2011-09-26, 23:06
Bannlyst
vet inte om jag lagt inlägget rätt men..

För exakt 3 veckor sedan (den 5te september) gjorde jag en medicinsk abort. Jag var inne i exakt 6 veckor och 4 dagar.. Och jag blöder fortfarande, jag vet att det är ca 10-4 veckor man gör det. men det är jätte jobbigt att inte kunna använda tampong och så.. Men är det normalt att jag fortfarande blöder väldigt mycket även om det gått 3 veckor? Och när jag har slutat bblöda, när kan jag och min pojkvän börja ha sex? för jag vet att det är många som skrivit att det började komma blod när dom haft sex även om hon tidigare slutat blöda.. så hur ska jag undvika att det händer? Jag har även satt in en p-stav i armen, och hur många av er har sluppit mensen? och har den kommit och gått lite hur som helst då, eller har den uteblivit ända tills ni tagit ut den? Och hur många gånger hade ni mens efter att ni satt in den? Och fick ni mensen vid samma datum som innan ni satt in p-staven. Många frågor, men tacksam för svar.. Och Det finns säkert andra forum om detta men jag hade inte tid nog för att kolla det. Tacksam för svar!
Citera
2011-09-26, 23:09
Medlem
jenny747s avatar
ring umo/gynekologen/abortmottagningen eller var du nu gjorde aborten.

normalt eller inte, ett enda samtal kommer säkerligen lugna dig på så sätt att det jobbigaste är att gå och undra. har hört att väldigt många blöder ett bra tag efteråt men hur många dagar eller veckor det är vet jag inte.

så ring!
Citera
2011-09-26, 23:09
Bannlyst
Man kan blöda i upp till en månad efter en medicinsk abort. Det skriver du ju själv.
Citera
2011-09-26, 23:14
Medlem
Tapiridaes avatar
Om du blöder mycket, om det inte minskat sedan första dagarna,
tycker jag att du ska ringa avdelningen du besökte i samband
med din abort. Lite är helt normalt att blöda, det har bara gått tre veckor.
Du kan ha sex och börja använda tampong igen så fort du slutat blöda.
Det borde du fått information om i samband med att du fick tabletter?
Citera
2011-09-26, 23:24
Medlem
Jag blödde i tre månader efter min abort, inte jättevanligt men tydligen inte jätteovanligt heller.
Men jag fick kollat så att där inte fanns några resten kvar, via ultraljud, det kan du ju också be att få kollat om du är orolig. Men upp till tio veckor klassas som normal att blöda, så innan dess är det nog bara att ta det lugnt! Det enda man ska vara vaksam på är ju tecken på infektion, dvs feber & riktigt illaluktande flytningar, och det verkar du ju inte ha några problem med.
Jag tror du kan ta de lilla lugna, allt kommer bli som vanligt igen om ett tag, och då kan ni börja ha sex igen =)
Ta hand om dig!
Citera
2011-09-30, 13:34
Medlem
Barn-> Medicin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in