2011-01-15, 20:34
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Num
Är det bara inte typiskt "true" att kalla nya skivor för dåliga.

Alltid ska de gamla verken vara dom bästa. Ibland ljuger t.om vissa för sig själva bara för att verka true.

Jag säger som det är, Belus är grym, bra mycket bättre en den genomsnittliga BM som släpps. Jag tycker om det mesta burzum har gjort och ser fram emot The fallen.
Ja, Varg är ju grym på att göra atmosfärisk bm. Man visste ju inte riktigt hur det skulle bli. Med tanke på att han sa sig hata bm ett tag där, och släppte dom där synthplattorna. Men hoppet tändes ju när man fick höra att det skulle vara metal igen, och som sagt så lät det ju precis som gamla hederliga Burzum.
Citera
2011-01-15, 20:52
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Num
Är det bara inte typiskt "true" att kalla nya skivor för dåliga.

Alltid ska de gamla verken vara dom bästa. Ibland ljuger t.om vissa för sig själva bara för att verka true.

Jag säger som det är, Belus är grym, bra mycket bättre en den genomsnittliga BM som släpps. Jag tycker om det mesta burzum har gjort och ser fram emot The fallen.
Ja. Helst ska man väl bara släppa 2 demos i 10 exemplar vardera och båda på vaxrullar för att man inte ska vara en sellout
Citera
2011-01-15, 20:56
Medlem
Glumurphonels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Ja. Helst ska man väl bara släppa 2 demos i 10 exemplar vardera och båda på vaxrullar för att man inte ska vara en sellout

Haha roliga är att det verkligen finns såna människor
Men men, inte mig emot att dom missar så otroligt mycket bra musik när dom ska vara så instängda.
Citera
2011-01-16, 14:05
Medlem
Då var det officiellt, han har lagt upp en artikel om det på sin hemsida!
Tydligen så heter skivan "Fallen" och inte "The Fallen". Jag antar att han då syftar till det Norska/Svenska ordet.

http://www.burzum.org/eng/discography/official/2011_fallen.shtml
Citera
2011-01-16, 14:31
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folstream
Då var det officiellt, han har lagt upp en artikel om det på sin hemsida!
Tydligen så heter skivan "Fallen" och inte "The Fallen". Jag antar att han då syftar till det Norska/Svenska ordet.

http://www.burzum.org/eng/discography/official/2011_fallen.shtml
Fan vad fint! Ser verkligen fram emot den!
Citera
2011-01-17, 14:23
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Fan vad fint! Ser verkligen fram emot den!
Ursäkta OT men radera din inkorg min gamle vän!
Citera
2011-01-17, 14:32
Medlem
Astrofaess avatar
Hoppas att den håller lika hög klass som Belus. Hur fan har folk mage att klaga på den skivan? Jävla töntar!
Citera
2011-01-17, 17:48
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Är det bara jag som inte tyckte att Belus var kass? Belus död gillar jag skarpt. Känns onödigt att förkasta nya skivan som skräp innan man hört den åtminstone. Men det finns ju såklart också många som, även om han lyckades göra en kanonskiva, aldrig skulle erkänna att den var på nivå med det tidiga.

Själv så tycker jag plattan var bra och jag lyssnar på den rätt så ofta men jämfört med de andra plattorna han har släppt så ligger denna lågt.
Citera
2011-01-18, 10:29
Medlem
Gammelrits avatar
Alltså en gång för alla: Varg V. ogillar inte blackmetal i sig, utan de "fakes" och patetiska typer som gör välproducerad bm idag. Han vill inte kategoriseras, antagligen anser han sig själv stå över allt sånt i sitt aningen narcissistiska och elitistiska tänkande.

Anledningen till att han slutade göra metalmusik i slutet av 1990-talet var att han satt i finkan och inte hade tillgång till de instrument han önskade. Så det var inte för att han var trött på att beblanda sig med bm.

Personligen tycker jag att de tidigare skivorna fram till Filosofem 1996 (som dock spelades in 1993!) var mer jämna i kvalité samtidigt som Belus hade toppar (Glemselens Elv är ju en topp-5 låt) och dalar (Sverddans). Kändes lite ihopplockad och hafsigt gjord, vilket den väl också var, med låtar alltfrån Urukhai-tiden fram till 2009. Varg ville säkerligen snabbt komma ut med något också för att visa att "inget påverkat honom".

Ska bli spännande att se om Fallen är mer jämn.
Citera
2011-01-18, 16:30
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammelrit
Alltså en gång för alla: Varg V. ogillar inte blackmetal i sig, utan de "fakes" och patetiska typer som gör välproducerad bm idag. Han vill inte kategoriseras, antagligen anser han sig själv stå över allt sånt i sitt aningen narcissistiska och elitistiska tänkande.

Anledningen till att han slutade göra metalmusik i slutet av 1990-talet var att han satt i finkan och inte hade tillgång till de instrument han önskade. Så det var inte för att han var trött på att beblanda sig med bm.

Personligen tycker jag att de tidigare skivorna fram till Filosofem 1996 (som dock spelades in 1993!) var mer jämna i kvalité samtidigt som Belus hade toppar (Glemselens Elv är ju en topp-5 låt) och dalar (Sverddans). Kändes lite ihopplockad och hafsigt gjord, vilket den väl också var, med låtar alltfrån Urukhai-tiden fram till 2009. Varg ville säkerligen snabbt komma ut med något också för att visa att "inget påverkat honom".

Ska bli spännande att se om Fallen är mer jämn.
Han ville väl inte förknippas med bm överhuvudtaget har jag för mig att jag läst. Han ville väl inte kalla Belus för bm heller har jag för mig. Skitsamma, detta spelar ju inte nån roll sålänge han fortsätter att göra bra musik.
Citera
2011-01-18, 19:17
Medlem
Phalgunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Han ville väl inte förknippas med bm överhuvudtaget har jag för mig att jag läst. Han ville väl inte kalla Belus för bm heller har jag för mig. Skitsamma, detta spelar ju inte nån roll sålänge han fortsätter att göra bra musik.

Det är inte musikgenren (definierad av soundet) som han har något emot, det är satanismen som förknippas med den. Då hans egen värdegrund och andliga föreställningar snarare är motsatsen till satanism och destruktivitet.

Jag gillade Belus. Även om den inte riktigt nådde upp till Hvis lyset.. och Filosofem var det tveklöst en bra platta. Tror mycket av den negativa reaktionen på skivan berodde på att det var den åsikten som var hipp att ha bland BM-publiken, och inte på att soundet eller kvalitén skilde sig så mycket från de tidigare skivorna. Nya skivan ser man fram emot, fast musiken egentligen är så simpel lyckas han alltid skapa en speciell känsla som inget av de 100tals klonbanden klarar av.
Citera
2011-01-18, 21:36
Medlem
Glumurphonels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phalguna
Det är inte musikgenren (definierad av soundet) som han har något emot, det är satanismen som förknippas med den. Då hans egen värdegrund och andliga föreställningar snarare är motsatsen till satanism och destruktivitet.

Precis vad jag hade på hjärnan.
Han har aldrig varit satanist (enligt han själv), det närmsta satanismen man kommer är hans låt Dominus Sathanas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in