Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Jo, de flesta är ju rätt sunda och kommer välja rätt sunda partners, för långvarig relation.
Fast för sex, så kan givetvis en rätt sund person välja en inte så sund person. Om den inte så sunda personen ser bra ut, luktar gott och lyckas vara charmig tillräckligt länge/undanhålla sina mindre bra sidor.
Och kvinnor kommer alltid vara sexuellt selektiva. Även de kvinnor som har legat med 100 män, har valt ut dessa 100 män med selektiv omsorg.
Yes för sex duger nästan vem som helst sålänge han kan knulla och luktar gott : ) Med det sagt, jag absolut älskar lukten av nytt manssvett. Det värsta som finns är när en man dränkt in sig i en tung parfym. Hellre att han luktar en vecka gammalt svett än överflöd av parfym och överflöd av parfymerat sköljmedel från kläderna. Fyfan för det säger jag.
Har du sett "Confessions of a Swedish man"?
Jag har inte sett den än, men ska definitivt göra det. Såg eller läste lite kort om den och huvudpersonen verkar ha kommit till insikt om att det råder brist på bra manliga förebilder. Jag har överhuvudtaget lagt märke till att alltfler vettiga mansforskare/psykologer har börjat prata mer och mer om detta. Och också om varför alla de här "self-improvement" tipsen är totalt värdelösa för en hel del killar och unga män.
Brukar du kolla/lyssna på The diary of a CEO? Han bjuder in många bra forskare/läkare/psykologer med flera. De får prata till punkt, han ställer genomtänkta följdfrågor, kan verkligen rekommendera hans podcast.
En av dem han bjuder in (mer än en gång tror jag) är "Healthy gamer". Ska se om jag hittar rätt avsnitt, det är hursom väldigt intressant.
Har bara hittat en shorts från avsnittet jag syftar på än sålänge:
https://youtube.com/shorts/9wNKuMyNa...JiIInmW9Y_vzGC
I detta avsnittet pratar han om att 'vi' just nu bevittnar ett massutdöende av en hel grupp unga män. Man blir väldigt illa berörd och chockad av det han säger, speciellt jag som följt HealthygamerGG ett par år nu (han brukar inte vara så "mörk"). Men som sagt, väldigt intressant. Han kommer somewhat med lösningar också.....typ.