2022-11-15, 07:24
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
TACK, har du hört talas om Amouage XXV?
Jubilation XXV ja, den har jag också. Väldigt fin doft men används väldigt sällan tyvärr.
Citera
2022-11-15, 09:52
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jubilation XXV ja, den har jag också. Väldigt fin doft men används väldigt sällan tyvärr.
Jag har Overture Man, fantastiskt "boozy" boundless är en favorit jag har från huset.
Citera
2022-11-15, 11:06
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Håller med, den är svår att använda enligt mig.
Hade en vintageflaska jag sålde för att den bara stod och samlade damm.

Jag tycker Gold Man är ganska häftig ur parfymhistoriskt perspektiv men när ska man använda den? När man går på pensionärsmöte? Samma med Chypre Palatin.
Citera
2022-11-15, 16:03
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Håller med, den är svår att använda enligt mig.
Hade en vintageflaska jag sålde för att den bara stod och samlade damm.

Jag tycker Gold Man är ganska häftig ur parfymhistoriskt perspektiv men när ska man använda den? När man går på pensionärsmöte? Samma med Chypre Palatin.

Varför har ni inte använt den? Tycker att alla reviews på den har varit positiva, jag har dock ej möjlighet att "prova" den, har ej kunnat hitta en mindre flaska från en tillförlitlig försäljare. Vad är det som gör att ni ej använt den? Och vilken parfym har ni fått mest "komplimanger" för?
Citera
2022-11-15, 16:21
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Varför har ni inte använt den? Tycker att alla reviews på den har varit positiva, jag har dock ej möjlighet att "prova" den, har ej kunnat hitta en mindre flaska från en tillförlitlig försäljare. Vad är det som gör att ni ej använt den? Och vilken parfym har ni fått mest "komplimanger" för?
Den är kvalitetsmässigt väldigt fin, men känns lite för stel och formell och därför lite "tråkig".

Får ytterst sällan komplimanger, men de få dofter som jag kan komma på som gett mig komplimanger är Thierry Mugler A*Men, Louis Vuitton Ombre Nomade, Nishane Sultan Vetiver, Creed Aventus, Xerjoff Alexandria II och Parfums de Marly Herod.
Citera
2022-11-15, 17:43
Medlem
Citat:
Den är kvalitetsmässigt väldigt fin, men känns lite för stel och formell och därför lite "tråkig".

Får ytterst sällan komplimanger, men de få dofter som jag kan komma på som gett mig komplimanger är Thierry Mugler A*Men, Louis Vuitton Ombre Nomade, Nishane Sultan Vetiver, Creed Aventus, Xerjoff Alexandria II och Parfums de Marly Herod.

Tack för din hjälp, experten! Var köper du di a parfymer ifrån? Finns det någon bra sida?
Citera
2022-11-15, 17:48
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Tack för din hjälp, experten! Var köper du di a parfymer ifrån? Finns det någon bra sida?
Det finns lite att välja på: escentica.se, essenza-nobile.de, gents.se, notino.se, nk.se, cowparfymeri.se, fragrancex.com och i vissa fall direkt från tillverkarens webbshop.
Citera
2022-11-15, 20:29
Medlem
Citat:
Det finns lite att välja på: escentica.se, essenza-nobile.de, gents.se, notino.se, nk.se, cowparfymeri.se, fragrancex.com och i vissa fall direkt från tillverkarens webbshop.

Nordicfeel? Någon erfarenhet därifrån?

Hur länge håller en flaska när väl "öppnat" den? 5 år?
Citera
2022-11-15, 20:48
Medlem
irrblosss avatar
Citat:

Ja någon designer har inhandlats där någon gång. Jag har parfymer från sent 90-tal som fortfarande doftar bra. Visst de förändras lite. Många fräscha toppnoter dör. Har nog ingen äldre doft som doftar äckligt, sedan lär de inte dofta som när de var nya. Finns ju folk som köper vintageparfymer från 50/60-talet och tidigare än så för dyra pengar. Tycker många parfymer blir bättre om de fått stå 1-2 år och gotta till sig, men kanske bara är jag .
Citera
2022-11-16, 20:02
Medlem
Tullamores avatar
Citat:

Helt okej. Har handlat en del därifrån. Ofta 20-25% rabatt. Mest designers iofs, men har börjat få in lite niche. Typ Parfums de Marly och Amouage.
Citera
2022-11-17, 17:43
Medlem
XactEftDivs avatar
Tänka höja mitt raggningsgame på krogen och vill ha en parfym som gör yngre tjejer blöta i trosan. Just nu funderar jag på att skaffa mig ultra male.

Letar efter en söt och skrikig parfym som ger mycket uppmärksamhet på klubben typ.

Ålder 21-24, märks säkert.
Citera
2022-11-17, 18:14
Medlem
XactEftDivs avatar
Men också kanske något unikt som de inte känner igen direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in