2011-09-26, 20:28
Medlem
fgjns avatar
Hejhej!
Hur har det funkat för er att byta ut snus mot cigg? Funkar det bra eller saknar man känslan att ha något under läppen konstant? Får man i sig nikotin så man klarar sig?
Citera
2011-09-26, 20:36
Medlem
eatorbs avatar
Nog "underläppen känslan" som saknas skulle jag tippa på, nikotinmässigt är det nog samma sak
Citera
2011-09-26, 20:40
Medlem
Dreamerss avatar
Beror på hur länge du snusat. Själv brukar jag variera mellan snusning och rökning.
Så jag tycker inte du ska helt övergå från snus till cigg.
Citera
2011-09-26, 20:45
Medlem
ekkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgjn
Hejhej!
Hur har det funkat för er att byta ut snus mot cigg? Funkar det bra eller saknar man känslan att ha något under läppen konstant? Får man i sig nikotin så man klarar sig?

Nikotin får du i dig hur som helst så den biten är det inge krux med...
Det är känslan att peta in den och ha den under läppen som är det svåraste att skippa. men att byta cigg mot snus är förmodligen det dummaste du kan göra eftersom snus i stort sett är ofarligt för hälsan..
Vilket cigaretter inte är.
Citera
2011-09-26, 21:03
Medlem
jag försökte att byta ut cigg mot snus för ett tag sen, höll på med snus i några månader men tog alltid en cigg då och då för jag saknade ciggkänslan. Efter ett tag tröttnade jag på snuset och gick tillbaka till cigg. Jag tror det kommer bli samma sak med dig.
Mitt råd är att sluta eller fortsätt med snus, för du kommer ändå gå tillbaka förr eller senare
Citera
2011-09-26, 21:21
Medlem
Stormorfars avatar
Tänk på att snus ger en mer jämn nikotin release eller vad man ska säga. En cigg innehåller 0.8 mg nikotin, standardsnus innehåller runt 8mg/snus.

Jag snusar dagligen och kedjesnusar, röker kanske ett paket i veckan på sommaren och ännu färre på vintern.

Är jag utomlands brukar jag röka 1 paket om dagen istället för snus
Citera
2011-09-26, 22:00
Medlem
fgjns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Är jag utomlands brukar jag röka 1 paket om dagen istället för snus

Och hur funkar det för dig? dämpar ciggen snussuget hela tiden eller behöver man kedjeröka för att in behöva tänka på det?
Citera
2011-09-27, 10:01
Medlem
När jag var utomlands i 3 månader utan tillgång till snus (någon enstaka dosa ibland endast) så rökte jag för att slippa lida. Visst märker man att man får i sig nikotin men eftersom det är mycket mer nikotin i snus så kräver det att man röker en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in