• 1
  • 2
2011-09-24, 21:05
Medlem
chiaras avatar
Har mött en man som jag tycker väldigt väldigt bra om. Har tänkt överraska honom med lite mat och god dryck ngn dag men vet verkligen inte vad jag ska bjuda på. Vi känner inte varandra så bra så det får inte vara så flådigt. Enkelt men gott. Har försökt fiska lite efter vad han inte gillar och kyckling tycker han tydligen inte om. Behöver lite tips på första dejten-mat
Citera
2011-09-24, 21:09
Medlem
Då går stinas kyckling fetbort.Fisk i ugn? En glass till efterrätt.En räkkoctail? En god drink,ett gottvin,god öl?
Citera
2011-09-24, 21:23
Medlem
Akilles-själs avatar
Pizza (din egna) med ett glas vin?
Citera
2011-09-24, 21:26
Medlem
chiaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Då går stinas kyckling fetbort.Fisk i ugn? En glass till efterrätt.En räkkoctail? En god drink,ett gottvin,god öl?

Annars hade det ju varit hur bra som helst faktiskt. Enkelt och gott. Fisk i ugn är ju bra men jag har inga bra recept på det. Har gjort flera som jag inte gillat så mycket. Något förslag på det?
Citera
2011-09-24, 21:27
Medlem
chiaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Pizza (din egna) med ett glas vin?

Åh vad gott, tack för tipset
Citera
2011-09-24, 21:38
Medlem
Svenska ostron och en Krug Vintage till förrätt.

Något välhängt (no pun intended) och en Château Lafite Rothschild 1996:a till varmrätt.

Dig själv till efterrätt.

Lyckas inte det kan jag inte hjälpa dig.
Citera
2011-09-24, 21:44
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smooth
Svenska ostron och en Krug Vintage till förrätt.

Något välhängt (no pun intended) och en Château Lafite Rothschild 1996:a till varmrätt.

Dig själv till efterrätt.

Lyckas inte det kan jag inte hjälpa dig.

Snacka om overkill när man vill förföra någon med uppenbar WT-tillhörighet. Lövbiff, frysta klyftpotatis, pås-bea och några smuggelöl, så borde du vara hemma.
Citera
2011-09-24, 21:54
Medlem
apanola IIs avatar
Hemlagad pizza med vin funkar som sagt. annars kan du steka en bra köttbit (biff eller entrecote) men potatisgratäng och en tomatsallad (skiva tomater och charlottenlök, lite salt och en vinegrätte) till det. Gott och enkelt.
Citera
2011-09-24, 21:56
Medlem
chiaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Snacka om overkill när man vill förföra någon med uppenbar WT-tillhörighet. Lövbiff, frysta klyftpotatis, pås-bea och några smuggelöl, så borde du vara hemma.

om vi kommit längre än vi har så att säga så skulle det ju vara enkelt att äta på rätt restaurang.. men jag tror inte riktigt det är läge för ngt sådant nu.. sorry men den där maten vill inte jag ha oavsett om han vill det så det går bort
Citera
2011-09-24, 21:58
Medlem
chiaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Hemlagad pizza med vin funkar som sagt. annars kan du steka en bra köttbit (biff eller entrecote) men potatisgratäng och en tomatsallad (skiva tomater och charlottenlök, lite salt och en vinegrätte) till det. Gott och enkelt.

känns som att det får bli ngt sådant, blir nog en bra kompis/dejt-middag =) när man har brist på fantasi är det kanon att få massa tips
Citera
2011-09-24, 22:02
Medlem
apanola IIs avatar
enklast blir bäst, om du känner dig osäker på kött så köp en fläskfilé. Tycker att det är en rätt tråkig köttbit själv, men funkar att steka, enklare att tillaga än kött som ibland kräver en van och säker hand för att bli bra. Men det gamla fläskfilén kan man alltid ta , brukar dessutom alltid vara nån butik som har extrapris på den och då kommer du billigare undan än om du skulle festa loss på bra kött.
Lycka till med middagen
Citera
2011-09-24, 22:27
Medlem
MissMatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chiara
Annars hade det ju varit hur bra som helst faktiskt. Enkelt och gott. Fisk i ugn är ju bra men jag har inga bra recept på det. Har gjort flera som jag inte gillat så mycket. Något förslag på det?

Laxfilér i ugn m morötter, äpple o purjolök? Enkelt att göra o gott. Dock inte alltför exklusivt kanske...
/MissMatch
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in