2013-02-05, 17:44
Medlem
Heatlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Vill man testa de lite dyrare och exklusiva dofterna så är nog beställa prover från någon sida på nätet att rekommendera, tänkte mer på din festparfym. Luckyscent.com verkar vara en toppensida när det kommer till prover och sortiment. Irrbloss, Ritinkin m.fl brukar ha en hel del sköna tips på grejer därifrån. Finns en del listor längre bak i tråden på förslag.
NK har en del lite exklusivare saker som t.ex Creed om du vill testa dessa.

Exemplen som jag gav ovan hittar du lite överallt, Åhléns, kicks m.m. Eller på de vanligaste onlinebutikerna med parfymer.

En djävla djungel detta. Har ett par parfym butiker på jobbet. Så ska ner imorn och kolla lite. Men utbudet är ju begränsat i butik så..

Kan tänka mig att tjacka något till jobbet för 200-300 för att sedan slänga ut grova cash på fest doften. Ska kika in tipsen du gav, scanna tråden också lite. Men alla tips är välkommna.
Citera
2013-02-05, 21:24
Medlem
NirvanAs avatar
Kör samma samples en omgång till...Epic Man gillar jag desto mer nu, går om Reflection. Det enda man måste fråga sig är: Är doften värt priset? Samma fråga får man ställa till IB, 1800kr för 60ml IB går icke. Nu efter andra omgången gillar jag den inte lika mycket som första nu upplever jag den som för "söt"/kraftig och man blir lite illamående. Intressant hur dofter kan uppfattas från dag till dag egentligen.
Senast redigerad av NirvanA 2013-02-05 kl. 21:27.
Citera
2013-02-05, 23:06
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heatly
En djävla djungel detta. Har ett par parfym butiker på jobbet. Så ska ner imorn och kolla lite. Men utbudet är ju begränsat i butik så..

Kan tänka mig att tjacka något till jobbet för 200-300 för att sedan slänga ut grova cash på fest doften. Ska kika in tipsen du gav, scanna tråden också lite. Men alla tips är välkommna.

Håller med, tur att det finns folk här som är otroligt insatta i ämnet. Själv har mitt intresse precis startat.

Tyvärr är ju utbudet på parfymer ganska dåligt i Sverige generellt om man söker nåt speciellt.
Citera
2013-02-05, 23:10
Medlem
Manlig perfym någon ?
Citera
2013-02-05, 23:11
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kör samma samples en omgång till...Epic Man gillar jag desto mer nu, går om Reflection. Det enda man måste fråga sig är: Är doften värt priset? Samma fråga får man ställa till IB, 1800kr för 60ml IB går icke. Nu efter andra omgången gillar jag den inte lika mycket som första nu upplever jag den som för "söt"/kraftig och man blir lite illamående. Intressant hur dofter kan uppfattas från dag till dag egentligen.
Ta en paus, du har nog sniffat för mycket på olika samples . Om en vecka tar du den doft du är mest intresserad av och fokuserar bara på den. Överdosera inte, och testa både hur den doftar inomhus och utomhus.
Citera
2013-02-06, 20:16
Medlem
Hardans avatar
Hej,

Jag eftersöker två parfymer, ingen budget men någon No. 1 blir det nog inte. Jag letar efter något jag kan bära under dagen på jobbet och helger och sedan en för ute kvällar.

Jag har hört mycket bra om A*Men, Allure, IB, etc, men skulle vilja ha förslag på ett tiotal samples att beställa hem(helst 50/50 med dag/kväll). Ni får mer än gärna uttala er om parfymerna jag nämnde samt nämna andra dofter.

Hjälpen uppskattas!
Citera
2013-02-07, 13:54
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardan
Hej,

Jag eftersöker två parfymer, ingen budget men någon No. 1 blir det nog inte. Jag letar efter något jag kan bära under dagen på jobbet och helger och sedan en för ute kvällar.

Jag har hört mycket bra om A*Men, Allure, IB, etc, men skulle vilja ha förslag på ett tiotal samples att beställa hem(helst 50/50 med dag/kväll). Ni får mer än gärna uttala er om parfymerna jag nämnde samt nämna andra dofter.

Hjälpen uppskattas!

Har bara provluktat A*Men på sticka och det var iaf inget som föll mig i smaken direkt. Väldigt mycket choklad, dock ska man ju testa på huden och se efter en stund istället men det blev inte så den gången.
Creed's sortiment kan ju vara en idé att spana på, det mesta där är ju ganska friskt och fräscht. Själv gillar jag Tabarome, Royal Oud och Aventus bäst av dem jag testat.
Acqua Di Parma har ett par riktigt trevliga klassiska dofter, också friska och fräscha.
Citera
2013-02-08, 16:28
Medlem
3rds avatar
Väcker tråden till liv lite

Är ute efter nåt fräscht till vårkanten. Finns det några klockrena? Testade Tom Ford Portofino Neroli förra veckan i hoppet att det kunde vara något, men fy... det var ingen trevlig doft...
Citera
2013-02-08, 16:41
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Väcker tråden till liv lite

Är ute efter nåt fräscht till vårkanten. Finns det några klockrena? Testade Tom Ford Portofino Neroli förra veckan i hoppet att det kunde vara något, men fy... det var ingen trevlig doft...
Vi har ju favoriterna Acqua di Parma Colonia och Creed Aventus - perfekta för våren tycker jag. Även Invasion Barbare kan, när vädret är rätt, vara en fräsch doft med barbershop-vibbar. På tal om neroli så älskar jag Penhaligon's Castile också. Fräsch doft som påminner en hel del om AdP Colonia, fast lite annan twist. En annan jag funderar på att skaffa till våren är Atelier Colognes Oolang Infini, fräsch lite söt, men inte för söt citrusdoft. Nasomatto Silver Musk om man gillar nyduschat-dofter.
Citera
2013-02-08, 16:44
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Vi har ju favoriterna Acqua di Parma Colonia och Creed Aventus - perfekta för våren tycker jag. Även Invasion Barbare kan, när vädret är rätt, vara en fräsch doft med barbershop-vibbar. På tal om neroli så älskar jag Penhaligon's Castile också. Fräsch doft som påminner en hel del om AdP Colonia, fast lite annan twist. En annan jag funderar på att skaffa till våren är Atelier Colognes Oolang Infini, fräsch lite söt, men inte för söt citrusdoft. Nasomatto Silver Musk om man gillar nyduschat-dofter.
Jepp, har redan dom förstnämda och snart även IB

Just det, Castile har jag ju tänkt att kolla in. Tack för påminnelsen. Lägger även de övriga på minnet. Synd att de är lite svåra att få tag på bara, Castile exkluderad.

edit: kom på att Atelier finns på COW. Får dra dit nästa vecka
Citera
2013-02-08, 16:57
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Jepp, har redan dom förstnämda och snart även IB

Just det, Castile har jag ju tänkt att kolla in. Tack för påminnelsen. Lägger även de övriga på minnet. Synd att de är lite svåra att få tag på bara, Castile exkluderad.

edit: kom på att Atelier finns på COW. Får dra dit nästa vecka
Castile gillar jag som sagt riktigt mycket, tycker det är Penhaligon's bästa. Tyvärr gnällde en kärring på jobbet en gång när jag hade den "vem är det som tvättat sig med stark tvål???", fast hon gnäller alltid om hon känner en doft, så jag vet inte om man ska ta åt sig eller inte.

Oolang Infini påminner lite om Chanel Allure Homme Sport Cologne Sport (sjukt namn, men den heter så - http://www.chanel.com/en_US/fragrance-beauty/Fragrance-Allure-Homme-Sport-ALLURE-HOMME-SPORT-88395 ) fast bättre enligt mig.
Citera
2013-02-08, 17:28
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Castile gillar jag som sagt riktigt mycket, tycker det är Penhaligon's bästa. Tyvärr gnällde en kärring på jobbet en gång när jag hade den "vem är det som tvättat sig med stark tvål???", fast hon gnäller alltid om hon känner en doft, så jag vet inte om man ska ta åt sig eller inte.

Oolang Infini påminner lite om Chanel Allure Homme Sport Cologne Sport (sjukt namn, men den heter så - http://www.chanel.com/en_US/fragrance-beauty/Fragrance-Allure-Homme-Sport-ALLURE-HOMME-SPORT-88395 ) fast bättre enligt mig.
Är det en kärring är det väl bara att låtsas som det regnar

Har Allure Homme Sport (vanliga edt) också, även Extreme varianten som jag tycker är något bättre. Kom på att Atelier Trefle pur kanske kan vara nåt. Vet du hur hållbarheten är på Atelier? Lika bra som cologne från ADP?
Senast redigerad av 3rd 2013-02-08 kl. 18:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in