2004-12-09, 17:29
Medlem
Jag har provat att höra mig runt med lite folk och även sett en tråd här tidigare men den verkar att ha försvunnit.
Undrar lite över vad ett flak (utländsk) öl kostar i Sthlm med omnejd?

Jag kan få tag på för 140:- och det gäller för alla Tyska samt Danska, vad säger Ni om det priset?

Ni vet väl .... Den som köper insmugglad alkohol är inte skyldig till något brott enligt lagen.

//Who else but HeHwoKnows

P.s Lagen säger
§. Att sälja eller servera alkohol utan tillstånd kan ge böter eller fängelse i högst 2 år.
§. Sker fösäljningen yrkesmässigt och/eller till ungdomar ses brottet som grovt, och kan leda till fängelse i upp till 4 år.
§. Innehar man alkohol i uppenbart syfte att sälja kan man dömas till olovligt innehav, vilket leder till böter eller fängelse i högst ett år.
§. Den som köper insmugglad alkohol är inte skyldig till något brott
Citera
2004-12-09, 18:24
Medlem
Knudsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hewhoknows
Jag har provat att höra mig runt med lite folk och även sett en tråd här tidigare men den verkar att ha försvunnit.
Undrar lite över vad ett flak (utländsk) öl kostar i Sthlm med omnejd?

Jag kan få tag på för 140:- och det gäller för alla Tyska samt Danska, vad säger Ni om det priset?

Ni vet väl .... Den som köper insmugglad alkohol är inte skyldig till något brott enligt lagen.

//Who else but HeHwoKnows

P.s Lagen säger
§. Att sälja eller servera alkohol utan tillstånd kan ge böter eller fängelse i högst 2 år.
§. Sker fösäljningen yrkesmässigt och/eller till ungdomar ses brottet som grovt, och kan leda till fängelse i upp till 4 år.
§. Innehar man alkohol i uppenbart syfte att sälja kan man dömas till olovligt innehav, vilket leder till böter eller fängelse i högst ett år.
§. Den som köper insmugglad alkohol är inte skyldig till något brott

120kr
Citera
2004-12-09, 18:30
Medlem
.
Citera
2004-12-09, 18:31
Medlem
Spliffmeisters avatar
120 kr flak harboe grön, hemleverans... malmö...
Citera
2004-12-09, 18:32
Medlem
Hemlige Mårtens avatar
Hur vanligt är de?? Här där jag bor 13mil snett uppåt från Gbg är det jävligt vanligt ungefär lika smidigt som att gå till Systemet..
Citera
2004-12-09, 18:44
Bannlyst
SEK 120 for en platta Carlsberg Guld i Stockholm...
Citera
2004-12-09, 20:05
Medlem
ohh fan :)

Citat:
Ursprungligen postat av edberg
SEK 120 for en platta Carlsberg Guld i Stockholm...

Ja det låter som lite vettigare pris.
Personen som jag var i kontakt med lovade dock att det inte fanns någon gräns på hur många plattor man kunde beställa ... men det e nog för dyrt med 140 då.

//WHO ELSE BUT HeWhoKnow
Citera
2004-12-09, 21:38
Medlem
120kr för de flesta, tuborg grön/classic, hansa, harboe, carlsberg gröna/svarta, Royal, 100kr för billigare harboe gröna/classic, christian 4tal, slotts mfl, 135 för sofiero.
Citera
2004-12-10, 01:32
Medlem
juttes avatar
det är ju kul för dom som kan köpa för 120 kr st men ännu roligare för dom som kränger 200 plattor i veckan för 150 st hehe
Citera
2004-12-10, 08:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hewhoknows
Ja det låter som lite vettigare pris.
Personen som jag var i kontakt med lovade dock att det inte fanns någon gräns på hur många plattor man kunde beställa ... men det e nog för dyrt med 140 då.

//WHO ELSE BUT HeWhoKnow

SEK 120 ar ett helt okay pris maste jag saga, jag koper olen direkt fran kranen...Han och hans Iveco buss aker till Tyskland / Danmark ca 3 ggr per manad...
Citera
2009-03-05, 14:55
Medlem
Igen

Var ett tag sen många skrev här .

Så tänkte starta den igen :P

köper själv för 120-200
Citera
2009-03-05, 15:32
Medlem
zepofans avatar
Alltid lika roligt att skratta åt folk som inte har någon som helst koll på priser.
Varför köper man smuggel? Ja, en anledning kan vara att man inte har åldern inne och kan på så sätt köpa själv, men de flesta tror att det är billigt. En liten stund med en miniräknare visar att ett blasköl på bolaget, i mitt exempel Harboe 5,0%, kostar motsvarande 157 kr -12kr i pant= 145kr per flak. Björne Bryg kostar en tia mer.
Likadant på Ålandsbåten, folk trälar med sina jävla pirror och köper fyra fem lådor Norrlands Guld med en vinst av hela trettio svenska riksdaler per låda.
Big business!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in