2016-04-01, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockult
Är det någon som har bra tips på parfym som luktar trä, läder, mysk och litet grand däremellan? Fastnade för Juicy Coutures Dirty English, men jag vill prova någonting nytt (fast liknande). Helst inte mer än 400 spänn/50 ml.

Jag tar upp det här igen. Juicy Couture slutade producera Dirty English - eller, rättare sagt; den finns kvar, men formeln är en annan. Här är innehållet i ursprungsvarianten: peppered mandarin, blue cypress, Calabrian bergamot, caraway, cardamom pods, marjoram, black leather, a mix of sandalwood, Atlas cedar and vetiver, agarwood, ebony wood, black moss absolute and amber musk.

Det behöver inte vara något identiskt, men jag är mer eller mindre ute efter en parfym som luktar manligt, och kanske med enklare inslag av något friskare - gärna fruktigt, och gärna prisöverkomligt i enlighet med mitt citerade inlägg.
Senast redigerad av Ockult 2016-04-01 kl. 07:44.
Citera
2016-04-01, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockult
Jag tar upp det här igen. Juicy Couture slutade producera Dirty English - eller, rättare sagt; den finns kvar, men formeln är en annan. Här är innehållet i ursprungsvarianten: peppered mandarin, blue cypress, Calabrian bergamot, caraway, cardamom pods, marjoram, black leather, a mix of sandalwood, Atlas cedar and vetiver, agarwood, ebony wood, black moss absolute and amber musk.

Det behöver inte vara något identiskt, men jag är mer eller mindre ute efter en parfym som luktar manligt, och kanske med enklare inslag av något friskare - gärna fruktigt, och gärna prisöverkomligt i enlighet med mitt citerade inlägg.

Nu är inte jag något expert överhuvudtaget, men kan tipsa om Carolina herrarnas men. Runt 500kr dock men kanske något du är ute efter, värt att kolla upp iallafall.
Citera
2016-04-01, 09:47
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zevo
Aventus är den enda creed jag testat. skins.nl kanske är värt att köra nå samples från? superbra att det går att beställa.

Skins är helt ok att beställa samples från, deras sprayers är lite dåliga men funkar.
Sen kan jag rekommendera "Svenska Parfymsplittar" på Facebook för dekanter av Creed till bra pris.
Har själv köpt 5-6 st där.
Citera
2016-04-01, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zevo
Nu är inte jag något expert överhuvudtaget, men kan tipsa om Carolina herrarnas men. Runt 500kr dock men kanske något du är ute efter, värt att kolla upp iallafall.

Innehållet ser lovande ut. Tack för tipset, jag ska definitivt ta mig en närmare titt på den.
Citera
2016-04-02, 01:08
Medlem
SoulAmazins avatar
Pure Malt. WOW.

Verkligen älskar den här parfymen rakt igenom.
Citera
2016-04-02, 16:14
Medlem
Spicebomb
Var lite rädd för att den skulle va överdrivet söt men det funkar.
Den håller lagom länge, dunstar bort tillräckligt för att man inte ska dofta "för mycket" men sitter ändå ett tag.
Fått en del komplimanger av damer för den
Citera
2016-04-03, 11:25
Medlem
happyjoys avatar
Jag har ju snöat in lite på old school och det senaste blindköpet blev Antonio Puig Quorum, lanserad 1981 (för övrigt samma år som Kouros).

Man kan väl säga att det var bättre drag i dofterna förr! Fantastiskt prisvärd, komplex och annorlunda. Den är inget för sillmjölkar men jag rekommenderar den varmt åt er andra
Citera
2016-04-03, 12:10
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Jag har ju snöat in lite på old school och det senaste blindköpet blev Antonio Puig Quorum, lanserad 1981 (för övrigt samma år som Kouros).

Man kan väl säga att det var bättre drag i dofterna förr! Fantastiskt prisvärd, komplex och annorlunda. Den är inget för sillmjölkar men jag rekommenderar den varmt åt er andra
Har ett gammalt vintage sample av den som jag bytte mig till för ett antal år sedan. Trodde den hade utgått. Kanske dags att beställa en flaska då...
Citera
2016-04-03, 12:11
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy

Kanske får kolla in den då. Köpte f.ö själv en flaska Léonard Pour Homme för ett tag sen, den går ju åt Kouros-hållet en aning. Bara splash också så man får applicera old school way
Citera
2016-04-03, 18:04
Medlem
Lightnights avatar
Jag hittade en gammal deostick i en låda häromdagen av märket Baldessarini Del Mar (grå upptill och mörkblå nertill). Tyvärr verkar den inte gå att få tag på längre, men jag har hittat samma sort som EdT. Nu undrar jag om någon vet hur lika deo och EdT är i doften? Vågar man beställa den eller är det bäst att gå och prova någonstans först?
Citera
2016-04-04, 07:53
Medlem
Bendriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Jag hittade en gammal deostick i en låda häromdagen av märket Baldessarini Del Mar (grå upptill och mörkblå nertill). Tyvärr verkar den inte gå att få tag på längre, men jag har hittat samma sort som EdT. Nu undrar jag om någon vet hur lika deo och EdT är i doften? Vågar man beställa den eller är det bäst att gå och prova någonstans först?

Det är nog alltid att rekommendera att testa först. Jag hade en deodorant av Versace Eau Fraiche som jag älskade. Köpte därefter EdT:n men blev inte alls lika imponerad. Helt okej, men den innehöll ytterligare något som jag inte gillade.
Citera
2016-04-05, 22:19
Medlem
Hiroshima15s avatar
Varit borta ett tag.
Skönt se att experterna ännu är experter!

Jag köpte en 50 av Gucci Homme.
Luktar gott, men är borta inom timmen.

Man tappar näsa, eller svag vätska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in