2013-10-11, 17:07
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Gissar på troll. Om man ser till hans senare inlägg

Anyway...

Så sjukt irriterande att veta att min Essenza Nobile-beställning varit och knackat på här under morgonen (precis som om man normalt är hemma...idiotiskt system posten har) och nu får jag vänta ända tills på måndag
Skickas inte dom med DHL?
Citera
2013-10-11, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Ja den är väl den och Amour De Cacao som verkar mest intressant från huset.
Berätta gärna vad du tycker om den senare, en bra kaffedoft tackar man inte nej till.
Nu har jag äntligen fått Vanille Mokha. Vilken jävla doft alltså! Den doftar som ny bryggd kaffe, med en stor skvätt grädde och liiiiite socker. Den är inte söt alls, jag känner verkligen hur bitter den är. Har haft den på mig i en halvtimme nu, bra projektion än så länge, och kaffe doften är fortfarande där! Vaniljen, som jag vet kommer ta över i drydown, börjar sakta att dyka upp. Men kaffet dominerar fortfarande!
Citera
2013-10-11, 17:57
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Nu har jag äntligen fått Vanille Mokha. Vilken jävla doft alltså! Den doftar som ny bryggd kaffe, med en stor skvätt grädde och liiiiite socker. Den är inte söt alls, jag känner verkligen hur bitter den är. Har haft den på mig i en halvtimme nu, bra projektion än så länge, och kaffe doften är fortfarande där! Vaniljen, som jag vet kommer ta över i drydown, börjar sakta att dyka upp. Men kaffet dominerar fortfarande!

Låter lovande, tack för rapporten.
Berätta gärna om vad du tycker om den när du använt den vid några tillfällen.
Citera
2013-10-11, 18:01
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Skickas inte dom med DHL?

Jo, till Sverige sen tar posten över. Skillnaden är väl att då posten försöker leverera paketet personligen en gång innan det tas till vanliga utlämningsstället. Hade föredragit om det skickades dit direkt istället.
Citera
2013-10-11, 18:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Jo, till Sverige sen tar posten över. Skillnaden är väl att då posten försöker leverera paketet personligen en gång innan det tas till vanliga utlämningsstället. Hade föredragit om det skickades dit direkt istället.
Oh fan, för mig körde dom DHL hela vägen till min dörr.
Citera
2013-10-11, 18:25
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Oh fan, för mig körde dom DHL hela vägen till min dörr.

Eftersom jag inte var hemma så vet jag inte om det var Posten eller DHL som knackade på.
Senaste gången jag beställde från EN så ringde jag DHL och frågade vart mitt paket var, då hänvisade dom till posten istället då dom tog över leveransen i Sverige.
Ringer man posten och uppger DHL's kollinummer kan dom översätta det och man får ett nytt som går att söka med på posten.se. Därav antog jag att det är posten som delar ut det men det kanske det inte är då?
Citera
2013-10-11, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinzLus
Motivera varför?
Doftar som vilken massproducerad akvatisk designerdoft som helst. Denna doft har gjorts tidigare och PR presenterar ingenting nytt med denna. Men för all del, du behöver inte lyssna på mig. Jag har blivit "parfymskadad" genom åren. Huvudsaken med all parfym är att man själv gillar doften.
Citera
2013-10-11, 21:30
Medlem
frozenbeachs avatar
verkar som om det är mest killar som snackar goda parfymer här. tjejer då?? vad är gott?
Citera
2013-10-11, 21:41
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Denna finns ju också. Visserligen bara en av de som du var ute efter men samtidigt med andra trevliga dofter som tex Sartorial -> http://www.gents.se/penhaligons-mixed-scent-library
Jo, jag har funderat på den.
Citera
2013-10-11, 22:06
Medlem
Bultmans avatar
Nu har jag i alla fall beställt en flaska på en deciliter av Hammam Bouquet. Inklusive frakt gick det på runt 600, jag vet inte om det var något fynd såsom jag var ute efter, men det är ju i alla fall ingenting som ruinerar mig.
Citera
2013-10-11, 22:12
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Nu har jag i alla fall beställt en flaska på en deciliter av Hammam Bouquet. Inklusive frakt gick det på runt 600, jag vet inte om det var något fynd såsom jag var ute efter, men det är ju i alla fall ingenting som ruinerar mig.
Har du testat Hammam Bouquet? Den är mycket speciell och ett väldigt osäkert blindköp. Själv gillar jag den, men jag har förståelse för de som inte gillar den .
Citera
2013-10-11, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Garfield.com
Kan rekommendera Lacoste (röd)
Jo och kläderna med, varaktigjet på lacoste?
hur länge håller sig parfymen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in