2011-09-26, 22:03
Medlem
Hur ska man bära sig åt?

Min flickvän har börjat klä sig allt konstigare på sistone. Läst flera trådar om hur andras flickvänner klär sig "slampigt" eller går runt i mjukisbyxor, om ni tycker de är något fult, då fan har ni inte skådat det här!

Efter sommaren har min tjej fått tag på ett par brallor som liknas vid något som gerillan i pakistan bär. Dom ser otroligt obekväma ut då de sitter en aning tajt(inte bögtajt men obekvämt), till det så brukar hon bära en bomullströja, vilket är jättebra, det börjar bli mer kallt ute och hon ska inte frysa. Men färgen är mig något till maken jag aldrig beskådat, det är inget man hittar i klädbutikerna om vi uttrycker det så!

Till detta har hon ett par kängor, kängor är FINA, men hur går kombinationen gul, militärgrön och UFO-turkos/blå/vit/grå ihop? inte så bra

jag älskar mitt konstverk det gör jag, hon är go och världens mest underbaraste, tänker väll att hon går igenom en färg-fas(eller färgblindhet) och som pojkvän behåller jag lugnet.
Problemet är när jag försöker bjuda ut min tös på en finare restaurang med vännerna, så kommer hon med DESSA kläder, man kan inte gå till en restaurang utklädd till en uteliggare

Hur ska jag förmedla detta till henne? Hon får klä sig som hon vill, men jag kan inte ta med henne ut för det är nästan pinsamt för alla att ha med henne. Menar, vänder vi på det så är jag alltid finklädd på hennes bjudningar, jag kan inte tänka mig vad hennes vänner och släkt trott om mig ifall jag anlänt utklädd till en korv.

Känner mig som en stil-bög utan att ens vara det, jag önskar att min flickvän bar mjukisbrallor och hood-tröja hela tiden, då hade jag fan inte brytt mig.
Citera
2011-09-26, 22:10
Medlem
Kan du inte "råka" sabba ful-kläderna i tvätten? Som plåster på såren köper du självklart nåt nytt, snyggt till henne.
Citera
2011-09-26, 22:10
Avslutad
Prova prata med henne, brukar funka i mina förhållanden iaf
Citera
2011-09-26, 22:11
Medlem
Gå till hennes garderob och visa lite kläder som du tycker är skitsnygga på henne (lite smooth såklart.) Ge henne komplimanger när hon klär sig i kläder som du tycker är snygga. Men säg inte att hennes kläder är fula, för det viktigaste är ju att hon mår bra i kläderna hon har på sig.
Citera
2011-09-26, 22:19
Medlem
Mystiqes avatar
Alla vill inte vara en dussinmänniska och följa mainstream modet, trivs hon klä sig som en mongo så är det bara acceptera det. Det är så i en förhållande att man acceptera sin partner är aldrig 100% perfekt, utan tillsammans så blir man helhet.

Men om du inte pallar ha en flickvän klädd som en clown, erbjud henne att följa med på kläddshopping och där kan du ge synpunkter vilket som ser snyggt på henne.

Man vet ju själv att tjejer är jävlig duktiga ändra på sina pojkvän allt från vilken kompis umgänge, möblering av husen till vilket klädstil och frisyr man ska ha....så pls ni feminist manshatare, innan ni kritisera, tänk själva på att ni är bäst att manipulera era partner ^^
Citera
2011-09-26, 22:28
Medlem
fritjofkonkass avatar
Ta med henne till några schyssta klädaffärer och välj ut snygga kläder tillsammans med henne. (Läs: kläder som DU tycker är snygga, inget sunk) Få henne att börja bära kläderna genom att spela sårad om hon hellre använder sina äldre och fulare plagg.
Citera
2011-09-26, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mascalzone
Kan du inte "råka" sabba ful-kläderna i tvätten? Som plåster på såren köper du självklart nåt nytt, snyggt till henne.
Vi bor inte tillsammans ännu så det skulle inte funka...tyvärr

Citat:
Ursprungligen postat av ettbranick
Prova prata med henne, brukar funka i mina förhållanden iaf
Vad ska jag säga? Dina kläder är fula, köp nya?

Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Alla vill inte vara en dussinmänniska och följa mainstream modet, trivs hon klä sig som en mongo så är det bara acceptera det. Det är så i en förhållande att man acceptera sin partner är aldrig 100% perfekt, utan tillsammans så blir man helhet.

Men om du inte pallar ha en flickvän klädd som en clown, erbjud henne att följa med på kläddshopping och där kan du ge synpunkter vilket som ser snyggt på henne.

Man vet ju själv att tjejer är jävlig duktiga ändra på sina pojkvän allt från vilken kompis umgänge, möblering av husen till vilket klädstil och frisyr man ska ha....så pls ni feminist manshatare, innan ni kritisera, tänk själva på att ni är bäst att manipulera era partner ^^

klädshopping med mig kanske skulle funka, hon får gärna ha kvar de gamla kläderna men lite vårdade kläder till middagar får hon acceptera.
Citera
2011-09-26, 22:48
Medlem
prinsessanss avatar
Oj, jobbig situation, men samtidigt - om du ser en framtid med henne är detta något ni kommer att skratta åt om några år!

Tycker att din beskrivning av henne var väldigt charmig och det tycker hon säkert också innerst inne. Men, om du finner det extremt svårt att säga detta, även om det skulle vara på ett väldigt bra, finkänsligt och diskret sätt, kan du inte bara fråga henne om det är något du har på dig eller gör som hon stör sig på eller inte gillar? Hon kommer antagligen att fråga efter samma sak när det gäller henne... Då kan du ju passa på att erkänna lite försiktigt att du faktiskt inte uppskattar hennes val av kläder när ni går på finare restauranger osv.
Citera
2011-09-26, 22:54
Medlem
Ozelots avatar
Testa att försöka "avspegla" hennes stil genom att också börja klä dig underligare och underligare. Poängterar hon - din "nya stil" så kan du poängtera hennes underliga kläd revolution. Men detta är att ta den ruttna och sura vägen, men kan fungera om du känner ångest av att diskutera ut det med henne. Alternativ två som sagt, klargör för henne omtänksamt dina känslor och tankar om detta dilemma ( och kanske även dina känslor för henne?), förklara det med restaurangen, att du skäms lite och känner det lite jobbigt att äta ute med henne och självklart tala ur ditt hjärta. Nu kanske hon försöker sätta sig i dina ögon och börjar tänka om lite med dig som perspektiv, och förhoppningsvis klär sig lite finare till finare tillfällen -För det är väl där skon mest klämmer?

/ Må det oundvikliga föra väl med sig och lycka till!
Citera
2011-09-27, 00:19
Medlem
Haha, åh, men du. Säg som det är, för tusan. "Älskling, förlåt men... ja, du ser fan inte klok ut."

Förklara att du älskar henne men att det ser ut som tjotahejsan.
Är det rätt tjej för dig så tar hon det bra.
Citera
2011-09-27, 10:17
Medlem
Gå och shoppa tillsammans med henne och välj ut snygga kläder och boosta hennes självförtroende och köp kläderna åt henne. Som en överraskning Typ "Nu får du shoppa med mig för 1000 kr, roligt va, oh snygg kjol, passar bra med de där skorna."
Citera
2011-09-27, 12:12
Medlem
Hahaha ursäkta men jag tyckte detta var hysteriskt roligt, ser bilder framför mig

Nåväl, man kan ju tycka att hon bör tänka lite på vad hon har på sig om du bjuder henne på en fin restaurang åtminstone. Men om det var mig det handlade om skulle jag gärna velat höra det face to face och inte en massa smusslande hit och dit med att hinta att kläderna är fula. Sedan är det väl upp till henne själv att välja huruvida hon vill göra.
Du kan ju göra så att du tar reda på hennes klädesstorlek och köper ett plagg som du tycker är fint och ger till henne i present. Då måste hon ju använda det för annars kan ju du ta illa upp. Passa då på att ge henne fina kommentarer osv snuttegull så kanske hon hakar på tåget

Citat:
Menar, vänder vi på det så är jag alltid finklädd på hennes bjudningar, jag kan inte tänka mig vad hennes vänner och släkt trott om mig ifall jag anlänt utklädd till en korv.

Måste fråga, hur är hon klädd under hennes bjudningar?
Senast redigerad av jetblack666 2011-09-27 kl. 12:17.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in