2013-10-08, 23:09
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Mitt bland all hype av diverse exklusiva nischparfymer måste jag ändå slå ett slag för DHI, som jag gång på gång underskattar men märker nu när vi går in i mörkare och kallare tider hur bra den faktiskt är på alla grundpunkter: Doft, Hållbarhet, Projektion.
Dior Homme var den första parfym jag skaffade och även om jag gått över till nischparfymer så har jag just därför en speciell relation till den. Det var även på hösten jag skaffade den så jag förknippar den med just en höstdoft och jag kan hålla med om att den passar då.
Citera
2013-10-08, 23:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Dior Homme var den första parfym jag skaffade och även om jag gått över till nischparfymer så har jag just därför en speciell relation till den. Det var även på hösten jag skaffade den så jag förknippar den med just en höstdoft och jag kan hålla med om att den passar då.
Jag är också uteslutande nisch - med få undantag, DHI för mig är lika kvalité som de flesta nischparfymer enligt mig.
Citera
2013-10-09, 07:38
Medlem
3rds avatar
Citat:
Jag funderar på att beställa några sampler av Penhaligons, är det någon som vet om de här är prisvärda?

http://stores.ebay.co.uk/Perfumista-Co/Penhaligons-/_i.html?_fsub=4157932014&_sid=430741394&_trksid=p4 634.c0.m322
Det var ju ganska stora samples så det känns ju helt okej. Även om kanske inte de bästa dofterna fanns att välja på.
Citera
2013-10-09, 08:24
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Det var ju ganska stora samples så det känns ju helt okej. Även om kanske inte de bästa dofterna fanns att välja på.
Det är just Hammam Bouquet och Blendheim Bouquet som jag är intresserad av och så länge de är äkta och inte piratkopior så kan jag tänka mig att beställa från den sidan.
Citera
2013-10-09, 09:47
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Det är just Hammam Bouquet och Blendheim Bouquet som jag är intresserad av och så länge de är äkta och inte piratkopior så kan jag tänka mig att beställa från den sidan.
Min absoluta favorit från Penhaligon's är Castile, testa den om du inte gjort det.
Citera
2013-10-09, 12:26
Medlem
meistros avatar
Fick hem ett gäng samples från Surrender to chance idag. A*men Pure Havane är ju helt underbar!
Hittar däremot ingen onlineshop som har den i lager Någon som kan tipsa om var den kan finnas att köpa?
Citera
2013-10-09, 13:58
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meistro
Fick hem ett gäng samples från Surrender to chance idag. A*men Pure Havane är ju helt underbar!
Hittar däremot ingen onlineshop som har den i lager Någon som kan tipsa om var den kan finnas att köpa?

Pure Havane är en grymt bra doft att använda nu under höst och vinter. Tyvärr börjar den bli svår att få tag på så mitt tips är eBay där den brukar finnas om du inte lyckas hitta den i nån nätbutik.
Citera
2013-10-09, 14:12
Medlem
meistros avatar
Hittade Pure Havane här: http://www.biuky.se/man/thierry-mugler/p-8465
Chansade och beställde en flaska
Citera
2013-10-09, 22:09
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Min absoluta favorit från Penhaligon's är Castile, testa den om du inte gjort det.
Den har jag inte prövat än, men ska absolut göra det om du rekomendar den för just nu är det Penhaglinons dofter jag botaniserar bland. Jag såg att den fanns på sidan jag länkade till, vet du om den är pålitlig för de verkade rätt billiga eller finns det någon annan sida du rekomenderar för sampler?
Citera
2013-10-09, 22:13
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Den har jag inte prövat än, men ska absolut göra det om du rekomendar den för just nu är det Penhaglinons dofter jag botaniserar bland. Jag såg att den fanns på sidan jag länkade till, vet du om den är pålitlig för de verkade rätt billiga eller finns det någon annan sida du rekomenderar för sampler?
Vet ej hur den sidan är. Jag beställer i stort sett alla mina samples från Luckyscent.com. De Penhaligon's jag beställt därifrån har oftast varit Penhaligon's officiella samples som kommer i ett mycket större rör än de vanliga.
Citera
2013-10-10, 13:08
Medlem
3rds avatar
Citat:
Denna finns ju också. Visserligen bara en av de som du var ute efter men samtidigt med andra trevliga dofter som tex Sartorial -> http://www.gents.se/penhaligons-mixed-scent-library
Citera
2013-10-10, 16:14
Medlem
LinzLuss avatar
Ni som testat Paco Rabanne invictus, hur är den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in