2011-09-25, 10:42
Medlem
Hej!

Jag har suttit och jobbat ett bra tag nu, sparat alla pengar jag tjänat.

Jag har nog som alla andra en dröm om mycket pengar och rikedomar. Men nu, när jag snart är där, när jag har tjänat ihop pengar och ärvt lite så har jag blivit övertagen av rädsla. Jag tänker ofta på hur jag ska skydda mina pengar senare. Och eftersom jag har växt upp i ett "ghetto" här i Sverige så är jag rädd att de kriminella typerna som utpressar folk ska få reda på hur mycket pengar jag har.

Jag har råkat ut för sånt förut, att folk mordhotat och hållt på och jävlas med mig om jag inte ger dom pengar. Det är de patetiska MC gängen som jävlats. De började när jag gick första året i gymnasiet.

Så jag är helt enkelt orolig för att något dåligt ska hända, jag har velat köpa en fin bil men avstått för att det kommer att dra till sig uppmärksamhet. Jag börjar bli instängd av min rädsla helt enkelt. Jag går inte ut och festar i stan, jag gör väldigt lite, och det börjar ta på mitt psyke nu då jag börjar bli mer o mer paranoid ju mer pengar jag har.

Så jag vänder mig till er nu, ni som är förmögna. Hur håller ni er säkra? Tänker ni på detta överhuvudtaget? Och om ni gör det, hur kommer ni över rädslan? Vågar ni köra dyra bilar? Vågar ni gå ut och festa?

Tack på förhand, all hjälp betyder väldigt mycket!
Citera
2011-09-25, 10:49
Medlem
Flytta från ghettot, in till dem lite normalare kvarteren så fixar det sig nog.
Citera
2011-09-25, 10:51
Medlem
Nu vet inte jag riktigt hur "rik" du är men.

Anlita en 3-4 enorma livvakter med riktiga militärbakgrunder, och försäkra skiten ur dom dyra sakerna du köper. Kan funka, alternativt så donerar du allt till barnen i afrika eller nåt och slipper ångesten och får åka på den goda karmans våg ända tills du dör.
Citera
2011-09-25, 10:53
Medlem
TonyBergmans avatar
Om du har så mycket pengar så kan du alltid hyra en slags vakt du har med dig ut på krogen/fest som har koll på dig som sedan kan köra hem dig.
Eller så bygger du ett underjordiskt valv där du lägger dina pengar med ögonscanner för att komma in eller något
Eller så flyttar du helt enkelt bara långt bort
Citera
2011-09-25, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Startiss
Hej!

Jag har suttit och jobbat ett bra tag nu, sparat alla pengar jag tjänat.

Jag har nog som alla andra en dröm om mycket pengar och rikedomar. Men nu, när jag snart är där, när jag har tjänat ihop pengar och ärvt lite så har jag blivit övertagen av rädsla. Jag tänker ofta på hur jag ska skydda mina pengar senare. Och eftersom jag har växt upp i ett "ghetto" här i Sverige så är jag rädd att de kriminella typerna som utpressar folk ska få reda på hur mycket pengar jag har.

Jag har råkat ut för sånt förut, att folk mordhotat och hållt på och jävlas med mig om jag inte ger dom pengar. Det är de patetiska MC gängen som jävlats. De började när jag gick första året i gymnasiet.

Så jag är helt enkelt orolig för att något dåligt ska hända, jag har velat köpa en fin bil men avstått för att det kommer att dra till sig uppmärksamhet. Jag börjar bli instängd av min rädsla helt enkelt. Jag går inte ut och festar i stan, jag gör väldigt lite, och det börjar ta på mitt psyke nu då jag börjar bli mer o mer paranoid ju mer pengar jag har.

Så jag vänder mig till er nu, ni som är förmögna. Hur håller ni er säkra? Tänker ni på detta överhuvudtaget? Och om ni gör det, hur kommer ni över rädslan? Vågar ni köra dyra bilar? Vågar ni gå ut och festa?

Tack på förhand, all hjälp betyder väldigt mycket!

Flytta till samma socionom-ekonomiska nivå. Det sticker ut i fittja etc men inte i stocksund
Citera
2011-09-25, 12:16
Medlem
SvenBures avatar
Flytta till Norrland å ba schtek!
Citera
2011-09-25, 12:16
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challeh
Flytta från ghettot, in till dem lite normalare kvarteren så fixar det sig nog.

This.

Kan man inte ha en bil stående där du bor utan att den lockar till sig tillräckligt med uppmärksamhet till att bli bestulen/hotad/utpressad, ja då bor du i ett för dåligt kvarter.
Citera
2011-09-25, 12:40
Medlem
Dagens lyxproblem?
Citera
2011-09-25, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Startiss
HJag har råkat ut för sånt förut, att folk mordhotat och hållt på och jävlas med mig om jag inte ger dom pengar. Det är de patetiska MC gängen som jävlats. De började när jag gick första året i gymnasiet.

Eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in