2018-10-20, 12:19
Medlem
happyjoys avatar
[quote=Bendrik|65582542]VA?! Den som heter typ Eau de L'Occitane? Testade den i somras men tyckte den var sjukt tråkig. Tur att vi alla är olika

Jag använder den inte särskilt ofta men den och Eau des baux får alltid positiva kommentarer.
Citera
2018-10-20, 12:46
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Av de Nasomatto jag har provat så är de två de absolut bästa som jag också skulle kunna tänka mig att köpa. Båda är potenta som satan och det är ju bra med tanke på det rätt höga priset.

Finns samples av båda på notino.se.

Roligt! Är extra nyfiken på black afgano då den sägs vara så unik att den inte går att jämföra med någon annan.

Tack för tipset. Mycket smidigt med 2ml alternativet. Ska beställa prover asap

Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Min favorit är Silver Musk. Duro har jag inte testat, Black Afgano var sådär. Den skulle tydligen påminna om Cuirs från Carner Barcelona - kanske lite lik, men föredrar Cuirs då.

Gillar beast parfymer och historien om ”the nose” (skaparen) och black afgano vad man läser sägs vara ett monster i projektion
Har inte luktat på Cuirs dock
Citera
2018-10-20, 13:47
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Ståtlig
Tack för tipset. Mycket smidigt med 2ml alternativet. Ska beställa prover asap

Passa på att köpa en sample av Rasasis Leo Pour Lui (leoparden) för 10:- som påminner mycket om Black Afgano men till ett lägre pris.
Citera
2018-10-21, 11:50
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Passa på att köpa en sample av Rasasis Leo Pour Lui (leoparden) för 10:- som påminner mycket om Black Afgano men till ett lägre pris.

Märkligt att rekommendera dyra nichedofter samtidigt som man dumförklarar folk som använder sig av premiumprodukter vid rakning?
Citera
2018-10-21, 14:28
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Märkligt att rekommendera dyra nichedofter samtidigt som man dumförklarar folk som använder sig av premiumprodukter vid rakning?

Jag tycker att det är värdelöst att raka sig med säkerhetshyvel ja. Sen vad det har att göra med att rekommendera nicheparfymer förstår jag inte.

Har du provat Leo Pour Lui och vad tyckte du om den i såna fall?
Citera
2018-10-21, 19:56
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Jag tycker att det är värdelöst att raka sig med säkerhetshyvel ja. Sen vad det har att göra med att rekommendera nicheparfymer förstår jag inte.

Har du provat Leo Pour Lui och vad tyckte du om den i såna fall?

Om du hade rekommenderat Axe och annat som finns på ICA eller då Lidl i ditt fall hade ignoransen för våtrakning inte varit lika märklig.

Och nej, jag håller mig ifrån rena arabiska klonhus. Jag ger hellre cred till den som cred ska ha för att ha tagit fram en doft.
Citera
2018-10-22, 08:43
Medlem
Bendriks avatar
[quote=happyjoy|65590593]
Citat:
Ursprungligen postat av Bendrik
VA?! Den som heter typ Eau de L'Occitane? Testade den i somras men tyckte den var sjukt tråkig. Tur att vi alla är olika

Jag använder den inte särskilt ofta men den och Eau des baux får alltid positiva kommentarer.

Jag testade bara ett spray på handen så jag ska inte döma för snabbt i och för sig. Ibland behöver man ge vissa tid. Eau des Baux köper jag däremot, den är fin.

En annan jag testade i helgen, som kanske kan vara lite i samma stil som EdB var: Maison Margiela - By the Fireplace. Den gillade jag direkt. Testat den?
Citera
2018-10-24, 00:23
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Om du hade rekommenderat Axe och annat som finns på ICA eller då Lidl i ditt fall hade ignoransen för våtrakning inte varit lika märklig.

Och nej, jag håller mig ifrån rena arabiska klonhus. Jag ger hellre cred till den som cred ska ha för att ha tagit fram en doft.
Precis, jag har samma filosofi... så, all min cred till Givenchy Incense (som helt utgått!) men där snackar vi genuin klass som talar heltr för sig självt utan detta upphaussade billiga trixande nicheriet som sällan håller vad det lovar oavsett.
Citera
2018-10-24, 00:41
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Och btw så är det nästintill magiskt hur t.ex YSL Rive Gauche kan hålla stången och fortfarande bräda alla dessa niche-dagsfjärilar som håller några veckor men ändå avslöjas sakna den där genuina grundbulten som får en parfym att sätta sig djupt in i hjärnbarken på folk - det ska inte nisch till , det ska till intelligens!

Exklusiva oftkompositioner som intager majestätisk plats på hyllorna år efter år, har något som nischarna aldrig riktigt uppnår - man ska inte tro att ordet "nisch ihop med prislappen" borgar för något totally outrageous mindblasting, antingen sloknar de abrupt, saknar projektionen eller kommer med cologne-styrka dvs vatten med en droppe så kallad elixir.. in my ass : men verkar som att vissa doftnissar nappar med hull och hår, sedan står dyrgripen där och överskuggas likförbannat av klassikerna "man inte kan vara utan" som ändå har krutet som får det att tända till på riktigt och alltid som utlovat och det varje gång, inte att jakten i sig på det "unika" , skulle vara så jävla lönt att gå och prompt köpa, det unika sitter i intelligent balans.

Men iofs.. kommer det med ojämna mellanrum ut nya doftbomber och den sista är inte född ännu, så att kolla in nicherna kan ändå vara försvarligt, men att jaga endast nischmarknaden... ja vill man låta pengarna rinna mellan fingrarna som ett såll, så bara skänk!

Generellt om vad jag tycker om nischeriet, mest pseudo-aromer som ej står i paritet med prislappen.

Och så saknas det damparfymer i detta forumet så jag slår ett slag för Gépard , ingen nisch men helt klart ett unikum - som skulel kunna gå som unisex.
Citera
2018-10-24, 12:52
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Och btw så är det nästintill magiskt hur t.ex YSL Rive Gauche kan hålla stången och fortfarande bräda alla dessa niche-dagsfjärilar som håller några veckor men ändå avslöjas sakna den där genuina grundbulten som får en parfym att sätta sig djupt in i hjärnbarken på folk - det ska inte nisch till , det ska till intelligens!

Exklusiva oftkompositioner som intager majestätisk plats på hyllorna år efter år, har något som nischarna aldrig riktigt uppnår - man ska inte tro att ordet "nisch ihop med prislappen" borgar för något totally outrageous mindblasting, antingen sloknar de abrupt, saknar projektionen eller kommer med cologne-styrka dvs vatten med en droppe så kallad elixir.. in my ass : men verkar som att vissa doftnissar nappar med hull och hår, sedan står dyrgripen där och överskuggas likförbannat av klassikerna "man inte kan vara utan" som ändå har krutet som får det att tända till på riktigt och alltid som utlovat och det varje gång, inte att jakten i sig på det "unika" , skulle vara så jävla lönt att gå och prompt köpa, det unika sitter i intelligent balans.

Men iofs.. kommer det med ojämna mellanrum ut nya doftbomber och den sista är inte född ännu, så att kolla in nicherna kan ändå vara försvarligt, men att jaga endast nischmarknaden... ja vill man låta pengarna rinna mellan fingrarna som ett såll, så bara skänk!

Generellt om vad jag tycker om nischeriet, mest pseudo-aromer som ej står i paritet med prislappen.

Och så saknas det damparfymer i detta forumet så jag slår ett slag för Gépard , ingen nisch men helt klart ett unikum - som skulel kunna gå som unisex.

Rive Gauche är ju en klassiker, har inte jämfört gamla plåtflaskan med den nyare fyrkantiga dock. Problemet för min del när det kom till Rive Gauche var prestandan som inte alls fungerade på mig. Då hade jag den gamla plåtburken. Blev att jag istället valde Drakkar Noir som drar åt samma håll men är betydligt mindre komplex i doften. Höll gjorde den dessutom riktigt bra samt kostade växelpengar mer eller mindre (jämfört med vintage Rive Gauche iaf).

Annars har man den kanske nygamla ”klassikern” Invasion Barbare av MDCI, inget jag strösslar med varje dag utan de ggr jag använder den vill jag bara njuta.
Citera
2018-11-02, 10:57
Medlem
happyjoys avatar
Ibland när jag handlar på nätet hamnar man lite under gränsen för gratis frakt eller fler bonuspoäng och då brukar jag lägga till nåt billigt, helt i blindo. Hittills har det blivit Remy Latour - Cigar, Nikos - Sculpture och Puig - Quorum och Quorum Silver. Mycket nöjd med alla fyra. Särskilt Nikos - Sculpture har mottagits väl på kontoret.

Ser att bland annat har Cerutti - 1881 fått jättebra recensioner så den åker nog med nån gång.

Tips på andra billiga pärlor under 300-lappen för 100 ml edt efterfrågas.
Citera
2018-11-02, 17:41
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Ibland när jag handlar på nätet hamnar man lite under gränsen för gratis frakt eller fler bonuspoäng och då brukar jag lägga till nåt billigt, helt i blindo. Hittills har det blivit Remy Latour - Cigar, Nikos - Sculpture och Puig - Quorum och Quorum Silver. Mycket nöjd med alla fyra. Särskilt Nikos - Sculpture har mottagits väl på kontoret.

Ser att bland annat har Cerutti - 1881 fått jättebra recensioner så den åker nog med nån gång.

Tips på andra billiga pärlor under 300-lappen för 100 ml edt efterfrågas.

Halston Z14 är ju ett hyfsat säkert kort imo. Gillar man Quorum så borde den funka lätt.

Dålig koll på pris men Laura Biagiotti Roma Uomo kanske?
Davidoff Zino kan ju också vara ngt.

Edit: Såg att Roma Uomo kanske inte föll under kategorin snorbillig ändå. Inte under 300:-/100ml iaf.
Senast redigerad av LaCucaracha 2018-11-02 kl. 17:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in