2011-09-23, 12:22
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Ja och nej, simkunnighet är mer än att bara simma det är att ha vana i vatten och hur man rör sig i det. En simkunnig person hanterar en stressad situation i vatten bättre än någon som inte kan simma.
Ja det går ju att spekulera i om det hade haft betydelse, men konstaterandet nedan är oomtvistligt.
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Oavsett handlar det här om föräldrar eller annan ansvarig (e.g. barnvakt) som brustit å det grövsta.
Någonstans får man hoppas att det var en av föräldrarna som brast i uppmärksamhet.
Citera
2011-09-23, 12:25
Medlem
MedelLagoms avatar
Om polis och övriga inblandade i utredningen sköter sina jobb så kommer den här tråden inom kort flyttas dit där den hör hemma i aktuella brott och kriminalfall. Det här är ännu ett barnamord.
Citera
2011-09-23, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Ja det går ju att spekulera i om det hade haft betydelse, men konstaterandet nedan är oomtvistligt.

Någonstans får man hoppas att det var en av föräldrarna som brast i uppmärksamhet.

Jo, men 4 år är ganska stort faktiskt. Det är märkligt att han drunknade.
Citera
2011-09-23, 12:34
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arxx
Jo, men 4 år är ganska stort faktiskt. Det är märkligt att han drunknade.
Jo det kan tyckas vara det men samtidigt om man slår huvudet när man ramlar i så kan det hända.
Jag har själv tänkt på det när man badade grabben som liten och aldrig att man lämnade honom själv.
Citera
2011-09-23, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Om polis och övriga inblandade i utredningen sköter sina jobb så kommer den här tråden inom kort flyttas dit där den hör hemma i aktuella brott och kriminalfall. Det här är ännu ett barnamord.
Det visar sig nog snart vara ett hedersmord ska du se . Chansen är ganska stor. Jag finner det osannolikt att en 4-åring drunknar i ett badkar...
Citera
2011-09-23, 12:43
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Tja, efter vad som hände i Sigtuna i helgen så är det tyvärr inte omöjligt att utesluta
Citera
2011-09-23, 13:27
Medlem
Eliza CTs avatar
Trådar i ämnet sammanfogade.
Mvh
Eliza CT/moderator
Citera
2011-09-23, 15:23
Bannlyst
4årig pojke drunknade i badkar

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13672782.ab

"En fyraårig pojke drunknade i ett badkar i en lägenhet i Bergsjön i Göteborg på torsdagskvällen."
"Det gjordes förgäves upplivningsförsök. Barnet fördes till Östra sjukhuset, där läkare konstaterade att den fyraåriga pojken var död, uppger GT."

va tror vi om detta?
en 4åring kan inte drunka i ett badkar, jag tror mer på ett mord kanske från mamman, men polisen inte vill gå ut med det för det har nyligen vart 2 mord från en mamma på 2 småbarn
Citera
2011-09-23, 15:28
Medlem
Skitonds avatar
Finner det också väldigt otroligt att ett barn på 4 år skulle drunkna i ett badkar. Brukade sitta barnvakt åt en granne som hade en 4-åring och han kunde redan simma ordentligt.

Det enda jag kan se hända är att barnet antingen somnat eller halkat och slagit i huvudet.

Förutom om mamman är inblandad förstås
Citera
2011-09-23, 15:28
Medlem
bustashots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnarjohanson
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13672782.ab

"En fyraårig pojke drunknade i ett badkar i en lägenhet i Bergsjön i Göteborg på torsdagskvällen."
"Det gjordes förgäves upplivningsförsök. Barnet fördes till Östra sjukhuset, där läkare konstaterade att den fyraåriga pojken var död, uppger GT."

va tror vi om detta?
en 4åring kan inte drunka i ett badkar, jag tror mer på ett mord kanske från mamman, men polisen inte vill gå ut med det för det har nyligen vart 2 mord från en mamma på 2 småbarn

Det är inte första gången någon drunknar i ett badkar.
Citera
2011-09-23, 15:32
Bannlyst
Klart som fan barn kan drunkna i ett badkar ungjävlar kan fan drunkna i en vattenpöl.
Citera
2011-09-23, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bustashot
Det är inte första gången någon drunknar i ett badkar.

jag ser det som omöjligt att en 4åring kan drunkna i ett badkar, jag tror uteslutande på att detta rör sig om ett mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in