2011-09-24, 23:57
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Därför att sådan är tidens sed.
Man äter ute, pissar och skiter inne.
Citera
2011-09-24, 23:58
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBlatteKille84
Undarar varför man får böta när man pissar utomhus? Menar hundar och katter för kissa utomhus utan att bli bötfällda, varför inte jag det? Är hundkiss renare eller? Varför har dom rättighet att göra det?

Lite orättvist..
Det är ju knappast så att man kan övertala en hund/ katt att inte kissa ute Det anses som ohygieniskt ifall man pissar ute och att det luktar illa och att lukten kan sitta kvar ifall man trampar i det, Allt det här är motiv till varför det är olagligt, Men jag tror inte snutar bry sig så mycket eftersom att det är så pass vanligt, tänk dej att alla som måste pissa går hem för att kissa hela tiden det vore ju lite löjligt
Citera
2011-09-24, 23:58
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkrid
Får man verkligen böter för det? Är det inte snarare om man pissar väldigt offentligt (typ utanför ICA bland en massa folk.. ) som man får böta? Det trodde jag i alla fall. Och om det är som du säger så är det ju helt sinnes.

Finns ett berömt fall: http://www.dn.se/nyheter/sverige/pin...-vacker-debatt dvs en snubbe i Arvidsjaur som pissade bakom en byggnad på ett industriområde, mitt i vintern klockan 4 på morgonen och åkte dit. Så man kan lugnt säga att ribban () ligger lågt.
Senast redigerad av DaEzz 2011-09-25 kl. 00:32.
Citera
2011-09-25, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajronmejden
Tycker den lagen är efterbliven. Man borde inte få kissa i tunnlar eller på husfasader t ex, men i en buske eller på en gräsmatta borde inte vara något brott. I göteborg FINNS ju förfan inga toaletter i stan, fatta vilken cashcow en polis är som drar går omkring en lördag natt där och bötfäller alla supande ungdomar, inte direkt så att de har något val när det inte finns en enda jävla toalett i sossestaden.

Har du varit i göteborg någon gång eller? Finns toaletter lite här och var, till exempel heden, centralen..
Citera
2011-09-25, 00:03
Medlem
legendaryjls avatar
Citat:
Hundar får ju pissa överallt. Vi är bara människor, ska man behöva kissa på sig eller?

Jävla svenne lagar alltså.

Har hellre den lagen än era sharialagar....
Citera
2011-09-25, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Finns ett berömt fall: http://www.dn.se/nyheter/sverige/pin...-vacker-debatt dvs en snubbe i Arvidsjaur som pissade bakom en byggand på ett industriområde mitt i vintern klockan 4 på morgonen och åkte dit. Så man kan lugnt säga att ribban () ligger lågt.

Ojsan! Där ser man. Det hade jag ingen aning om. Då får man väll ha på sig en blöja i fortsättningen eller bara kissa i byxorna.

Hur är det med barn då? För jag har låtit min unge kissa lite här och var Bland annat stod vi vid en busskur en gång när barnet blev akutpissnödigt tre minuter innan bussen kom. Så då "kastade" jag över ungen, över en grind bakom busskuren. Och så fick barnet kissa där. Det var fullt med åskådare. Både bilar och folk som stod vid busskuren. Inte hade jag en aning att jag hade kunnat böta för det med?!

Eller är det ok för barn att kissa utomhus?

vad fan gör man i en sån situation då? Fan vad dom resonerar mysko.
Citera
2011-09-25, 00:19
Medlem
tuffkatts avatar
Hade jag ingen aning om. Jag brukar pissa lite överallt. Bor mitt i stan, så brukar pissa ut från mitt fönster ut på gatan, i gränder, på tak och de mesta ställen när det väl börjar knipa. Känns så mycket friare, så när jag väl behöver pissa så spelar det ingen roll vart jag är utan jag lättar på bara.
Citera
2011-09-25, 00:38
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkrid
Eller är det ok för barn att kissa utomhus?

Generellt ja, det anses inte förargelseväckande i alla fall inte när det gäller småbarn. I övrigt så är det inte brottsligt att pissa på sig, vilket man alltså förutsätts göra i stället för att bete sig förargelseväckande när situationen och blåsan kräver ett val vilket ju är helt skruvat.

Även om det är ett problem framför allt i stadskärnor så borde problemet rimligen regleras i kommunala ordningsföreskrifter och inte i lag vilket den där stackaren i Arvidsjaur är ett praktexempel på.
Senast redigerad av DaEzz 2011-09-25 kl. 00:59.
Citera
2011-09-25, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demion
Hundar tar bara upp resurser, lika bra att avliva dem. Vem fan vill springa runt bland avföring på den allmänna fotbollsplanen för att någon inavlad har gått runt med sin äckliga hund där?

OT:
Tycker att vi kan avliva dig istället, vad fan i helvete har hundar gjort för ont här i världen? Bättre vi avlivar bottenskrap som dig .

OnT:
Lagen gäller troligen bara i städer och tätbebyggda områden, håller med om att det är lite äckligt men vad fan, vi är djur med naturliga behov, måste man gå så måste man.
Förargelseväckande beteende är nog huvudmotivet men jag personligen stör mig inte på någon som pissar ute, bara de går undan och gör det lite diskret,
Staten borde verkligen försett oss med fler utetoaletter när de införde lagen i samhället, men nej det kostar ju pengar.
Citera
2011-09-25, 01:12
Medlem
Nöden har inge lag..
Citera
2011-09-25, 01:25
Medlem
Fermatrons avatar
Alltså ska man pissa på sig om man måste gå på toa? Då kissar man ju också ute...
Citera
2011-09-25, 01:31
Medlem
taigalps avatar
Citat:
Undarar varför man får böta när man pissar utomhus? Menar hundar och katter för kissa utomhus utan att bli bötfällda, varför inte jag det? Är hundkiss renare eller? Varför har dom rättighet att göra det?

Lite orättvist..
Det är inte olagligt att kissa utomhus. Det är olagligt att kissa där det syns, och kan störa andra. Det är inte olagligt att gå in i skogen och kissa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in