2011-09-23, 11:56
Medlem
epost72s avatar
Fyraåring drunknade i badkar
Citat:
Ett fyraårigt barn drunknade i ett badkar i en lägenhet i Bergsjön i Göteborg på torsdagskvällen, skriver GT.
Ambulans och polis kallades till lägenheten vid 20-tiden sedan barnet hittats livlöst. Upplivningsförsöken var förgäves.
Vem lämnar ett barn ensamt i badkaret?
Tragiskt naturligtvis men man undrar ändå.
Citera
2011-09-23, 11:57
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Fyraåring drunknar i badkar

En fyraåring hemmahörande i Bergsjön i Göteborg har drunknat i ett badkar:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/fyraaring-drunknade-i-badkar

Min gissning är berikarfamilj, någon som vet mer? Hur kan något sådant ens hända, var är föräldrarna? Alla småbarnföräldrar med vett i skallen vet bättre än att lämna barn utan uppsikt i ett badkar. Kan det ligga ännu värre saker bakom, hedersvåld eller dylikt?
Citera
2011-09-23, 12:00
Medlem
OldMKenseys avatar
Jag lämnar ofta min 4-åring utan upsikt i badkaret. Brukar lyssna efter ljud och blir det tyst går jag och kollar. Är jag oansvarig? Bör jag sitta och vakta hela tiden?
Citera
2011-09-23, 12:01
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Heh, tvåa på den bollen med en minut.

Min gissning är berikare, Bergsjön är som bekant en slum med låg frekvens av etniska svenskar. Simkunnighet är knappast ett relevant kort att spela på med tanke på den låga åldern men generellt verkar berikare från MENA/Subsahara ha ett problematiskt förhållande till vatten.

Men, jag kan ju ha helt fel, kan vara Pundar-Ronny och hans flickvän/luder som satt ungen i badet och gått och boffat lite.

Har dock mycket lite konkret att komma med.
Citera
2011-09-23, 12:02
Medlem
fan va trist :S

undra vilken idiot som lämnar barnet...dock 4 år, kan man inte simma i den åldern?
Citera
2011-09-23, 12:04
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey
Jag lämnar ofta min 4-åring utan upsikt i badkaret. Brukar lyssna efter ljud och blir det tyst går jag och kollar. Är jag oansvarig? Bör jag sitta och vakta hela tiden?
Eh, ja och ja enligt mig. Det räcker med att ungen halkar och slår i huvudet så kan det vara klippt, ett så litet barn fixar inte att hantera en sådan situation. Är det jobbig att leka med sina barn i badet en 20-30 minuter?
Citera
2011-09-23, 12:07
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Heh, tvåa på den bollen med en minut.

Min gissning är berikare, Bergsjön är som bekant en slum med låg frekvens av etniska svenskar. Simkunnighet är knappast ett relevant kort att spela på med tanke på den låga åldern men generellt verkar berikare från MENA/Subsahara ha ett problematiskt förhållande till vatten.

Men, jag kan ju ha helt fel, kan vara Pundar-Ronny och hans flickvän/luder som satt ungen i badet och gått och boffat lite.

Har dock mycket lite konkret att komma med.
Knappast annars heller med tanke på att det var ett badkar.
Barnet kan ju ha hamnat med ansiktet nedåt och inte lyckats att vända sig rätt, slagit i sig eller chockats och det ena ledde till det andra.

Det låter trots allt som att vuxen varit allt för långt bort för att det ska göra nytta.
Citera
2011-09-23, 12:14
Bannlyst
Citat:
Eh, ja och ja enligt mig. Det räcker med att ungen halkar och slår i huvudet så kan det vara klippt, ett så litet barn fixar inte att hantera en sådan situation. Är det jobbig att leka med sina barn i badet en 20-30 minuter?

Typiskt berikarfasoner att lämna sina barn utan uppsikt! Ett svenskt barn hade aldrig drunknat!

.__.
Citera
2011-09-23, 12:15
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Knappast annars heller med tanke på att det var ett badkar.
Barnet kan ju ha hamnat med ansiktet nedåt och inte lyckats att vända sig rätt, slagit i sig eller chockats och det ena ledde till det andra.

Det låter trots allt som att vuxen varit allt för långt bort för att det ska göra nytta.
Ja och nej, simkunnighet är mer än att bara simma det är att ha vana i vatten och hur man rör sig i det. En simkunnig person hanterar en stressad situation i vatten bättre än någon som inte kan simma.

Oavsett handlar det här om föräldrar eller annan ansvarig (e.g. barnvakt) som brustit å det grövsta.
Citera
2011-09-23, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nago
fan va trist :S

undra vilken idiot som lämnar barnet...dock 4 år, kan man inte simma i den åldern?

Det är 98% invandrare som bor där. Så gråt inte ihjäl dig.
Citera
2011-09-23, 12:18
Medlem
Från balkong-"olyckor" till drunknings-"olyckor".
Citera
2011-09-23, 12:19
Medlem
OldMKenseys avatar
Citat:
OK, tack för rådet. Nej, kanske inte så jobbigt - men det så gott som dagliga badet innebär 20-30 min att hinna göra mycket annat nödvändigt... laga mat, städa, tvätta osv... jag är ju bara några meter bort oftast. Men jag borde nog bli utvisad - iallafall om jag hette Muhammed och bodde i Bergsjön.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in