2004-12-09, 16:38
Medlem
trådar vars rubriker lyder

"hur många gillar att X?"

"vilken X är bäst?"

"vilken typ av X föredrar ni?"

Såna trådar känns något mer av en undersökning (istället för något givande), och undersökningar borde inte vara tillåtet enligt min mening. Men å andra sidan, så trivs många med att vara omedvetna test kaniner?

/Wander

Ni som inte håller med mig kan ju genast svara på, vem hade ni hellre dödat om ni var tvungna, Kungen eller Drottningen?
2004-12-09, 16:46
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Hmmm... Det här får vi undersöka...

Vilken typ av "vilken typ av..." trådar vill ni ha, och vilka vill ni inte ha?
2004-12-09, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Hmmm... Det här får vi undersöka...

Vilken typ av "vilken typ av..." trådar vill ni ha, och vilka vill ni inte ha?

2004-12-09, 16:50
Medlem
Capones avatar
Vilken är DIN favorit-tyckar-tråd?
2004-12-09, 16:53
Moderator
impieteers avatar
Förbud och förbud, jag tycker man skulle bli bannad om man särskriver rubriker, men det är aldrig någon som håller med mig.
2004-12-09, 17:02
Medlem
sifakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Förbud och förbud, jag tycker man skulle bli bannad om man särskriver rubriker, men det är aldrig någon som håller med mig.
En viss typ av sär skrivning borde förbjudas...
Nej förresten all typ av särskrivning.
2004-12-09, 17:07
Medlem
Ni som inte håller med mig kan ju genast svara på, vem hade ni hellre dödat om ni var tvungna, Kungen eller Drottningen?
2004-12-09, 17:27
Medlem
Hispers avatar
Jag satt faktiskt och funderade på det här, lite närliggande ämnen, häromdagen. Det står ju faktiskt i regelboken för FB att man skall befrämja en diskussion, tex i förklaringarna till 0.3 och 0.4.

En diskussion bygger på ett meningsutbyte, mer eller mindre seriöst och omfattande. Många av de trådar som startas på det sätt som wander tar upp är ju inga diskussiontrådar, det är ju trådar där det är mer fråga om att svara ja eller nej och sedan finns det inte så mycket mer att tillägga. I vissa fall skulle en räddning vara att det fanns "Vad tycker ni?" insprängt, men ibland skulle inte ens det rädda tråden. Så är man mycket petig med tolkningen av reglerna så skulle många av dessa trådar låsas pga att de inte leder till diskussioner.

Det är inget önskvärt scenario men vi alla, vissa lite mer, borde tänka efter innan de startar en tråd, även jag.

Jag har därför inte startat följande tråd: "Har du slutat starta ointressanta trådar?"
2004-12-09, 17:34
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wander

Kungen - tveklöst.

Nå, till ämnet. Jag är skeptiskt till att vi skulle begränsa vilken typ av rubrik man får använda. Det kan ju finnas ett intresse i att se hur användare håller sig till olika fenomen.
2004-12-09, 17:35
Medlem
Lost dreamers avatar
Trista, ointressanta trådar dör ju snabbt ut
Verkar ju finnas en hel del som tycker om att säga vad de tycker, och det spelar väl inte så himla stor roll om det handlar om vilken den bästa actionfilmen är eller så. Jag tycker man kan få en del bra tips i dessa trådar, och kan faktiskt leda till diskussion every once in a while.

edit:
Om man inte tycker något är roligt, så hittar man något man gillar istället.
2004-12-09, 17:39
Medlem
rashbans avatar
Nja. Det borde däremot vara krav på att ge något slags svar på sin egen frågeställning i sitt första inlägg.

D.v.s. trådar i stil med denna borde vara förbjudna.
"RUBRIK: Runkat offentligt
MEDDELANDE: Hur många här har runkat bland folk??!"

Medan trådar i stil med denna, trots att de är lika banala, borde vara tillåtna.
"RUBRIK: Pinsammaste fylleminnet
MEDDELANDE: När jag och polarna var på kos så lyckades jag skita ner mig på dansgolvet medan ragget såg mig bakifrån. Det blev ensamt och äckligt den natten. Nå, vad har ni för erfarenheter av idiotiska misstag på fyllan?"
2004-12-09, 17:47
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rashban
Nja. Det borde däremot vara krav på att ge något slags svar på sin egen frågeställning i sitt första inlägg.

D.v.s. trådar i stil med denna borde vara förbjudna.
"RUBRIK: Runkat offentligt
MEDDELANDE: Hur många här har runkat bland folk??!"

Exakt, ett svar eller en uttalad tydlig åsikt borde avkrävas. Allt för att få en "höjd" på inlägget. Men så finns ju fallet då någon har en seriös konkret fråga men inget svar, skall det inlägget inte få skrivas? Man kan hamna i en gråzon där det är svårt att avgöra vad som är tillåtet eller ej. Kanske de skall tillåtas men moderatorerna har bemyndigande att ta frågeställaren i örat, bildligt talat?

Citat:
Medan trådar i stil med denna, trots att de är lika banala, borde vara tillåtna.
"RUBRIK: Pinsammaste fylleminnet
MEDDELANDE: När jag och polarna var på kos så lyckades jag skita ner mig på dansgolvet medan ragget såg mig bakifrån. Det blev ensamt och äckligt den natten. Nå, vad har ni för erfarenheter av idiotiska misstag på fyllan?"

Banalt, ja, men ändå en viss substans som ger ett existensberättigande.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in