2011-09-26, 20:00
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oriel

Det är sån jävla dubbelmoral i samhället idag. Män skall få känna njutning, men inte kvinnor. Det är bra med sex, men bara för män.

Idag?
Tror du det har kommit på nyligen detta synsätt?
Prova att tänk "Inget är nytt under solen".
Ämnet du drar upp här är knappast någon "nyhet" i sig utan snarare gammal skåpmat som har stöttas och blötts i decennier.

Förutom att detta har stöts och blöts förut så får jag säga..
Vem fan orkar bry sig vad andra tycker? Känner du att knulla för njutning gör det då, skit i samhällets dubbelmoral.
Men väljer man att knulla för uppmärksamhet så säger jag "sök hjälp".

Sedan så finns det mycket dubbelmoral finns om båda könen, jag tar två tydliga exempel.
Exempel på dubbelmoral 1
Tjej knulla mycket =hora
Kille knulla mycket =hingst
Exempel på dubbelmoral 2
Kille som slår tjej oprovocerat= kvinnomisshandlare
Tjej som slår kille oprovocerat= häftig tjej som står upp för sig själv..
Dubbelmoral finns överallt och förekommer på bägge könen..
Och förtryck, finns i olika fomer och det kan även drabba p.g.a av att man är man, homosexuell, färgad.. Så det är inte "bara kvinnor" som drabbas av förtryck i olika former. Men det är det som tas upp mest och snyftas om mest i samhället.
Citera
2011-09-26, 20:02
Medlem
rottenbones avatar
Man kan inte kräva av andra vad man inte kan kräva av sig själva. Jag har inte haft sex med många och vill inte ha en tjej med hög sexdrift.

Det sagt, är i stort sett alla mina kvinnliga vänner "slampiga" (eg. har varit). En sak som jag dock märkt är att hög sexdrift verkar vara direkt korrelerat med psykiskt illamående (rätta mig om jag har fel). Bekräftelse är en enorm del av sex.
Citera
2011-09-26, 20:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rottenbone
Man kan inte kräva av andra vad man inte kan kräva av sig själva. Jag har inte haft sex med många och vill inte ha en tjej med hög sexdrift.

Det sagt, är i stort sett alla mina kvinnliga vänner "slampiga" (eg. har varit). En sak som jag dock märkt är att hög sexdrift verkar vara direkt korrelerat med psykiskt illamående (rätta mig om jag har fel). Bekräftelse är en enorm del av sex.
Hög sexdrift har ingenting att göra med hur många man ligger med. Själv har jag haft en man i många år nu -- det säger inte smack om hur ofta jag är kåt eller hur ofta jag roar mig med att leva ut mina lustar med denne man... så det där har du blandat ihop.

Det spelar alltså ingen roll om du gängar dig med en oskuld -- hennes sexdrift kan i alla fall vara mycket högre än din.
Citera
2011-09-26, 20:06
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rottenbone
.

Du har fel.
Citera
2011-09-26, 20:08
Medlem
Rifter666s avatar
Buhu, så synd det är om dig

Knulla hur mycket du vill, ingen stoppar dig. Men som med allt annat man gör får man stå till svars för sitt handlande. Vissa kommer kalla dig hora,lös,slampa etc. Många killar kommer inte vilja ha med dig att göra för du legat med halva stan. Det är konsekvensen av ditt handlande men ingen kommer hindra dig och det är inte olagligt.

Make your choice...
Citera
2011-09-26, 20:10
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666

Knulla hur mycket du vill, ingen stoppar dig. Men som med allt annat man gör får man stå till svars för sitt handlande. Vissa kommer kalla dig hora,lös,slampa etc. Många killar kommer inte vilja ha med dig att göra för du legat med halva stan. Det är konsekvensen av ditt handlande men ingen kommer hindra dig och det är inte olagligt.

Make your choice...

Det där stämmer dock inte. Förutsatt att hon inte bor i någon liten redneck-håla så kommer hon att kunna slampa runt utan några som helst sociala stigma. Jag har inga som helst problem med att skaffa killar (och har legat med halva stan).
Citera
2011-09-26, 20:11
Medlem
Citat:
Nu är jag jävligt trött på sociala normer som existerar i dagens samhälle. Tankar som är så otidsenliga så att de dateras till födelsen av den första människan.

Att en man har sex med vem som helst, "horar" sig och ligger runt är helt accepterat. Och mer därtill. Det är bra för en kille om han legat med många tjejer.

Men om en kvinna skulle vilja ha sex med någon hon inte känner blir hon automatiskt en hora. Tjejer får inte ha sex med vem de vill, de får inte ha sex endast för njutning om de så skulle önska detta. Men för killar är det helt okej.
Varför är det då såhär?

Det där är ett sådant påstående som folk bara vet stämmer men som få faktiskt själva varit med om. De killar som kallar tjejer hora gör det sällan pga att hon har mycket sex utan oftast är det bara ett ogrundat skällsord. Däremot har jag hört att de flesta som kallar tjejer för horor eller slampor för att de har se med många, är andra tjejer.

Sen finns det också en skillnad på tjejer och killar.
Det är mycket svårare för killar att hitta någon att ha sex med än tjejer.
För killar blir det en jakt. För tjejer blir det ingenting.
Om en jägare skulle spendera tid på att spåra en tolvtaggare och sedan skjuta denna så skulle denne jägare få beröm av andra jägare. Om samma jägare däremot hade gått till skansen och skjutit en tolvtaggare så hade andra jägare tyckt att han var en idiot.
Det är att lyckas med en jakt som andra berömmer.
Om en kille har sex med många så betyder det att han antingen spenderat mycket tid och pengar på jakten eller att han bara är otroligt skicklig.
Om en tjej har sex med många så betyder det att hon släpper till till många och det är ju ganska slampigt.
Personligen så tycker jag att alla borde få ha sex hur de vill.

Citat:
Kvinnoförtryck finns i många olika former. I Sverige tvingas de flesta inte att bära slöja. Men om de finner lika stort nöje i att ha sex med personer de inte känner som killarna så är de lösaktiga. Är de lättklädda så får de skylla sig själva om de blir antastade. Män behöver också se på porr för att stilla sina begär på grund utav att kvinnor idag visar för mycket hud. Det är kvinnornas ansvar att männen inte skall bi upphetsade av dem.

Det är otroligt få som faktiskt anser att tjejer får skylla sig själva om de blir antastade när de har "fel" sorts kläder.

Du kanske inte vet att även kvinnor kollar på porr. "Behöver" de också porren?

Citat:
Det är sån jävla dubbelmoral i samhället idag. Män skall få känna njutning, men inte kvinnor. Det är bra med sex, men bara för män.

Ja , det är exakt vad samhället säger. Det är inte alls bara en liten grupp människor som säger det. Det är ganska uppenbart att samhället även tycker att sex för kvinnor är bra.

Citat:
Så alla ni konservativa jävla kvinnoförtryckare som tycker att tjejer som gillar sex är horor kan jag bara säga en sak.
Njuter ni av att ha sex är ni äckliga och lösaktiga slampor.

Nja, inte riktigt. De har ju antagligen kämpat för att få sex.
Citera
2011-09-26, 20:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666

Make your choice...
Men det är ju faktiskt tragiskt att folk tar sig den rätten.

Stå till svars för ... är för mig kopplat till att man begår fel, det är svårt att se vad man begår för fel om man lever ut sin sexualitet med en annan vuxen samtyckande människa faktiskt.

Och belackarna är oftast i klass med "surt sa räven"...
Citera
2011-09-26, 20:13
Medlem
Butterkakans avatar
Åååh blir riktigt förbannad om denna tråd är ett exempel på dagens feminism.
Ja vi kvinnor är starka, men inte lika starka som männen TYVÄRR, skit tråkigt är det, verkligen. De besitter oftast en högre muskelmassa, alltså fysiskt starkare och har ett fokus som gör de tuffare än oss psykiskt. Vi har dock oftast en starkare medkänsla och ett större känsloutbud, vilket är fint att ha.

Men vill ni gå tillbaka i utvecklingen, där det handlar om att betäcka/bli betäckt av så många partners så möjligt, så var så god. Det ligger i männens natur att betäcka många för att det ger status i flocken. När har det varit honan som har fått status av det? Ja det är 2000-tal, men vi är fortfarande djur.

Kan någon förklara varför "det sköna" skulle ligga i att ha så många antal sexpartners som möjligt? Alla killar har en kuk, händer och en mun att tillfredsställa med, och oftast jobbar de mycket hårdare för att tjejens ska ha det bra än tvärtom. Förstått hela grejen med att det är "det första mötet" som upplevs upphetsande och att främlings sex is da shit. Men hur känner ni när ni ligger ensamma hemma i er säng, medan killen ni just "avverkade" glömt er efter 2 dar.. När ni träffar mr right, hur tror ni det kommer kännas för honom att hans käraste har legat med så många?
Citera
2011-09-26, 20:14
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinet
Det där stämmer dock inte. Förutsatt att hon inte bor i någon liten redneck-håla så kommer hon att kunna slampa runt utan några som helst sociala stigma. Jag har inga som helst problem med att skaffa killar (och har legat med halva stan).

Jag sa många, inte alla. Skaffa killar för stunden är knappast svårt,alla vet vad man får. Problem uppstår när man vill ha en djupare relation. Men alla är vi olika och säger inte alla tänker så men många.
Citera
2011-09-26, 20:15
Medlem
rottenbones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hög sexdrift har ingenting att göra med hur många man ligger med. Själv har jag haft en man i många år nu -- det säger inte smack om hur ofta jag är kåt eller hur ofta jag roar mig med att leva ut mina lustar med denne man... så det där har du blandat ihop.

Det spelar alltså ingen roll om du gängar dig med en oskuld -- hennes sexdrift kan i alla fall vara mycket högre än din.

Jag menar nån som måste ha sex hela tiden för att klara sig, men det är så jobbigt att skriva Du måste väl ändå erkänna att om man har en hög sexdrift är det större risk att man legat med flera?

Citat:
Ursprungligen postat av Vinet
Du har fel.

Om jag säger att det är direkt korrelerat med ett stort bekräftelsebehov då? (försöker inte vara otrevlig, bara undrar)
Senast redigerad av rottenbone 2011-09-26 kl. 20:18.
Citera
2011-09-26, 20:16
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterkakan

Förstått hela grejen med att det är "det första mötet" som upplevs upphetsande och att främlings sex is da shit.

Omväxling förnöjer.
Citat:
Men hur känner ni när ni ligger ensamma hemma i er säng, medan killen ni just "avverkade" glömt er efter 2 dar..

Bryr mig inte.

Citat:
När ni träffar mr right, hur tror ni det kommer kännas för honom att hans käraste har legat med så många?

Han bryr sig inte. Han ingen osäker och svartsjuk liten fjant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in