2004-12-09, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Jag har ju blivit kallad kärring ett antal gånger, så 4 då!
Och Tippi har ju kvinnonamn och -avatar, så säg 5 då
Citera
2004-12-09, 15:56
Medlem
Lassemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Jag har ju blivit kallad kärring ett antal gånger, så 4 av 43 då!
Har du räknat med Tippi som vissa verkar tro är tjej. 5st

Edit# Fan Caine var snabbare.
Citera
2004-12-09, 15:58
Bannlyst
Jag skulle nästan sätta min vänstra kula på att antingen admin eller admin2 är tjej också
Citera
2004-12-09, 15:59
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Jag vill bestämt förneka att jag skulle vara av kvinnligt kön. Det har jag aldrig varit och har aldrig haft planer på att bli. Att folk sen har en helt otroligt snuskig fantasi och träffar alldeles för lite folk i verkliga livet är ingenting jag kan göra nånting åt...
Citera
2004-12-09, 16:25
Awaiting Email Confirmation
Ola Hanssons avatar
Förlåt en färsking som avslöjar sin okunskap, men vilka är de fyra kvinnliga moderatorerna? LT, Padme och Goddess kommer jag på, men vem är den fjärde?

(O, fjärde moderator, bli nu inte vred på mig för att jag i min senilitet inte kommer ihåg vem du är. )
Citera
2004-12-09, 16:27
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Hansson
Förlåt en färsking som avslöjar sin okunskap, men vilka är de fyra kvinnliga moderatorerna? LT, Padme och Goddess kommer jag på, men vem är den fjärde?

(O, fjärde moderator, bli nu inte vred på mig för att jag i min senilitet inte kommer ihåg vem du är. )

Det finns ingen fjärde, ditt nöt. Dom bara driver med dig...
Citera
2004-12-09, 16:31
Awaiting Email Confirmation
Ola Hanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Det finns ingen fjärde, ditt nöt. Dom bara driver med dig...
- En genomläsning senare:

Host, host. Jag borde nog börja läsa hela meningar, inte bara scanna efter siffror. Det där med senilitet stämde i varje fall, även om resten av mitt inlägg var dravel.
Citera
2004-12-09, 16:59
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stargazer
Jag skulle nästan sätta min vänstra kula på att antingen admin eller admin2 är tjej också

Passa på att byta nick till Einstein oxå, med tanke på att du nog blir av med en "stein"
Citera
2004-12-10, 00:17
Medlem
aac_rippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Tycker man 3 av drygt 43 är "många" så...
Nej, det är nog att de märks mer av nån anledning
Citera
2004-12-10, 00:29
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aac_ripper
Nej, det är nog att de märks mer av nån anledning
Kanske är för att du höjer på ögonbrynen när du ser eller får reda på att en mod är tjej. Jag gjorde det nog själv i början. Trodde inte att det skulle finnas så mycket tjejer här och än mindre att några av dessa skulle vara mods.

När jag kom hit var det nog Tiera, Padme, LadyCeline och sen efter ett tag Lilo som var mods tror jag.

Bra är det också, det kvinnliga perspektivet är ett perspektiv som behövs såväl på forumet som i Outlaw.

Och nån kvotering handlar det inte om nu och det lär det aldrig göra i framtiden heller hoppas jag. Kvotering är ondskans redskap...
Citera
2004-12-10, 04:52
Medlem
PuzzelGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aac_ripper
Finns det någon statistik över hur många kvinnliga moderatorer det finns och hur många "vanliga" kvinnliga medlemmar vi har på FB? Jag får känslan av att det är många kvinnliga moderatorer i förhållande till övriga medlemmar av kvinnokön.

Är de bättre lämpade att hålla ordning på pöbeln eller är det bara att de syns mer?

Jag har inget emot detta utan det är bara en iakttagelse.

Det kommer nog att bli väldigt svårt att sitta och kolla igenom allas "äkta" kön, det kan ju finnas någon Anna-Stina som egentligen är en Hubert med pung och allt som hör till...

Tippi är ju ett bra exempel - jag och många med mig trodde att han var en kvinna från början, men när de blivit mods är de inte lika anonyma som vi andra. Anna-Stina skulle säkerligen upptäckas vara en Hubert ganska snart om hon/han blivit uppgraderad...
Citera
2004-12-10, 07:26
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
När jag kom hit var det nog Tiera, Padme, LadyCeline och sen efter ett tag Lilo som var mods tror jag.

LT var knappast mod då eftersom hon reaggade sig en månad efter dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in