2004-12-09, 15:37
Medlem
aac_rippers avatar
Finns det någon statistik över hur många kvinnliga moderatorer det finns och hur många "vanliga" kvinnliga medlemmar vi har på FB? Jag får känslan av att det är många kvinnliga moderatorer i förhållande till övriga medlemmar av kvinnokön.

Är de bättre lämpade att hålla ordning på pöbeln eller är det bara att de syns mer?

Jag har inget emot detta utan det är bara en iakttagelse.
Citera
2004-12-09, 15:39
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Jag räknade efter häromdagen.

3 kvinnliga moderatorer och 43 manliga, inklusive admins.

Rent generellt skulle jag tippa på att mellan 5 och 10% av användarna tillhör det andra könet, så det är nästan att det skulle behöva kvoteras in mer kvinnor, eller vad säger ni?
Citera
2004-12-09, 15:40
Medlem
Det stämmer bra att de är överrepresenterade, men det beror nog på att en mycket högre procentandel av de kvinnliga användarna faktiskt är vettiga människor.
Citera
2004-12-09, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Jag räknade efter häromdagen.

3 kvinnliga moderatorer och 43 manliga, inklusive admins.

Rent generellt skulle jag tippa på att mellan 5 och 10% av användarna tillhör det andra könet, så det är nästan att det skulle behöva kvoteras in mer kvinnor, eller vad säger ni?
Oj. Jag räknade visst med någon som inte är moderator längre...dessutom glömde jag att det blivit ett gäng nya moderatorer på sistone

EDIT: Men jag kan ju tänka mig minst två kvinnor som skulle passa utmärkt som moderatorer...
Citera
2004-12-09, 15:43
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:

kvotering är feministiskt dravvel, folk ska bli invalda pga kunskap och hur de använder den, inte pga av att de har en vagina
Citera
2004-12-09, 15:45
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
kvotering är feministiskt dravvel, folk ska bli invalda pga kunskap och hur de använder den, inte pga av att de har en vagina

Det verkar inte bara vara ett underskott av kvinnor på forumet, kvinnor med humor verkar helt omöjliga att få tag på... :thumbsdow
Citera
2004-12-09, 15:47
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Det verkar inte bara vara ett underskott av kvinnor på forumet, kvinnor med humor verkar helt omöjliga att få tag på... :thumbsdow

Skulle man inte kunna kvotera in folk som är för kvotering, jag känner att de är i underskott nu.
Citera
2004-12-09, 15:48
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Skulle man inte kunna kvotera in folk som är för kvotering, jag känner att de är i underskott nu.

Abolsut. Ett klart underskott. Jag tror vi får utse en kommitté som får utreda frågan. Svar väntas inom nästa femårsplan.
Citera
2004-12-09, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aac_ripper
Jag får känslan av att det är många kvinnliga moderatorer i förhållande till övriga medlemmar av kvinnokön.
Tycker man 3 av drygt 43 är "många" så...
Hur mycket mindre antal kvinnor hade du tyckt varit lämpligt då?
Citera
2004-12-09, 15:49
Medlem
phreakdentas avatar
Varför ens bry sig? I-lands problem...
Citera
2004-12-09, 15:51
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Tycker man 3 av drygt 43 är "många" så...

Jag har ju blivit kallad kärring ett antal gånger, så 4 av 43 då!
Citera
2004-12-09, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Jag har ju blivit kallad kärring ett antal gånger, så 4 då!
Nej, dig räknade jag med från början. Det var Goddess Purgatory jag glömde bort eftersom hon är ny. Så nu är vi 4, det stämmer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in