2011-09-25, 16:26
Medlem
Von.Larssons avatar
Satt och glodde lite på dumburken efter systerdottern sett något barnprogram. Då kom denna serie på, "De tre vännerna och Jerry".

Till min fasa dröjde det inte länge till en av ungarna (på tvn) började säga olika ord som "skit" och "håll käften".
Det sistnämnda mycket trevliga fasen sades vid ett flertal tillfällen till Jerry som jag tror han heter, den där muppen som jämt har alla på sig.

Vad fan härjar dom om? Inte kan dom väl få säga så i ett barnprogram?

Nu brukar jag inte vara den som är den med detta är ju för tusan osmakligt! En skandal för i h-vete.

Vem skriver jag ett argt mejl till (har glömt vilken kanal detta sändes på)? Varför får detta ens sändas?

Är väl olämpligt som fan!
Citera
2011-09-25, 16:37
Medlem
slipbacks avatar
Det finns något som heter åldergräns?,rekommenderad ålder för att se programmet kanske?,
och om det nu inte är det,vad i helvete är det för big deal om dom hör ord,dom kommer ändå lära sig det förr eller senare så spelar det någon roll?,

fyfan vad patetisk du låter
Citera
2011-09-25, 16:41
Medlem
Moroten89s avatar
Hahaha de tre vännerna och Jerry är fan bäst! , köpte några avsnitt på DVD för några år sedan. Finns ju ett avsnitt där fylle-Oscar får bo i Jerrys källare, Oscar för en massa oväsen och Jerrys pappa vaknar och utbrister "VAD I HELVETE?!".
Citera
2011-09-25, 16:45
Medlem
Von.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipback
Det finns något som heter åldergräns?,rekommenderad ålder för att se programmet kanske?,
och om det nu inte är det,vad i helvete är det för big deal om dom hör ord,dom kommer ändå lära sig det förr eller senare så spelar det någon roll?,

fyfan vad patetisk du låter

Ja jag är fullt medveten om vad åldersgräns är min gode herre.

Åldersgräns: Barntillåten
Så står det om den, nu har vi löst det.

"Dom kommer ändå lära sig det förr eller senare"... Jaha, så då är pedofili rätt då dom ändå kommer knulla förr eller senare. Eller varför inte lära barnen att både knulla och svära redan vid 2 års åldern?

Jag låter patetisk och du, du verkar inte vettig.
Citera
2011-09-25, 16:46
Medlem
Von.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Hahaha de tre vännerna och Jerry är fan bäst! , köpte några avsnitt på DVD för några år sedan. Finns ju ett avsnitt där fylle-Oscar får bo i Jerrys källare, Oscar för en massa oväsen och Jerrys pappa vaknar och utbrister "VAD I HELVETE?!".

Roande eller inte. "Vad i helvete" är inget uttryck som passar sig i barns öron.
Citera
2011-09-25, 16:49
Medlem
slipbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von.Larsson
Ja jag är fullt medveten om vad åldersgräns är min gode herre.

Åldersgräns: Barntillåten
Så står det om den, nu har vi löst det.

"Dom kommer ändå lära sig det förr eller senare"... Jaha, så då är pedofili rätt då dom ändå kommer knulla förr eller senare. Eller varför inte lära barnen att både knulla och svära redan vid 2 års åldern?

Jag låter patetisk och du, du verkar inte vettig.

Hur fan kan du dra den jämförelsen om att knulla och att höra ett par "svordomar" i tv?,
nu förlöjligar du bara dig själv ännu mer..
Citera
2011-09-25, 16:52
Medlem
Wutnoshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von.Larsson
Roande eller inte. "Vad i helvete" är inget uttryck som passar sig i barns öron.

Har den på video och det stod att den var från 12 år.

Slutade vara moraltant nu..
Citera
2011-09-25, 16:52
Medlem
lendrygghs avatar
De tre vännerna är visserligen en ganska crude (kommer inte på det svenska ordet) serie, Frank får bland annat rabies vid ett tillfälle. Men det är inte helt ovanligt med svordomar och fult språk i barnserier, ta Sunes julkalender till exempel - Håkan (Gabriel Odenhammar) var väl fem-sex år när han med en pepparkaksdeg i näven satt utklädd till en tomtenisse på en stubbe och buttert gjorde klart för alla tittare därute att "det här ska Håkan få fan för, förstår ni". Jag tycker inte att det är upprörande, men jag hade också förhandstittat igenom barnfilmerna innan jag lät ungarna kolla, åtminstone upp till en viss ålder.
Citera
2011-09-25, 16:55
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wutnoshit
Har den på video och det stod att den var från 12 år.

Slutade vara moraltant nu..

Precis, gnäll på att Frank är kåt på sin kusin i serien istället.

OT: Du har köpt den från hemglass antar jag? Han kallar ju en get för getjävel också i det avsnittet där Frank får rabies.
Citera
2011-09-25, 16:57
Medlem
Wutnoshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Precis, gnäll på att Frank är kåt på sin kusin i serien istället.

OT: Du har köpt den från hemglass antar jag? Han kallar ju en get för getjävel också i det avsnittet där Frank får rabies.

Om jag inte minns fel var det ju inte hans riktiga kusin utan hans moster pojkväns dotter eller nåt sånt ^^
Citera
2011-09-25, 16:58
Medlem
Ett av de bästa barnprogrammen har stundvis en humor som kan vara väldigt vuxen med skrattar själv åt vissa avsnitt trots att jag är 20

http://www.youtube.com/watch?v=j4LGGL2echI ! Oscar lätt bästa karaktären
Citera
2011-09-25, 17:01
Medlem
cerns avatar
Det är ju bättre att svordomarna kommer spontant i barnprogram än att vuxna människor i morgonsoffan ska ta sig för mun när de råkat slinka ur sig en svordom, då tycker barnet det är kul och vill markera ordet istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in