Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Låter helt klart som om det kommit in fukt i tangentbordet eller som om det fått sig en jävla smäll.
Testa att starta om datorn i felsäkert läge (typ enbart med kommandopromt eller i VGA-läge) och testa tangentbordet. Funkar inte "a" och "q" i felsäkert läge med endast en dos prompter igång så sitter ju felet i tangentbordet.
Alternativ två är att du ansluter ett externt USB-tangentbord och testar? Funkar det som det ska så är det tyvärr fortfarande tangentbordet på den bärbara som det är fel på.
Vad är det för modell?
Tack för svar! Det har inte kommit in fukt i den (som jag vet, jag har inte spillt på den eller så) och någon smäll har den heller inte fått. Den står på mitt skrivbord bara och jag har inte med den ute eller så.
Modellen är en Samsung N120, står en dekal "Intel Atom inside". Det är en liten billig sak som jag köpte för att ha som reserv bara, men det vore ändå bra om den fungerar. (Har tyvärr inget externt tangentbord att testa med nu...)
Jag testade att starta den i felsäkert läge och a och q fungerar fortfarande inte.
Det är själva tangentbordet som det är fel på då? Är det ens lönt att laga? OM det nu är fukt i den, vad kan man göra då?