2011-09-23, 19:34
Medlem
Jag blir så less på idioter i RYS, kan ni inte göra en regel som förbjuder inlägg som "Skickas den/det" när det tillexempel är ett levande ting (ex. en katt) eller pantburkar? En logisk människa frågar inte om personen i fråga kan skicka 230 pantburkar på posten till valfri stad! Tycker detta borde bryta mot någon regel, eller är det dax att skaffa en "idiotregel" som förbjuder sådanna inlägg?

~Myrix
Senast redigerad av Myrix 2011-09-23 kl. 19:50.
Citera
2011-09-23, 19:37
Medlem
XpS06s avatar
Varför stör du dig på detta? Det kan ju i många fall vara en helt befogad fråga.

Strunta i att läsa dessa poster om du stör dig så fruktansvärt på det.
Sen kan ju även TS skriva i sitt inlägg om varan skickas eller ej, då slipper folk fråga.

Varför göra problem av ett icke-problem liksom?
Citera
2011-09-23, 19:39
Medlem
Jo, men en logisk människa vet att man inte skickar en katt eller 230 pantburkar på posten..
Citera
2011-09-23, 19:41
Medlem
epost72s avatar
Hur hade du tänkt att ett förbud skulle hindra sådana inlägg?
Har du svårt att hitta till "rapportera inlägg" ?
Citera
2011-09-23, 19:41
Medlem
Jo, men vad ska jag rapportera en sådan sak som?
Citera
2011-09-23, 19:44
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrix
Jo, men vad ska jag rapportera en sådan sak som?
0.03 trams/OT eller 0.00 annat, med en kommentar.

Man kan väl för fan inte sitta och opponera sig mot inlägg utan att ha försökt att göra något åt det?
Citera
2011-09-23, 19:48
Medlem
Jo, det kanske jag borde, dock anser jag att det borde bli en regel eller iallafall en klistrad tråd med hur man sköter sig i RYS... Tycker i vilket fall som helst inte sådanna kommentarer ska finnas.. Dock vill jag inte ha en regel tillägnad mig utan mer en klistrad tråd..[ironi]ironi[/b] men om det kom en regel skulle den ju självklart heta Lex Myrix [ironi]ironi[/b]

OffT: Respekterar ditt arbete att lägga upp skärmdumpar på roliga blockettråden! Uppskattas djupt! Samt att inlägget är nu rapporterat!
Senast redigerad av Myrix 2011-09-23 kl. 19:52.
Citera
2011-09-23, 19:56
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XpS06
Varför stör du dig på detta? Det kan ju i många fall vara en helt befogad fråga.

Strunta i att läsa dessa poster om du stör dig så fruktansvärt på det.
Sen kan ju även TS skriva i sitt inlägg om varan skickas eller ej, då slipper folk fråga.

Varför göra problem av ett icke-problem liksom?
Borde inte det vara standard i RYS? Jag har inte kollat där på åratal känns det som, men det känns som en självklarhet att man klargör leveransmetod i trådstarten.
Citera
2011-09-23, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Borde inte det vara standard i RYS? Jag har inte kollat där på åratal känns det som, men det känns som en självklarhet att man klargör leveransmetod i trådstarten.
Står inte något om det i den klistrade tråden iallafall :S
Citera
2011-09-23, 20:14
Medlem
Taluss avatar
Så satans dum fråga är det ju inte om man kan skicka pantburkar. "Skicka"! Betyder inte automatiskt att man lägger en jävla hamster i en gul postlåda och hoppas att den berättar själv vart den ska. Att "skicka" betyder att "sända", underförstått "med transport". TS till denna tråd däremot är korkad. Och jag blir så less på mähän som du, som ska gnälla på så fullkomligt töntiga saker. Om ett objekt - levande eller död materia - kan skickas, är faktiskt ofta relevant fråga att ställa. Om frågan absolut inte hör dit så kan ju TS till den aktuella RYS-tråden bara blankt skriva ut det i sin trådstart. Förslagsvis "Skickas ej", du har kanske sett det förut?

Jag ser verkligen inte hur inlägg som "skickas den/det" kan lyckas utgöra ett sådant problem för dig? Men för din skull ska jag - nästa gång tillfälle ges - hugga på nästa märkliga objekt och fråga om det skickas. Ex: "Tomt 80x120m bortskänkes, finns i södra Skåne". Enkom för Din skull, TS, ska jag fråga om den kan skickas och om det går att få det inslaget för det är en present... Kuf.
Senast redigerad av Talus 2011-09-23 kl. 20:17.
Citera
2011-09-23, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talus
Så satans dum fråga är det ju inte om man kan skicka pantburkar. "Skicka"! Betyder inte automatiskt att man lägger en jävla hamster i en gul postlåda och hoppas att den berättar själv vart den ska. Att "skicka" betyder att "sända", underförstått "med transport". TS till denna tråd däremot är korkad. Och jag blir så less på mähän som du, som ska gnälla på så fullkomligt töntiga saker. Om ett objekt - levande eller död materia - kan skickas, är faktiskt ofta relevant fråga att ställa. Om frågan absolut inte hör dit så kan ju TS till den aktuella RYS-tråden bara blankt skriva ut det i sin trådstart. Förslagsvis "Skickas ej", du har kanske sett det förut?

Jag ser verkligen inte hur inlägg som "skickas den/det" kan lyckas utgöra ett sådant problem för dig? Men för din skull ska jag - nästa gång tillfälle ges - hugga på nästa märkliga objekt och fråga om det skickas. Ex: "Tomt 80x120m bortskänkes, finns i södra Skåne". Enkom för Din skull, TS, ska jag fråga om den kan skickas och om det går att få det inslaget för det är en present... Kuf.
Då kan du vara beredd på att bli rapporterad. Jag håller inte med om att jag är korkad, men om det är det du säger så får du väl tycka det. Tror du själv att någon skickar 230 pantburkar på posten? För det första går fraken på jävligt mycket, dessutom hur skulle någon kunna packa 280 pantburkar om man inte skickar en burk i taget? Om man tänker logiskt (vilket jag antar att du inte kan) så går knappt en burk plats i en postlåda om man inte skulle pressa sönder den först och därmed förlora den där enkronan.
Senast redigerad av Myrix 2011-09-23 kl. 21:11. Anledning: Tog bort lite text
Citera
2011-09-23, 20:38
Medlem
XpS06s avatar
Snälla, håll detta på en sansad nivå. Finns ingen anledning att ta till personliga angrepp, det resulterar bara i rapporter och varningar.

Jag anser att det kan stå bland reglerna i RYS-forumet att TS till den speciella tråden måste skriva om h*n kan tänkas skicka varan eller ej. Det är dock upp till moderatorerna att bestämma detta.

Så återigen, skippa det onödiga tjafset
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in