2013-04-11, 20:19
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kollade du på paketet om det hade några etiketter (fraktbolag osv) och kolli-id? minns du?

Kommer tyvärr inte ihåg mer än att paketet verkar kommit från Belgien.
Citera
2013-04-11, 22:22
Medlem
Kan någon rekommendera en doft som endast doftar som vanilj? Dvs utan andra noter som stör/distraherar vaniljen. Finns det en sådan parfym? Spelar absolut ingen roll om vaniljen är söt, torr, krämig, boozy, naturlig (vaniljbönan) , bara det endast doftar vanilj!
Citera
2013-04-11, 22:55
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Kan någon rekommendera en doft som endast doftar som vanilj? Dvs utan andra noter som stör/distraherar vaniljen. Finns det en sådan parfym? Spelar absolut ingen roll om vaniljen är söt, torr, krämig, boozy, naturlig (vaniljbönan) , bara det endast doftar vanilj!
SDV kommer ju väldigt nära den beskrivningen.
Citera
2013-04-12, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
SDV kommer ju väldigt nära den beskrivningen.
Det gör den verkligen! Men, den är helt enkelt för dyr för mig :/
Citera
2013-04-12, 09:57
Medlem
3rds avatar
Idag fick jag min beställning från Essenza Nobile. Kommer absolut beställa därifrån fler gånger. Snabb leverans och bra kundservice. Fick även 6 st samples. Trevlig fredag det här .
Citera
2013-04-12, 10:20
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Idag fick jag min beställning från Essenza Nobile. Kommer absolut beställa därifrån fler gånger. Snabb leverans och bra kundservice. Fick även 6 st samples. Trevlig fredag det här .
Några spännande samples?
Citera
2013-04-12, 10:35
Medlem
3rds avatar
Citat:
Några spännande samples?
Jovars

Etro - Rajasthan
Serge Lutens - Fleurs d'oranger
Czech & Speake – N°88
Atelier Cologne - Rose Anonyme
Malle - Portrait of a lady

Och märkligt nog Marc Jacobs Bang, vilken jag kunde vara utan eftersom jag har den.
Citera
2013-04-12, 13:18
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Jovars

Etro - Rajasthan
Serge Lutens - Fleurs d'oranger
Czech & Speake – N°88
Atelier Cologne - Rose Anonyme
Malle - Portrait of a lady

Och märkligt nog Marc Jacobs Bang, vilken jag kunde vara utan eftersom jag har den.
Berätta gärna vad du tycker om dem sedan. C&S No88 har jag men gillar den inte - doftar för gammalt. Rose Anonyme har jag också, och tycker den doftar som en lightversion av Black Aoud, och Portrait of a Lady är ju ganska trevlig.
Citera
2013-04-12, 14:29
Medlem
3rds avatar
Citat:
Berätta gärna vad du tycker om dem sedan. C&S No88 har jag men gillar den inte - doftar för gammalt. Rose Anonyme har jag också, och tycker den doftar som en lightversion av Black Aoud, och Portrait of a Lady är ju ganska trevlig.
Testade C&S N°88 direkt och personligen gillar jag den mycket, än så länge. Påminner om min favoritrökelse och jag har länge sökt efter en doft som är lik den. Så det var en liten "äntligen upplevelse" .

Serge Lutens var också fin. En fräsch blandning av apelsin, jasmine och något lite kryddigare. Kanske kummin. Tror dock den passar bättre på tjejer så den ställer jag på hennes sida i badrumsskåpet.

Rose Anonyme och Portrait of a Lady har jag testat en gång tidigare men vill testa mer. Gillar båda men den sistnämda mest. Blir nog en sån lite senare i höst.

Etro har jag inte testat än. MFK Lumiere Noire behöver kanske inte någon närmare presentation. Känns dock kul att äntligen ha en hel flaska av den .

MJ Bang kommenterar jag inte heller. Jag gillar den men tror de flesta här testat den.
Citera
2013-04-12, 20:06
Medlem
Kikat runt lite mer nu. Skulle dessa tänkas vara okej inför Vår/Sommar, dvs. temperaturer 10-25c.
  • Davidoff Cool Water Game
  • Hugo Boss Bottled
  • YSL La Nuit de L´Homme
  • D&G The One For Men
  • Bvlgari Pour Homme
  • Issey Miyake L'Eau d'Issey Pour Homme

Någon med intryck av någon av dem?
Några har jag sniffat på som jag gillar, ska försöka lukta på de andra också. Är det dofter som skulle fungera fint nu under Vår/Sommar dag/natt? Det kanske finns någon annan jag bör hålla utkik efter eller kanske rentav ta bort från listan?

Lite nyfiken på Midnight in Paris men inte hittat den någonstans. Någon som har intryck av den?
Citera
2013-04-12, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeley
Kikat runt lite mer nu. Skulle dessa tänkas vara okej inför Vår/Sommar, dvs. temperaturer 10-25c.
  • Davidoff Cool Water Game
  • Hugo Boss Bottled
  • YSL La Nuit de L´Homme
  • D&G The One For Men
  • Bvlgari Pour Homme
  • Issey Miyake L'Eau d'Issey Pour Homme

Någon med intryck av någon av dem?
Några har jag sniffat på som jag gillar, ska försöka lukta på de andra också. Är det dofter som skulle fungera fint nu under Vår/Sommar dag/natt? Det kanske finns någon annan jag bör hålla utkik efter eller kanske rentav ta bort från listan?

Lite nyfiken på Midnight in Paris men inte hittat den någonstans. Någon som har intryck av den?

La Nuit kan nog bli lite för mycket på sommardagar i alla fall, möjligtvis att du kan bära den på sommarkvällar. Samma sak gäller nog för The One. Resterande är väl godkända designerdofter, säkra kort. MiP är en blanding av Dior Homme, Armani Code och typ Blvgari Black, fast med en annan twist.
Citera
2013-04-12, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
La Nuit kan nog bli lite för mycket på sommardagar i alla fall, möjligtvis att du kan bära den på sommarkvällar. Samma sak gäller nog för The One. Resterande är väl godkända designerdofter, säkra kort. MiP är en blanding av Dior Homme, Armani Code och typ Blvgari Black, fast med en annan twist.
Man kanske ska kika närmare på La Nuit de l`Homme Frozen Cologne istället för vanliga La Nuit då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in