
Citera
2011-09-27, 03:29
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
De visar ibland på road wars när en polis får stryk, finns på youtube sök. Men det är så ovanligt och det är oftast ganska kassa tekniker som används, Hellooooo rallarsvingar.
Om man ville så kunde man fyllt varje program med polismän som får stryk och brottslingen kommer undan på ett eller ett annat sätt. Men hur jävla inkompetent skulle inte poliskåren i det landet sett ut då?

Precis som när Cops fick en massa kritik i början för att så många svarta var med. Blev att dom fick ta fram mer vita i programmet som inte gjorda lika grova brott många gånger och därmed blev hela programmet "mildare".
Citera
2011-09-27, 03:33
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Om man ville så kunde man fyllt varje program med polismän som får stryk och brottslingen kommer undan på ett eller ett annat sätt. Men hur jävla inkompetent skulle inte poliskåren i det landet sett ut då?

Precis som när Cops fick en massa kritik i början för att så många svarta var med. Blev att dom fick ta fram mer vita i programmet som inte gjorda lika grova brott många gånger och därmed blev hela programmet "mildare".

Nja, de flesta fighter slutar ju med att boven ligger o grinar o har handbojor på sig. Åtminstone om vi talar om västvärlden, polisen i sydamerika verkar ovanligt klen.

Struntar om det r negrer, wt, gulingar or whatever, jag vill se ordentliga fighter, skottlosningar o annat som håller itnresset vid liv. Det är så trist att se när de jagar folk på motorvägen eller springer efter en cyklist. Ge mig lite spänning!

Operation repo är roligare, synd att det var fejk.
Citera
2011-09-27, 03:39
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Nja, de flesta fighter slutar ju med att boven ligger o grinar o har handbojor på sig. Åtminstone om vi talar om västvärlden, polisen i sydamerika verkar ovanligt klen.

Struntar om det r negrer, wt, gulingar or whatever, jag vill se ordentliga fighter, skottlosningar o annat som håller itnresset vid liv. Det är så trist att se när de jagar folk på motorvägen eller springer efter en cyklist. Ge mig lite spänning!

Operation repo är roligare, synd att det var fejk.
Läser du ens det jag skriver? Du tror verkligen dessa tv-program speglar verkligheten till punkt och pricka och att ingen sitter och väljer ut vad som ska och inte ska visas?

Nästan 15 % av alla dödsfall i tjänst i USA är under sådana här fall, när man stoppar bilister.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in