• 1
  • 2
2011-09-27, 00:13
Medlem
Skulle det funka?
Självklart i kontrollerad form men jag tänker på de här med avgasrör/bensinånga och att pyron spottar gnistor, speciellt bengalerna och det måste ju vara farligt?

Som sagt skulle det funka, bra eller anus?
Citera
2011-09-27, 00:16
Medlem
Under ordnande former på ett studentflak? Jajo, antagligen.

Edit: Plus att det är ganska så trångt på ett studentflak/åker ute i trafiken etcetcosv, så nej. Ingen bra idé imo. Håll ditt "supporter-jag" till arenorna, det är där vi vill ha pyro.
Senast redigerad av Flyxz 2011-09-27 kl. 00:19. Anledning: ps
Citera
2011-09-27, 00:17
Medlem
Bengaler sprutar inte mycket gnistor. Däremot tror jag inte att dina klasskamrater skulle uppskatta det då röken är väldigt irriterande och sticker i ögonen.
Citera
2011-09-27, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyxz
Under ordnande former på ett studentflak? Jajo, antagligen.

Edit: Plus att det är ganska så trångt på ett studentflak/åker ute i trafiken etcetcosv, så nej. Ingen bra idé imo. Håll ditt "supporter-jag" till arenorna, det är där vi vill ha pyro.

Vi tänkte ju dra dom i början, innan man hunnit bli dragen såklart..

Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Bengaler sprutar inte mycket gnistor. Däremot tror jag inte att dina klasskamrater skulle uppskatta det då röken är väldigt irriterande och sticker i ögonen.

Joo röken tänkte vi sisådär med, men att dra en bengal eller en blinker längst bak på flaket, när vi åker så flyger ju röken från pyron bakom bilen. Rök, lukt osv räknar vi ju med, vi tänker mest på bilen på något sätt antända av nån gnista, eller om det är troligt iaf.
Citera
2011-09-27, 01:10
Medlem
techmans avatar
Snuten komer ju stoppa er. Men skitsamma. Kör det som en överaskning. Det hade varit roligast. Ingen på flaket vet utom ni, några polare. Haha! Fan, att man inte får göra om det.

Har ni ett stort flak så kan ni väl hänga på räcket och bränna dem vanliga bengalerna(jävla vulkaner med aska och skit) och sen ha några blinkare på nått säkert ställe nere på flaket.

Förbered några smyg-banderoller ni kan släppa ner ut på långsidorna av flaket när spektalket händer. Skriv gärna nått provokativt och roligt.

Kan bli imponerande. Lova att filma, lägga upp på YT och länka här.

Lycka till!
Citera
2011-09-27, 01:54
Medlem
benzinkanisters avatar
När jag tog studenten för nåt år sen var vi sex personer som hade två st bengaler var. Det blev ett jävla liv vid "Sergelfontänen". Polisen stoppade oss, men lät oss åka vidare lika snabbt. Det var nog häftigast på Kungsgatan för att det var så mycket folk och röken blev relativt fet mellan de höga husen.

Gör det! Jag hade gjort om det 50 gånger till, sjukt roligt.

Ha en spårad student, det förtjänar alla!
Citera
2011-12-19, 13:13
Medlem
Bumpar denna lite ist för att skapa en ny om samma ämne...
Finns det nån här som bränt av ett eller annat handbloss på studenten?
På själva flaket eller omkring skolan? Klarade ni er utan påföljder?

Funderar på vita handbloss, som inte är nödljus, till studenten, självklart kommer det ske under ordnade former och jag kommer troligen gå iväg ett par meter från närmaste person.

Tror ni jag kan köra av ett par stycken då utan att få alltför mycket skit efteråt ??
Citera
2011-12-20, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rollepolle
...Tror ni jag kan köra av ett par stycken då utan att få alltför mycket skit efteråt ??
Det beror på om pollisen ser dig direkt eller om du blir anmäld senare. Har du tur klarar du dig på grund av allmänhetens dåliga insikt i vad som är farligt/olagligt men handbloss är definitivt inget man leker med på land bland människor och andra saker som inte ska brinna upp. De är till för att användas till sjöss där man kan hålla blosset utanför relingen och sedan bara släppa det gulglödande röret i vattnet när satsen brunnit ut.
Citera
2011-12-20, 07:44
Medlem
Tycker man bör undvika det pga dom andra 25 på flaket, + brukar det vara gott andra flak runt om t ex ett rakt bakom. Är mer än hälften med på det kör på, demokrati ju och polisen lär stoppa er garanterat om dom ser det.
Citera
2011-12-21, 22:42
Medlem
Tackar för svar!
Har varit riktigt sugen på att inskaffa några stycken, men som ni säger är de ju avsedda för bruk på sjön etc. Sedan är ju säkerheten viktig också, tänkte ev testa någon ett tag innan för att se.

Med anledning av detta har jag börjat fundera på att skippa blossen, inte värt om man skulle åka på någon anmälning eller liknande, det är ju lätt hänt... lär ju bli rätt skoj ändå!
Citera
2012-05-15, 17:15
Medlem
iipods avatar
http://www.youtube.com/watch?v=xnoJKsVHNMw
Citera
2012-05-15, 19:29
Medlem
svenasfulls avatar
vi har planerat och köpa en riktigt stor tårta från bombashop när vi ska ta studenten, ska muta vaktis att ställa den på taket på skolan när vi springer ut
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in