2012-11-12, 02:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Tja, var ska man börja? Efter att ha kandiderat i statsvetenskap och umgåtts med allsköns PK-skadade och fanatiska "insatta" människor inom politik så har mina åsikter reviderats en hel del. Demokrati, till exempel, anser jag inte vara något att sträva efter då det endast är ännu en form av förtryck. Hellre då en stark republik med en rättsstat och rule of law där individens suveränitet och inte kollektivets bästa sätts i fokus. Legalisera droger, prostitution, allsköns äktenskap där tvång inte råder och mer. Minimera statligt inflytande så gott det går och låt folket styra över normer, kultur och annat. Sen huruvida detta är applicerbart eller ej i dagens samhället är en annan femma, och ganska irrelevant.

Jag är väl även någon slags "rasist" för att jag tror (vet) att det finns biologiska skillnader mellan människoraserna (och könen), och detta är väl inget man basunerar ut offentligt direkt. För när det väl kommer upp är man för evigt stämplad som nazist och rasist även fast man upprepade gånger säger att det är skitsamma, att jag personligen inte bryr mig om hudfärg eller kön, trots att dessa skillnader finns. Någonstans så måste logiken och objektiviteten segra över önsketänkandet. Equal but different är ledord som gäller för mig, istället för att gröta ihop alla sorters människor till en grå massa.

Tror inte på hela "klimathysterin" eller i alla fall att det är starkt överdrivet *tar på foliehatten*. Snarare så är det något annat skit på gång á la Peak Oil eller liknande.

Är starkt skeptisk till mångkultur. På individnivå så fungerar det, och människor kan då anpassas, men när kulturer med olika värderingar och livsåskådningar ska bo under samma tak, då tar det hus i helvete. Ett närliggande exempel är den stora muslimska minoriteten i Sverige. Sorry, det funkar helt enkelt inte.

Du har vettiga åsikter.
Men.
De bör finputsas.
Jag håller med dig i smått, men inte i stort.

Du har inte tänkt igenom det här.
Kör det en vända till, så blir det nog bra.

http://www.youtube.com/watch?v=DwA5CGDIEQY&feature=fvwrel
2012-11-12, 03:07
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Du har vettiga åsikter.
Men.
De bör finputsas.
Jag håller med dig i smått, men inte i stort.

Du har inte tänkt igenom det här.
Kör det en vända till, så blir det nog bra.

http://www.youtube.com/watch?v=DwA5CGDIEQY&feature=fvwrel

Vafan?
2012-11-12, 12:19
Medlem
Seagates avatar
1. De allra flesta prosituerade är kvinnor. Pengar = värde. Värde = pengar. En kvinna är inte värd mer än en man, tvärtom. Kriminalisera därför försäljning av sexuella tjänster för att sänka kvinnovärdet till en naturlig nivå och därigenom också stävja den sneda fördelningen som idag finns på dejtingsajter, m.m. Om alla män har en rättvis möjlighet att skaffa partner och bilda familj minskar frustrationen och våldet på gatorna, vilket även på sikt ger oss lägre skatter att betala. Skattepengar som kan användas för att dela ut gratis p-piller/stavar till myndiga kvinnor, eller helt enkelt få mer pengar i plånboken.

2. Den mänskliga hjärnan utvecklas kontinuerligt fram till en ålder av cirka 25 år. Först då kan du anses veta vad som verkligen är bäst för dig själv och din familj. Legalisera således incest så länge minst en av deltagarna är 25 år eller äldre. Den andra deltagaren ska ha uppnått en ålder av 15 år eller äldre i enlighet med rådande lagstiftning.

3. Höj invandringen från Somalia för att lösa problemet med svenskarnas låga födelsetal. Staten ska investera i forskning för att göra svarta människor vita. En svart man är inte svensk. Om forskningen inte kommit fram med en lösning innan samhället har fallit ihop av den höga somaliska invandringen kommer det hela på naturlig väg förr eller senare att sluta i ett inbördeskrig vilket ger oss riktiga svenskar en smidig lösning på invandringsproblematiken.

4. Förbjud kondomer och aborter av samma orsak, svenskarnas låga födelsetal. Dessutom är det skönare utan.
2012-11-12, 12:31
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
2. Den mänskliga hjärnan utvecklas kontinuerligt fram till en ålder av cirka 25 år. Först då kan du anses veta vad som verkligen är bäst för dig själv och din familj. Legalisera således incest så länge minst en av deltagarna är 25 år eller äldre. Den andra deltagaren ska ha uppnått en ålder av 15 år eller äldre i enlighet med rådande lagstiftning.
Varför måste inte båda parterna vara 25? Så att båda som är med kan förstå konsekvenser och ta beslutet om de verkligen vill?
2012-11-12, 12:36
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Varför måste inte båda parterna vara 25? Så att båda som är med kan förstå konsekvenser och ta beslutet om de verkligen vill?

Eftersom det skulle inskränka allt för mycket i människors friheter. En person som är 25 eller äldre förväntas - precis som jag skrev - veta vad som är bäst för sig själv och sin familj.

Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
[...] Först då [vid 25] kan du anses veta vad som verkligen är bäst för dig själv och din familj. [...]
2012-11-13, 13:25
Medlem
gloriasfeets avatar
Jösses.... man skäms ju
2012-11-13, 21:49
Medlem
RancorFeeders avatar
*Man borde förgöra snabbmat, i alla dess former. Inte bara mat, utan också cyniska underhållningsformer som finns inom film och musikvärlden: allt som endast är gjort för att tjäna pengar, sånt som är gjort helt utan några konstnärliga ambitioner överhuvudtaget.

*Har väldigt svårt för folk som nöjer sig med ett liv där man jobbar från nio till fem varje dag i veckan, för att sedan "leva livet" på helgen. Folk utan några ambitioner eller drömmar. Hämmade robotar.

*Folk som följer dokusåpor är dumma i huvudet.

*Poliser är inkompetenta avskum.
2012-11-14, 21:12
Medlem
Mike007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriasfeet
Jösses.... man skäms ju

Varför?
2012-11-14, 21:43
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
*Man borde förgöra snabbmat, i alla dess former. Inte bara mat, utan också cyniska underhållningsformer som finns inom film och musikvärlden: allt som endast är gjort för att tjäna pengar, sånt som är gjort helt utan några konstnärliga ambitioner överhuvudtaget.

*Har väldigt svårt för folk som nöjer sig med ett liv där man jobbar från nio till fem varje dag i veckan, för att sedan "leva livet" på helgen. Folk utan några ambitioner eller drömmar. Hämmade robotar.

*Folk som följer dokusåpor är dumma i huvudet.

*Poliser är inkompetenta avskum.
Det du säger är inte kontroversiellt, det du säger är sant.

Jag är så fruktansvärt trött på alla hjärndöda amöbor som vandrar runt som zombies.
2012-11-14, 22:16
Medlem
Alutecs avatar
att judarna styr världen.
att muslimerna kommer ta över Sverige till 2050.
att det inte finns yttrandefrihet någonstans inte äns på FB.
att sossarna är knäppa (bor i ett låginkomst område och ifall jag sa det skulle jag bli sönderslagen).
2012-12-02, 11:00
Medlem
knekt sparvs avatar
Utvecklingsstörda är en börda som inte fyller någon funktion i samhället och bara kostar pengar som kan användas till annat. Lösningen? Bunta ihop dem och klubba ihjäl dem (bildligt talat)! Istället för att importera kött som innebär långa transporter, vidrig djurhållning och allmänt slitage på miljön kan man slakta dem om de inte bär på någon smitta. Det ska ju smaka ungefär som fläskkött...

Med utvecklingsstörda menar jag i det här fallet gravt handikappade, rullstolsbundna undermänniskor som inte eller med svårighet kan kommunicera med sina assistenter och aldrig skulle kunna göra något vettigt. Mildare retardationer och personer med lättare idioti/imbeciller har en funktion och kan utföra arbeten som är för enkla och enformiga för normalbegåvade. Typ snickeriet.

Förvärvade skador är också acceptabelt, då kan man ändå fylla en intellektuell funktion. Förlamning efter olycka ska inte innebära någon dödsdom.

Och om man vill dra det till sin spets kan man använda så mycket som möjligt av kropparna istället för material producerade av olja och på andra (inte särskilt miljövänliga) sätt. Huden borde man kunna garva och göra läderföremål av (kläder och skor typ), skelettdelarna kan nog något snille komma på något användningsområde för också.
2012-12-02, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knekt sparv
Utvecklingsstörda är en börda som inte fyller någon funktion i samhället och bara kostar pengar som kan användas till annat. Lösningen? Bunta ihop dem och klubba ihjäl dem [...]

Förvärvade skador är också acceptabelt, då kan man ändå fylla en intellektuell funktion. Förlamning efter olycka ska inte innebära någon dödsdom.
Fast du har ju fel när du säger att alla med förvärvade skador kan fylla en funktion. Man kan bli förvandlad till en vegeterande grönsak av en förvärvad skada, om man har otur. Jag gissar att den egentliga orsaken till att du tycker att de med förvärvade skador skall slippa tvångseutanasi är att du är medveten om att det skulle kunna drabba dig själv, knekt sparv. Däremot vet vi vid det här laget att du inte har, till exempel, en medfödd CP-skada, så dem som har det är du villig att offra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in