2011-09-26, 20:00
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oriel

Det r sn jvla dubbelmoral i samhllet idag. Mn skall f knna njutning, men inte kvinnor. Det r bra med sex, men bara fr mn.

Idag?
Tror du det har kommit p nyligen detta synstt?
Prova att tnk "Inget r nytt under solen".
mnet du drar upp hr r knappast ngon "nyhet" i sig utan snarare gammal skpmat som har stttas och bltts i decennier.

Frutom att detta har stts och blts frut s fr jag sga..
Vem fan orkar bry sig vad andra tycker? Knner du att knulla fr njutning gr det d, skit i samhllets dubbelmoral.
Men vljer man att knulla fr uppmrksamhet s sger jag "sk hjlp".

Sedan s finns det mycket dubbelmoral finns om bda knen, jag tar tv tydliga exempel.
Exempel p dubbelmoral 1
Tjej knulla mycket =hora
Kille knulla mycket =hingst
Exempel p dubbelmoral 2
Kille som slr tjej oprovocerat= kvinnomisshandlare
Tjej som slr kille oprovocerat= hftig tjej som str upp fr sig sjlv..
Dubbelmoral finns verallt och frekommer p bgge knen..
Och frtryck, finns i olika fomer och det kan ven drabba p.g.a av att man r man, homosexuell, frgad.. S det r inte "bara kvinnor" som drabbas av frtryck i olika former. Men det r det som tas upp mest och snyftas om mest i samhllet.
Citera
2011-09-26, 20:02
Medlem
rottenbones avatar
Man kan inte krva av andra vad man inte kan krva av sig sjlva. Jag har inte haft sex med mnga och vill inte ha en tjej med hg sexdrift.

Det sagt, r i stort sett alla mina kvinnliga vnner "slampiga" (eg. har varit). En sak som jag dock mrkt r att hg sexdrift verkar vara direkt korrelerat med psykiskt illamende (rtta mig om jag har fel). Bekrftelse r en enorm del av sex.
Citera
2011-09-26, 20:05
Avstngd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rottenbone
Man kan inte krva av andra vad man inte kan krva av sig sjlva. Jag har inte haft sex med mnga och vill inte ha en tjej med hg sexdrift.

Det sagt, r i stort sett alla mina kvinnliga vnner "slampiga" (eg. har varit). En sak som jag dock mrkt r att hg sexdrift verkar vara direkt korrelerat med psykiskt illamende (rtta mig om jag har fel). Bekrftelse r en enorm del av sex.
Hg sexdrift har ingenting att gra med hur mnga man ligger med. Sjlv har jag haft en man i mnga r nu -- det sger inte smack om hur ofta jag r kt eller hur ofta jag roar mig med att leva ut mina lustar med denne man... s det dr har du blandat ihop.

Det spelar allts ingen roll om du gngar dig med en oskuld -- hennes sexdrift kan i alla fall vara mycket hgre n din.
Citera
2011-09-26, 20:06
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rottenbone
.

Du har fel.
Citera
2011-09-26, 20:08
Medlem
Rifter666s avatar
Buhu, s synd det r om dig

Knulla hur mycket du vill, ingen stoppar dig. Men som med allt annat man gr fr man st till svars fr sitt handlande. Vissa kommer kalla dig hora,ls,slampa etc. Mnga killar kommer inte vilja ha med dig att gra fr du legat med halva stan. Det r konsekvensen av ditt handlande men ingen kommer hindra dig och det r inte olagligt.

Make your choice...
Citera
2011-09-26, 20:10
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666

Knulla hur mycket du vill, ingen stoppar dig. Men som med allt annat man gr fr man st till svars fr sitt handlande. Vissa kommer kalla dig hora,ls,slampa etc. Mnga killar kommer inte vilja ha med dig att gra fr du legat med halva stan. Det r konsekvensen av ditt handlande men ingen kommer hindra dig och det r inte olagligt.

Make your choice...

Det dr stmmer dock inte. Frutsatt att hon inte bor i ngon liten redneck-hla s kommer hon att kunna slampa runt utan ngra som helst sociala stigma. Jag har inga som helst problem med att skaffa killar (och har legat med halva stan).
Citera
2011-09-26, 20:11
Medlem
Citat:
Nu r jag jvligt trtt p sociala normer som existerar i dagens samhlle. Tankar som r s otidsenliga s att de dateras till fdelsen av den frsta mnniskan.

Att en man har sex med vem som helst, "horar" sig och ligger runt r helt accepterat. Och mer drtill. Det r bra fr en kille om han legat med mnga tjejer.

Men om en kvinna skulle vilja ha sex med ngon hon inte knner blir hon automatiskt en hora. Tjejer fr inte ha sex med vem de vill, de fr inte ha sex endast fr njutning om de s skulle nska detta. Men fr killar r det helt okej.
Varfr r det d shr?

Det dr r ett sdant pstende som folk bara vet stmmer men som f faktiskt sjlva varit med om. De killar som kallar tjejer hora gr det sllan pga att hon har mycket sex utan oftast r det bara ett ogrundat skllsord. Dremot har jag hrt att de flesta som kallar tjejer fr horor eller slampor fr att de har se med mnga, r andra tjejer.

Sen finns det ocks en skillnad p tjejer och killar.
Det r mycket svrare fr killar att hitta ngon att ha sex med n tjejer.
Fr killar blir det en jakt. Fr tjejer blir det ingenting.
Om en jgare skulle spendera tid p att spra en tolvtaggare och sedan skjuta denna s skulle denne jgare f berm av andra jgare. Om samma jgare dremot hade gtt till skansen och skjutit en tolvtaggare s hade andra jgare tyckt att han var en idiot.
Det r att lyckas med en jakt som andra bermmer.
Om en kille har sex med mnga s betyder det att han antingen spenderat mycket tid och pengar p jakten eller att han bara r otroligt skicklig.
Om en tjej har sex med mnga s betyder det att hon slpper till till mnga och det r ju ganska slampigt.
Personligen s tycker jag att alla borde f ha sex hur de vill.

Citat:
Kvinnofrtryck finns i mnga olika former. I Sverige tvingas de flesta inte att bra slja. Men om de finner lika stort nje i att ha sex med personer de inte knner som killarna s r de lsaktiga. r de lttkldda s fr de skylla sig sjlva om de blir antastade. Mn behver ocks se p porr fr att stilla sina begr p grund utav att kvinnor idag visar fr mycket hud. Det r kvinnornas ansvar att mnnen inte skall bi upphetsade av dem.

Det r otroligt f som faktiskt anser att tjejer fr skylla sig sjlva om de blir antastade nr de har "fel" sorts klder.

Du kanske inte vet att ven kvinnor kollar p porr. "Behver" de ocks porren?

Citat:
Det r sn jvla dubbelmoral i samhllet idag. Mn skall f knna njutning, men inte kvinnor. Det r bra med sex, men bara fr mn.

Ja , det r exakt vad samhllet sger. Det r inte alls bara en liten grupp mnniskor som sger det. Det r ganska uppenbart att samhllet ven tycker att sex fr kvinnor r bra.

Citat:
S alla ni konservativa jvla kvinnofrtryckare som tycker att tjejer som gillar sex r horor kan jag bara sga en sak.
Njuter ni av att ha sex r ni ckliga och lsaktiga slampor.

Nja, inte riktigt. De har ju antagligen kmpat fr att f sex.
Citera
2011-09-26, 20:11
Avstngd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666

Make your choice...
Men det r ju faktiskt tragiskt att folk tar sig den rtten.

St till svars fr ... r fr mig kopplat till att man begr fel, det r svrt att se vad man begr fr fel om man lever ut sin sexualitet med en annan vuxen samtyckande mnniska faktiskt.

Och belackarna r oftast i klass med "surt sa rven"...
Citera
2011-09-26, 20:13
Medlem
Butterkakans avatar
h blir riktigt frbannad om denna trd r ett exempel p dagens feminism.
Ja vi kvinnor r starka, men inte lika starka som mnnen TYVRR, skit trkigt r det, verkligen. De besitter oftast en hgre muskelmassa, allts fysiskt starkare och har ett fokus som gr de tuffare n oss psykiskt. Vi har dock oftast en starkare medknsla och ett strre knsloutbud, vilket r fint att ha.

Men vill ni g tillbaka i utvecklingen, dr det handlar om att betcka/bli betckt av s mnga partners s mjligt, s var s god. Det ligger i mnnens natur att betcka mnga fr att det ger status i flocken. Nr har det varit honan som har ftt status av det? Ja det r 2000-tal, men vi r fortfarande djur.

Kan ngon frklara varfr "det skna" skulle ligga i att ha s mnga antal sexpartners som mjligt? Alla killar har en kuk, hnder och en mun att tillfredsstlla med, och oftast jobbar de mycket hrdare fr att tjejens ska ha det bra n tvrtom. Frsttt hela grejen med att det r "det frsta mtet" som upplevs upphetsande och att frmlings sex is da shit. Men hur knner ni nr ni ligger ensamma hemma i er sng, medan killen ni just "avverkade" glmt er efter 2 dar.. Nr ni trffar mr right, hur tror ni det kommer knnas fr honom att hans kraste har legat med s mnga?
Citera
2011-09-26, 20:14
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinet
Det dr stmmer dock inte. Frutsatt att hon inte bor i ngon liten redneck-hla s kommer hon att kunna slampa runt utan ngra som helst sociala stigma. Jag har inga som helst problem med att skaffa killar (och har legat med halva stan).

Jag sa mnga, inte alla. Skaffa killar fr stunden r knappast svrt,alla vet vad man fr. Problem uppstr nr man vill ha en djupare relation. Men alla r vi olika och sger inte alla tnker s men mnga.
Citera
2011-09-26, 20:15
Medlem
rottenbones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hg sexdrift har ingenting att gra med hur mnga man ligger med. Sjlv har jag haft en man i mnga r nu -- det sger inte smack om hur ofta jag r kt eller hur ofta jag roar mig med att leva ut mina lustar med denne man... s det dr har du blandat ihop.

Det spelar allts ingen roll om du gngar dig med en oskuld -- hennes sexdrift kan i alla fall vara mycket hgre n din.

Jag menar nn som mste ha sex hela tiden fr att klara sig, men det r s jobbigt att skriva Du mste vl nd erknna att om man har en hg sexdrift r det strre risk att man legat med flera?

Citat:
Ursprungligen postat av Vinet
Du har fel.

Om jag sger att det r direkt korrelerat med ett stort bekrftelsebehov d? (frsker inte vara otrevlig, bara undrar)
Senast redigerad av rottenbone 2011-09-26 kl. 20:18.
Citera
2011-09-26, 20:16
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterkakan

Frsttt hela grejen med att det r "det frsta mtet" som upplevs upphetsande och att frmlings sex is da shit.

Omvxling frnjer.
Citat:
Men hur knner ni nr ni ligger ensamma hemma i er sng, medan killen ni just "avverkade" glmt er efter 2 dar..

Bryr mig inte.

Citat:
Nr ni trffar mr right, hur tror ni det kommer knnas fr honom att hans kraste har legat med s mnga?

Han bryr sig inte. Han ingen osker och svartsjuk liten fjant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in