• 1
  • 2
2011-09-24, 12:13
Medlem
PeppaKaKas avatar
Hey, Jag undrar hur man betalar en räkning på internet, Har aldrig gjort det i mitt liv, så jag söker hjälpen här. Jag har swedbank och loggar in med den här dosan. Och jag ska betala en telenor räkning (2st) och vet inte vad jag ska gå in på när jag är inloggad på mobilbanken. Kan någon hjälpa mig? finns säkert många som har gjort detta.

Tacksam för svar
Citera
2011-09-24, 12:15
Medlem
enklaste måste ju vara att ringa till Swedbank, för en mobil har du ju tydligen då du ska pynta en telenorräkning.
Citera
2011-09-24, 12:22
Medlem
Turboflenss avatar
Logga in med dosan -> Välj "Bg/Pg-betalningar" Under fliken "betala/överföra" .
Sen borde du lösa resten själv
Citera
2011-09-24, 12:23
Medlem
PeppaKaKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turboflens
Logga in med dosan -> Välj "Bg/Pg-betalningar" Under fliken "betala/överföra" .
Sen borde du lösa resten själv

Glömde säga också att jag inte har plusgiro eller vad de heter. (vet inte riktigt vad de är för nåt) man behöver inget sånt eller :P
Citera
2011-09-24, 12:24
Medlem
Finns en flik som heter Betala/Överföra. Tryck där, sen Bg/Pg-betalningar.

Tryck på Lägg till ny mottagare och välj om det är Bankgiro eller Plusgiro och skriv in numret (står på fakturan).

Fyll i hur mycket du ska betala under Belopp och till sist OCR-numret som referens (står nere till vänster på fakturan)...

Sen trycker du på Lägg till och Godkänn...

Du kommer få använda dosan två gånger, först eftersom det är en ny mottagare som du aldrig har betalat till förr (förutsätter jag...) och sen när du ska godkänna betalningen.

Citat:
Ursprungligen postat av PeppaKaKa
Glömde säga också att jag inte har plusgiro eller vad de heter. (vet inte riktigt vad de är för nåt) man behöver inget sånt eller :P
Plusgiro är ingenting du "har" utan det är bara ett betalningssätt eller vad man nu ska säga... Det står om det är Plusgiro eller Bankgiro på fakturan.
Citera
2011-09-24, 12:25
Medlem
Länk <- Där står det beskrivet hur man gör för att betala en räkning på Swedbanks internetbank.

Edit inte ens i närheten av att vara pucktvåa...
Citera
2011-09-24, 12:26
Medlem
Du behöver inte plusgiro eller bankgiro. Det är telenor som har en sådan som du ska betala till.
Citera
2011-09-24, 12:29
Medlem
PeppaKaKas avatar
Tack så mycket för svaren. ska se hur de funkar, jag lämnar feedback om hur de gick (Y)
Citera
2011-09-24, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfio
Finns en flik som heter Betala/Överföra. Tryck där, sen Bg/Pg-betalningar.

Tryck på Lägg till ny mottagare och välj om det är Bankgiro eller Plusgiro och skriv in numret (står på fakturan).

Fyll i hur mycket du ska betala under Belopp och till sist OCR-numret som referens (står nere till vänster på fakturan)...

Sen trycker du på Lägg till och Godkänn...

Du kommer få använda dosan två gånger, först eftersom det är en ny mottagare som du aldrig har betalat till förr (förutsätter jag...) och sen när du ska godkänna betalningen.

Plusgiro är ingenting du "har" utan det är bara ett betalningssätt eller vad man nu ska säga... Det står om det är Plusgiro eller Bankgiro på fakturan.

Edit: Lägg till båda betalningarna innan du godkänner...

Äh hmm, blev ett nytt inlägg istället. Aja
Citera
2011-09-24, 12:41
Medlem
PeppaKaKas avatar
mata in dosans svarskod i fältet. vad menar dom med de?
Citera
2011-09-24, 12:43
Medlem
PeppaKaKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfio
Edit: Lägg till båda betalningarna innan du godkänner...

Äh hmm, blev ett nytt inlägg istället. Aja

hur gör man det? betala 2st samtisdigt, hur?
Citera
2011-09-24, 12:43
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeppaKaKa
mata in dosans svarskod i fältet. vad menar dom med de?

Du knappar först in din personliga kod - när du gjort det så knappar du in sifferkombinationen som tittade fram på din dataskärm efter att du fyllt i ditt personnummer. Brukar vara 8-9 siffror någonting

Edit: Du kan välja att fortsätta betalningarna när du registrerat den första, du behöver alltså inte godkänna dem styckvis
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in