Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-24, 11:20
  #1
Medlem
Ratis avatar
Jag läste en underhållande lista på Dagens Nyheter där man har listat 51 kommentarer om Stockholm, bl.a. från Flashback.

http://www.dn.se/sthlm/51-skal-att-hata-stockholm

Någon som känner igen sitt inlägg?
Citera
2011-09-24, 12:24
  #2
Medlem
7.47s avatar
Hehe, känner igen ett par stycken som jag läst här på Flashback, antagligen från tråden om varför alla hatar stockholmare
Citera
2011-09-24, 19:06
  #3
Avstängd
wastingmytimes avatar
Jag undrar varför dom la Familjeliv före Flashback som källa
Citera
2011-09-24, 20:14
  #4
Medlem
TaxMonkeys avatar
Har journalistiken alltid varit så här dålig eller har jag bara inte märkt det förrän nu?
Citera
core_s avatar

Moderatormeddelande

Postat av core_ 2011-09-25, 10:19
Medlem
Då det verkar vara synnerligen svårförstått att tråden INTE handlar om huruvida stockholmare är som de är eller ej så låses tråden tills jag fått tid att rensa.

Tråden handlar ENBART om flashbacks omnämnande, övrigt får ni diskutera på annan plats.

/Mod



Sedärja, 169 av inläggen plockade för fullständigt irrelevanta diskussioner. Återigen, det här är INTE en plats för att diskutera hur stockholm och stockholmare står sig gentemot övriga landet. Det får ni ta i för detta avsedda trådar
__________________
Senast redigerad av core_ 2011-09-25 kl. 16:03.
2011-09-26, 09:11
  #6
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Har journalistiken alltid varit så här dålig eller har jag bara inte märkt det förrän nu?
Det verkar vara en följd utav att DN har lanserat en Stockholmsdel, kanske är det för att ironisera något över Stockholm alt. DN och slå ifrån sig den kritik de ådragit sig från människor som kritiserar den utökade Stockholmsbevakningen. Men jag håller med dig, det är mer krönikematerial än någonting som bör ta upp en helsida, det är dessutom bara ctrl+c och ctrl+v som har används här, de kunde ha varit något kreativare när de gjorde detta...
Citera
2011-09-26, 18:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Någon som känner igen sitt inlägg?

Jepp, och jag kom även ihåg lösenordet till kontot

Citat:
Ursprungligen postat av DN.se
15 ”Stockholmare kan nämna sin stad i samma andetag som New York, Tokyo och Paris vilket gör att de framstår som helt verklighetsfrånvända eftersom sanningen ligger närmare Budapest, Minsk eller Wien.”

Citat:
Ursprungligen postat av Zonkad
Haha, fan va vad rolig tråd. En sanslös mängd med stockholmare som beter sig som svin samtidigt som de undrar varför folk inte gillar dem och på den andra sidan en massa folk som bekräftar de odrägliga stockholmarnas bild av att övriga landet är korkade bönder (undantag finnes givetvis på alla sidor)

Jag måste ge mig in i pajkastningen och mitt bidrag är att stockholmare kan nämna sin stad i samma andetag som New York, Tokyo och Paris vilket gör att de framstår som helt verklighetsfrånvarande eftersom sanningen ligger närmare Budapest, Minsk eller Wien. Altså att Stockhom är en liten huvudstad i ett litet europeiskt land som ingen bryr sig om.

https://www.flashback.org/sp13875755
Citera
2011-09-27, 06:51
  #8
Medlem
fizzles avatar
47 ”Alla tjejer älskar stockholmare, är det där tån klämmer? Bönderna får stå och skämmas med högaffel och skit i ansiktet.”

Det fetstilta låter som ett ganska vanligt uttryck på FB.
Citera
2011-09-27, 17:13
  #9
Medlem
Vilken jävla sopa till "journalist" den där Simon Löfroth... Det han har saxat ihop är inte ens 51 skäl att hata Stockholm. Har han över huvud taget läst igenom sin artikel?

41. ”Bönderna i detta avlånga land är så avundsjuka på att vi är så mycket smartare och snyggare än er andra. Klipp er, skaffa er ett jobb och tjäna de pengarna ni behöver för att kunna flytta till den kungliga Hufvudstaden så kanske ni kommer någon vart här i livet.”
Citera
2011-09-27, 17:15
  #10
Avstängd
Dessutom kan han inte det här med att citera. Jag hittade ett av inläggen i en annan tråd här och där ser man att han korrigerat citatet. Journalister är efterblivna spånskallar hela högen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback