2011-09-23, 15:04
Medlem
Historia:

Mitt gamla jobb outsourcade it-avdelningen till ett multinationellt stort företag.

Detta skedde 23e aug 2010.
Jag tackade nej till detta och fick en uppsägning av den gamla arbetsgivaren.

Dock hann uppenbarligen det nya företaget att sätta in "lön" för 1 vecka för mig eftersom de inte hann registrera att jag hade tackat nej.

Kontot som dessa pengar sattes in på delar jag med frugan.

----------

Nu idag kom ett brev från det stora företaget 1 år och 1 månad senare att jag är skyldig de 6000:- och att jag har 10 dagar på mig att betala.. annars........

Hur ska jag bemöta detta? Har ingen lust att pröjsa 6papp för något som hänt för över 1 år sedan.
Citera
2011-09-23, 15:06
Medlem
anomimooses avatar
det är bara pröjsa, de har 10 år på sig att kräva tillbaka pengar de betalat ut fel om jag inte minns fel. Du kan ju dock höra med dem om du kan dela upp det?
Citera
2011-09-23, 15:06
Medlem
Conceptions avatar
Var du medveten om att du fick 6000kr för mycket för ett år sen?

Om du var det så var det jävligt dumt att spendera dem.

Sen att du inte har lust att betala till dem hör inte till diskussionen.
Citera
2011-09-23, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Var du medveten om att du fick 6000kr för mycket för ett år sen?

Om du var det så var det jävligt dumt att spendera dem.

Sen att du inte har lust att betala till dem hör inte till diskussionen.

Ska jag vara ärlig så vette sjutton. Frugan fick flera inbetalningar den månaden, jag fick lön samt separat milersättning o övertid. fullt med räkningar som pröjsades av frugan osv.. samtidigt som vi var mitt uppe i en flytt med renoveringar.

Å ja.. jag har verkligen ingen lust även om det inte tillhör diskussionen. :-)
Citera
2011-09-23, 16:03
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCloud
Ska jag vara ärlig så vette sjutton. Frugan fick flera inbetalningar den månaden, jag fick lön samt separat milersättning o övertid. fullt med räkningar som pröjsades av frugan osv.. samtidigt som vi var mitt uppe i en flytt med renoveringar.

Å ja.. jag har verkligen ingen lust även om det inte tillhör diskussionen. :-)

Ok.

Oavsett så borde du ha märkt det om ni har koll på ekonomin samt att de kan tvinga er att betala tillbaka. Det är ju faktiskt inte era pengar från första början. Så det är bara att betala och se glad ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in