2011-09-23, 17:31
Medlem
[complex]s avatar
Hallå. Jag är nybörjare på win 7. Har knappt kikat igenom alla saker. Började smått nu och jag gick in på nätverksanslutningar, men nu stog det. Min dator >...multiple networks >--internet har ett rött kryss. Förmodligen pga jag kör vpn.

Jag klickade på multiple networks och fann detta inkl min dator som är i svart.
Bild:
http://imageshack.us/f/90/fcukt.jpg/

Jag är uppkopplad med vpn och tänkte att det är problemet? Jag har stängt av ipv6 eller vad det hette.
Kom inte in på nån annans dator. Men det går säkert på nått sätt?
Men det jag undrar mest över är ju att min dator gick att gå in på och det som jag tydligen sharar/delar med mig utav är mina bilder och saker jag laddat ner. Jag vill inte det. heh.
Inte säker på om jag gör det heller eftersom jag inte kan gå in på andras när jag klickar på deras dator namn.

Så hur stänger jag av skiten? Jag har suttit i xp under massa år och det kan jag utantill. Men det här är skumt. Är shares default på eller vad? kan nån komma med en massa tips om hur man säkrar upp sitt win 7 system? Eller är detta normalt?
Mvh
//C.

edit:
Jag stängde av network discovery och file sharing som tydligen var på. Vafan. Jag har inte delat ut nått. Det måste vara default.
Men jag ser fortfarande alla datorer i nätverket, men kan inte komma in på dom. Är detta normalt?
Tack.
2011-09-23, 18:17
Medlem
Kontrollpanelen > Network and sharing center > Change advanced sharing settings > Public > Turn off public folder sharing, spara.
Borde väl funka? Om inte så är det bara att hojta!
2011-09-23, 18:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mja, korspostning hjälper dig knappast -> https://www.flashback.org/t1665276

Använd istället din befintliga tråd som då ligger under nätverk.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in