2011-09-23, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XpS06
Snälla, håll detta på en sansad nivå. Finns ingen anledning att ta till personliga angrepp, det resulterar bara i rapporter och varningar.

Jag anser att det kan stå bland reglerna i RYS-forumet att TS till den speciella tråden måste skriva om h*n kan tänkas skicka varan eller ej. Det är dock upp till moderatorerna att bestämma detta.

Så återigen, skippa det onödiga tjafset
Tack för ett vettigt inlägg! Vill heller inte ta till personliga angrepp men jag blir provocerad när någon kallar mig korkad, det tänder den aggresiva gnistan till liv om du förstår hur jag menar.

Mvh Myrix
Citera
2011-09-23, 21:04
Medlem
XpS06s avatar
Jag förstår exakt vad du menar. Men tänk på att det leder inte till något gott så blir det enklare att hålla sig
Citera
2011-09-23, 22:01
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Angående de många pantburkarna så angavs det i trådstarten att det var avhämntning som gällde. Om då någon klappträ frågar om det kan skickas, så är den frågan OT och kan rendera en tillsägelse. (vill du veta om en tillsägelse delades ut i det aktuella fallet så får du fråga skämtaren)

En förutsättning för att dylikt trams skall undvikas i framtiden är att det kommer in RP's. Jag och min kollega kan helt enkelt inte sitta och kontrollera alla inlägg som postas. Och reglerna plus specialreglerna för RYS är rätt tydliga, så jag är frikostig med tillsägelserna. Det finns ju trots allt ett humorforum.

/Mod
Citera
2011-09-23, 22:05
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrix
Tack för ett vettigt inlägg! Vill heller inte ta till personliga angrepp men jag blir provocerad när någon kallar mig korkad, det tänder den aggresiva gnistan till liv om du förstår hur jag menar.

Mvh Myrix
Listen to this: du är korkad så det slår härliga till!
Komma och skrika efter regler och reglementen för att något är galet eller orealistiskt...
Inte ens hade du rapporterat, för att du inte visste vad Annat betydde. Tyder på hög IQ!

Nej, varför ska man regla mot sådant här? Allt kan förekomma i olika varianter, hur knasigt det än är. Detta är inte Familjeliv, vilket den korkade TS verkar tro.
Citera
2011-09-23, 22:06
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Komma och skrika efter regler och reglementen för att något är galet eller orealistiskt...
Inte ens hade du rapporterat, för att du inte visste vad Annat betydde. Tyder på hög IQ!

Nej, varför ska man regla mot sådant här? Allt kan förekomma i olika varianter, hur knasigt det än är. Detta är inte Familjeliv, vilket den korkade TS verkar tro.
Hallå överreaktionen.

Är det verkligen så långsökt att det skulle vara en bra grej att kräva av alla trådstartare i RYS att ange leveransmetod?
Citera
2011-09-23, 22:19
Medlem
WakeUpScreamings avatar
Ursäkta en dum fråga men vad är RYS?
Citera
2011-09-23, 22:23
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Hallå överreaktionen.

Är det verkligen så långsökt att det skulle vara en bra grej att kräva av alla trådstartare i RYS att ange leveransmetod?
Hej! Nej, det är inte långsökt. Men det är korkat att skrika efter regler så fort man hittar något man stör sig på.
Sånt här är kutym och vett, ingenting man behöver stifta regler för / emot.

Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpScreaming
Ursäkta en dum fråga men vad är RYS?
Det du gör när du fryser. Eller när du vill skänka bort saker, Recycle Your Stuff.
Citera
2011-09-23, 22:25
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Hej! Nej, det är inte långsökt. Men det är korkat att skrika efter regler så fort man hittar något man stör sig på.
Sånt här är kutym och vett, ingenting man behöver stifta regler för / emot.
Nej en regel behövs givetvis inte, men riktlinjerna för hur en trådstart i RYS ska se ut skulle behöva uppdateras med detta. Ser inte vad som skulle vara negativt med det.
Citera
2011-09-23, 22:29
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Nej en regel behövs givetvis inte, men riktlinjerna för hur en trådstart i RYS ska se ut skulle behöva uppdateras med detta. Ser inte vad som skulle vara negativt med det.
Inte jag heller, men det är kul att röra upp känslor och få reaktioner.
Men jag finner ingen direkt nytta i att utöka riktlinjer till höger och vänster, ens för en sådan sak som denna. Det är upp till en trådstartare att nämna vad som är nödvändigt, och därefter i samförstånd med mottagare komma överens om lämpligt fraktsätt.
Exemplet som TS tar upp finner jag sjusärdeles uruselt, då det säkerligen finns folk här i landet som skickar 230 pantburkar bara för att det är kul. Riktlinja mot sånt? Nej.
Citera
2011-09-23, 22:29
Medlem
WakeUpScreamings avatar
Citat:
Det du gör när du fryser. Eller när du vill skänka bort saker, Recycle Your Stuff.
Tack då vet jag att det är där idioterna finns.
Citera
2011-09-23, 22:31
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Inte jag heller, men det är kul att röra upp känslor och få reaktioner.
Men jag finner ingen direkt nytta i att utöka riktlinjer till höger och vänster, ens för en sådan sak som denna. Det är upp till en trådstartare att nämna vad som är nödvändigt, och därefter i samförstånd med mottagare komma överens om lämpligt fraktsätt.
Exemplet som TS tar upp finner jag sjusärdeles uruselt, då det säkerligen finns folk här i landet som skickar 230 pantburkar bara för att det är kul. Riktlinja mot sånt? Nej.
Jag ser gärna riktlinjer till höger och vänster om det minskar trams och OT, är så förbannat trött på allt jävla trams.
Senast redigerad av crillecrille 2011-09-23 kl. 22:42.
Citera
2011-09-23, 22:41
Medlem
Citat:

Tack detsamma, jag anmäler inte som Annat då jag tänkte att man skulle uppdatera den klistrade tråden eller reglerna.. men du verkar ju vara ett sådant där troll som vill uppröra folk

Citat:
Jag ser gärna riktlinjer till höger och vänster om det minskar trams och OT, så förbannat trött på allt jävla trams.

Tack för medhåll, tycker sådanna kommentarer jag pratade om är mer eller mindre oseriösa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in